• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvoje gali atsirasti mokami keliai. Iki metų pabaigos valdžia planuoja suskaičiuoti, kiek kainuos už verslininkų pinigus nutiesti keturis kelius Klaipėdos, Zarasų, Kauno rajonuose ir kiek žmonės turėtų kiekvieną kartą jais važiuodami tiems verslininkams mokėti.

Lietuvoje gali atsirasti mokami keliai. Iki metų pabaigos valdžia planuoja suskaičiuoti, kiek kainuos už verslininkų pinigus nutiesti keturis kelius Klaipėdos, Zarasų, Kauno rajonuose ir kiek žmonės turėtų kiekvieną kartą jais važiuodami tiems verslininkams mokėti.

REKLAMA

Specialistai kritikuoja, kad valdžia kiša ranką į žmonių kišenes užuot keliams remontuoti skyrusi visus pinigus, kuriuos vairuotojai sumoka per degalų akcizą.

Daugiau apie tai – TV3 žiniose.

Net už kelius atsakinga įmonė pripažįsta – Lietuvoje 4 iš 10 kelių yra blogos arba labai blogos būklės. Nors trūksta pinigų seniems keliams remontuoti, Susisiekimo ministerija planuoja tiesti naujus už verslininkų pinigus.

„Iki metų galo įsivertinsime Kauno, Klaipėdos, Zarasų aplinkkelio investicinių projekto paruošimo galimybes bei 130 kelio Kaunas-Prienai įgyvendinimo galimybes“, – teigia „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas.

REKLAMA
REKLAMA

Ministerija planuoja verslininkams leisti už savo pinigus nutiesti beveik 7 kilometrų pietinį Klaipėdos aplinkkelį. Zarasų aplinkkelis driektųsi apie 9 kilometrus, o Kauno vakarinis aplinkkelis – apie 16 kilometrų.

REKLAMA

Susisiekimo ministras ir kai kurie politikai Seime siūlo, kad už naują kelią, kurį pastatytų verslininkai arba Susisiekimo ministerijai priklausanti bendrovė „Via Lietuva“, susimokėtų visi juo važiuojantys vairuotojai – kelias būtų mokamas, kaip kai kuriose užsienio valstybėse.

„Mokami keliai turėtų būti tie, kuriems yra alternatyva, kaip pavyzdį galiu pateikti kad ir „Via Balticos“ kelią, kuris praeina pro Kėdainius, iki Kėdainių yra ir kitas kelias, dabar jis baigtas rekonstruoti, kuriuo būtų galima puikiai pasiekt ir Kėdainius, jeigu nenori važiuot mokamu keliu“, – sako Seimo ekonomikos komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius.

REKLAMA
REKLAMA

Vardina galimas kainas

Pavyzdžiui, kaimyninėje Lenkijoje nuvažiuoti motociklu 255 km Konino-Sviecko autostrada kainuoja 14 eurų, o lengvuoju automobiliu – 24 eurus. Kilometras važiuoti mokamais Lenkijos keliais lengvuoju automobiliu gali kainuoti nuo 5 iki 13 centų, priklausomai nuo autostrados.

Kiek tektų mokėti už kiekvieną nauju keliu nuvažiuotą kilometrą Lietuvoje, ministerija dar nesuskaičiavo, o Starkevičius turi savo variantą.

„100 kilometrų gali iki trijų eurų“, – sako K. Starkevičius.

Vien degalų akcizo pernai gyventojai ir verslas sumokėjo 904 mln. eurų, o užpernai – 722 mln. eurų. Kasmet beveik 60 milijonų eurų verslas sumoka už vinjetes, kurios reikalingos važiuoti tam tikrais autobusams ir sunkiasvorei technikai mokamais keliais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Jeigu jie visi būtų skirti kelių priežiūrai, mes važinėtume stiklo lygumo keliais, jie būtų be ledo žiemą, be sniego, jie būtų be duobių vasarą“, – sako vežėjų sąjungos generalinis sekretorius Sigitas Žilius.

Jei galvojate, kad perkant degalus jūsų sumokėti akcizo mokesčiai keliauja keliams tvarkyti – klystate.

„Per akcizą nė vieno euro neateina į kelių remontą“, – teigia M. Švaikauskas.

Dabar, nors pernai per mokesčius už kelius sumokėjome apie milijardą, valdžia pernai iš Kelių priežiūros ir plėtros programos keliams skyrė apie pusę milijardo, dar apie 60 milijonų pridėjo iš europinių fondų. Šiemet keliams valdžia skyrė 882 milijonus.

REKLAMA

Kai kurie specialistai nesupranta, kokia nauda iš mokamų kelių, jei jie nesukurs vairuotojams jokios naudos, tik verslui pelno šaltinį.

„Mes neturim fiziškai vietų, kur pastatę kelią mes sukurtume pridėtinę vertę vartotojui“, – teigia asociacijos „Lietuvos keliai“ vadovas Šarūnas Frolenko.

Pasak specialistų, yra begalė kelių, kurių valdžia iki šiol nežinia kodėl neapmokestino vinjetėmis.

„Paprastas pavyzdys, sunkiasvoris transportas iš Vilniaus, važiuojantis į Ignaliną gali važiuoti pro Molėtus ir tada mokės, bet gali važiuoti pro Pabradę ir nemokės“, – sako Š. Frolenko.

Susisiekimo ministerijos atsakymų į ekspertų kritiką TV3 žinios nesulaukė – ministras išvykęs, o daugiau visoje ministerijoje neatsirado nė vieno žmogaus, galinčio pakomentuoti.

Daugiau apie tai sužinokite vaizdo įraše straipsnio pradžioje.

tv3.lt

Šitoje "gerovės valstybėje" viskas yra sukraunama ant žmonių. Žmonės moka mokesčius... bet biudžetas švaistomas laisvai iš kairės į dešinę visokiems Vasiukų tipo projektams, begalo dideliam biurokratiniam valdymo aparatui ir tt. Vis galvojama kaip dar daugiau apmokestinti žmones, spausti juos kaip citriną.
Blyn,jei parasau koki komentara,kad Lietuva visa ne geroves valstybe,o sleiva,kreiva ir apsmukusi valstybiukste,tai tuoj po komentaru prigula kruva vatiniu tvarto oziu.Tai paskaitykite straipsni,jau net nebeslepia,apie milijarda euru kasmet surenka uz bene didziausius visoje ES degalu akcizus,dar apie 100 mln. uz sunkiasvoriu mokesti,o kur dar Gentvilioko naujai ivestas tarsos mokestis,net nezinia kiek ten surenka ir visa tai,pagal istatymus,turetu buti skirta keliams,tik viska isvagia ir velniai zino kam istasko,o keliai is tu sumu tegauna tik menka dalele.Kokius dar naujus kelius,kazkokie ten dar mistiniai verslininkai ties,net nejuokinkite,dabartinius uz 1 eura prichvatizuos ir apmokestins.Pradzioje gal ir keliais eurais,o po metu,kitu ir iki simtu euru kainos uzaugs bei toliau nuolatos augs.Cia gi Lietuva...
Aha,verslininkai nuties ble,po pusmečio kels kainą tipo reikia jau paremontuoti.Ir šiaip kur jūs matote verslininkus,reikia viską vadinti savais vardais-vagys
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų