REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kovo 26 dieną Berlyne buvo atlikta lietuvių kompozitorės Justės Janulytės garso ir vaizdo koncertinė instaliacija „Smėlio laikrodžiai“. Šį įspūdingą lietuvišką projektą, kurį prodiusavo „Vilniaus festivaliai“, vokiečių publikai pristatė didžiausias Vokietijoje šiuolaikinės muzikos festivalis „MaerzMusik“. Kaip praneša sekmadienį pasibaigusio Berlyno festivalio atstovai, „Smėlio laikrodžiai“ buvo vienas iš geriausiai įvertintų festivalio renginių, vokiečių publika kūrinį priėmė su didžiulėmis ovacijomis – tai buvo tikras šio kūrinio autorių ir atlikėjų komandos triumfas.

REKLAMA
REKLAMA

Milane (Italija) gyvenančios kompozitorės Justės Janulytės audiovizualinį projektą „Smėlio laikrodžiai“ Berlyne atliko keturi „Gaida Ensemble“ violončelininkai – Edmundas Kulikauskas, Povilas Jacunskas, Rūta Tamutytė, Onutė Švabauskaitė, gyvąją elektroniką („live electronics“) įgyvendino italai Michele Tadini ir Antonello Raggi, o šviesos dizainą – Vilius Vilutis. Valandos trukmės kūriniui įspūdingus video projekcijų vaizdus sukūrė žinomas italų menininkas Luca Scarzella. Šie vaizdai projektuojami ant keturių milžiniškų cilindrų – „smėlio laikrodžiais“ pavirstančių tiulio instaliacijų – juose „įkalinti“ violončelininkai griežia lydimi gyvos elektronikos.

REKLAMA

Kaip informavo iš Berlyno grįžęs „Vilniaus festivalių“ vadovas Remigijus Merkelys, šis „Smėlio laikrodžių“ atlikimas pranoko ankstesnius, įvykusius Anglijoje ir Lietuvoje. „Kadangi kūrinio partitūra užrašyta pakankamai laisva forma, kiekvieną atlikimą lemia daugybė detalių, kurios kaskart vis kitaip gali suskambėti. Pirmuosiuose atlikimuose nebuvo lengva jas suvaldyti – mat keturių violončelininkų garsai yra „apdorojami“ gyvosios elektronikos, kuri palaipsniui „sukuria“ dešimčių ir net šimtų violončelių orkestrą. Tačiau vis daugiau kartų atliekant šį audiovizualinį kūrinį, atlikėjai natūraliau įsigyvena į tą daugiasluoksnį muzikinį audinį ir jaučiasi užtikrinti ieškodami reikiamų sąskambių, tembrų, obertonų“, – mintimis dalijosi R. Merkelys.

REKLAMA
REKLAMA

Be to, kaip sakė „Vilniaus festivalių“ vadovas, visi bilietai į „Smėlio laikrodžių“ spektaklį Berlyne buvo išpirkti gerokai iki renginio, todėl sausakimšoje „Sophiensaele“ salėje renginio metu susikūrė ypatinga atmosfera – kūrinio pradžioje, kuomet itin tyliai sklinda muzikos garsai, girdėjosi net menkiausios garsinės vibracijos. Tai leido tiek atlikėjams, tiek visai publikai tiesiog pasinerti į garsinį-vaizdinį šio kūrinio pasaulį. Po spektaklio vokiečių publika ilgai nepaleido kompozitorės Justės Janulytės, lietuvių atlikėjų, italų video ir elektronikos menininkų – čia pat scenoje vyko nuoširdus bendravimas, žmonės klausinėjo apie daugybę meninių ir techninių kūrinio detalių, norėdami sužinoti kūrinio „virtuvės“ paslaptis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tarptautinėje scenoje sparčiai garsėjančios kompozitorės J. Janulytės „Smėlio laikrodžius“ inicijavo ir jo premjerą praėjusių metų spalio mėnesį pristatė didžiausias Lietuvos šiuolaikinės muzikos festivalis „Gaida“, kurį rengia „Vilniaus festivaliai“. Šis kūrinys – tai pirmasis didelės apimties lietuvių muzikinis projektas, įtrauktas į svarbiausių Europos šiuolaikinės muzikos festivalių tinklą „Reseau Varese“. Po kūrinio atlikimų „Gaidoje“ Vilniuje, „Huddersfield Contemporary Music Festival“ Jungtinėje Karalystėje ir dabar „MaerzMusik“ festivalyje Berlyne projektas šiais metais dar keliaus į garsųjį „Holland Festival“ Amsterdame (birželio 7 d.) bei į pagrindinį Lenkijos šiuolaikinės muzikos festivalį „Varšuvos ruduo“ (rugsėjo 17 d.).

Neseniai „Smėlio laikrodžiai“ sulaukė dar dviejų prestižinių Europos festivalių dėmesio – lietuvius kviečia didžiausi Prancūzijos ir Italijos šiuolaikinės muzikos festivaliai: „Musica“ Strasbūre (rugsėjo 23 d.) ir „RomaEuropa“ Romoje (spalio 20 d.).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų