TV3

Nors Šiaurinėje saloje mums žadėjo geresnius orus, vis dėl to nemažai kelių dėl sniego buvo uždaryti ir čia. J Iš Velingtono pasukome vulkaninių slėnių Taupo ir kurortinio miestelio link, kur įsikūręs didelis maorių kultūros centras ir kurortui priklausančių daugybė natūralių spa centrų.

Taupo ir Rotorua – aplinka, žmonės, nuotaikos

Wai-O-Tapu vulkanų slėnis, Naujoji Zelandija (nuotr. „Keturios kuprinės“) (nuotr. Gamintojo)Wai-O-Tapu vulkanų slėnis, Naujoji Zelandija (nuotr. „Keturios kuprinės“) (nuotr. Gamintojo)

Taupo pasiekę visiškame rūke aplink matėm tik vos regimą ežerą ir jautėme stiprų sieros arba kitaip po Velykų keliems mėnesiams pamirštų ir netyčia sudužusių kiaušinių kvapą.  Rūkas miesteliui suteikė kažkokio mįslingumo, pro rūką tai vėl pasirodančios, tai vėl dingstančios kalnų višūnės, mirguliuojančios pušys ir ežere išsiliejęs mėnesienos atvaizdas gaubiamas baltų rūko šuorų kūrė romantiškai baugią aplinką. Mums atvykus miestelis skendėjo tamsoje ir tyloje, nuo mūsų balsų susidarydavo aidas – nors aplinka lyg ir baugi, bet jautėmės saugūs ir tyloje mėgavomės rūko transformuojamais peizažo vaizdais. Pernakvoję automobilyje ir tradiciškai papusryčiavę gražioje vietoje – aukštais medžiais apaugusioje skaidraus vandens ežero pakrantėje su vieninteliu minusu – sieros kvapu, judėjom link Rotorua, maorių kultūrinio centro.

Rotorua – tikras kurortinis miestelis, su dideliu informaciniu centru, siūlančiu įvairiausių pramogų ir įdomybių. Miesto gatvėse daugiausiai per visą kelionės Naujojoje Zelandijoje laiką matėme maorių, kalbančių savo kalba ir puoselėjančių savo kultūros tradicijas. Rotorua yra tiek vietinių, tiek užsienio turistų traukos centras ne tik dėl aplink esančių vulkaninės kilmės terminių spa bei geizerių, bet ir dėl maorių kultūros parodomųjų renginių. Viena iš atrakcijų yra stebėti tradicinius maorių šokius ir išmokti visame pasaulyje žinomą oficialų Naujosios Zelandijos regbio rinktinės prieš kiekvienas varžybas šokamą maorių šokį. Daugelį traukia ir tatuiruoti maorių veidai bei tradiciniai šokiams naudojami rūbai. Vis dėlto daugelis turbūt čia atvyksta dėl daugybės geizerių, spa ir vulkaninio slėnio geodezinių grožybių.

Nutarėme ir mes išbandyti naujazelandiečiams taip įprastas ir tokias pigias natūralias terminias vonias. J Sėdėdami karštame vandenyje ir garuodami nuo temperatūrų skirtumų, nes lauke buvo gerokai vėsu, žvalgėmės aplink ir tyrinėjom vieną iš Naujosios Zelandijos simbolių – paparčio lapus, kurių kita pusė yra spindinčios sidabro spalvos. Akys klaidžiojo tarp aplink esančių kalvų ir iš jų kur ne kur rūkstančių dūmų. Iš pradžių natūraliai pagalvoję, kad aplink daug gaisrų, vėliau susivokę, kad čia vulkaninės kilmės garai, stebėjome vingiuojančius dūmus į vis daugiau žvaigždžių atveriantį dangų. Pasigražinę pilname mineralų ir sušilę natūralaus karščio iš po žemių trykštančiame vandenyje jautėmės lyg naujai gimę.  Šiltai apsirengę dar ilgai stebėjome žvaigždėtą dangų ir tyrinėjome visai kitokias žvaigždes ir žvaigždynus nei Lietuvoje.

Po nakvynės automobilyje, kur po terminių vonių miegojom kaip kūdikiai, ryte skubėjom į vulkaninį Wai-O-Tapu slėnį stebėti geoterminės kilmės sieros ir vulkano paviršių. Blemba, ką gamta išdarinėja. J Visokių spalvų karšto vandens ežerai, tai elektrinės, tai smaragdo žalumo vandenys, burbuliuojantis purvas ir lyg krateriniai bedugniai ežerai spalvotų mineralų pakrantėmis. Visa vulkaninio slėnio teritorija garavo nuo iš po žemės kylančių garų, burbuliuojančio, pragaro duobes primenančio purvo, besiveržiančio geizerio ir aplinkinio dirvožemio nudažyto rausvom, gelsvom ir balta spalvom.

Matėme vaivorykštę ant dirvožemio, pasislėpusią tarp aukštų pušų miško ir kalvoto reljefo. Nuo karščio garuojantys kriokliai, burbuliuojančios upės, prie kurių įsmeigti įspėjamieji ženklai, kad vanduo siekia 100 laipsnių celsijaus. Naujosios Zelandijos gyventojai gyvena ant daugybės aktyvių vulkanų – ant tiksinčios bombos. Vulkaninis slėnis jau kartą transformavosi po didelio vulkano išsiveržimo, kuris pakeitė vietovės reljefą, florą ir fauną bei sunaikino daug gražių vulkaninio slėnio dalių. Vaikščiojant ėmė kažkoks laikinumo jausmas, kad kažkada beliks tik prisiminimai ir nuotraukos iš šio gražaus ir trapaus gamtos kampelio, kur susidariusi specifinė ekosistema su tik tokioms vietovėms būdinga flora ir fauna. Šypsenomis nuo ausies iki ausies palikome šią Naujosios Zelandijos dalį ir judėjome šiauriau link Auklando, kur lankysim Igną.

Maistas

Rotorua ragavom pirmuosius Naujojoje Zelandijoj fish'n'chips, suvyniotus į laikraštį, tik be mėtų ir žirnių padažo, kaip priklauso pagal britišką tradiciją. Nesuskaičiuojamą kartą pirkom McDonald´s ledus ir įsiliedami į vietinią populiariąją kultūrą tenkinomės greitu maistu.

Pinigai (1 USD – 1,1 Naujosios Zelandijos dolerio)