REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nemaža dalis jaunesnių kinų pamiršta apie drovumą ir demonstruoja naują požiūrį į intymias prekes. Žinant, kokia milžiniška yra Kinijos rinka, galima spėti, kad prekiautojams intymia produkcija tai - neišsemiamas potencialas ir ilgamečio augimo šaltinis.

REKLAMA
REKLAMA

Potencialas dar neišnaudotas

Kinijos valstybinę licenciją turintis erotikos prekių gamintojas „Lover“ šią industriją vadina subtilia. Kinijos sekso prekių rinka nėra didelė, sako Zhang Chi, „Lover“ pardavimų vadybininkas, nes bendri šios šalies pardavimai neviršija Japonijos pardavimų, nors pastaroji turi žymiai mažiau gyventojų.

REKLAMA

Nuo 1994 iki 2000 metų gamyklos grynojo pelno norma sudarė tik 20 procentų, o „Lover“ produktų kiekis viršijo jų paklausą. Tačiau 2000 metais japonų kompanija investavo 200 000 dolerių ir suteikė techninį palaikymą. Prasidėjo naujų produktų gamyba ir reikalai pasikeitė – 2006 metais „Lover“ produktų pardavimai sudarė 8 milijonus dolerių.

Dabar kompanija gamina apie 70 procentų visų sekso reikmenų Kinijoje. Daugiau kaip 90 procentų jos produktų yra eksportuojami į 27 pasaulio šalis.

REKLAMA
REKLAMA

„Daugelis žmonių mano, kad sekso žaisliukai yra blogis“, sako Zhang. „Nors mes viso labo padedame žmonėms paįvairinti savo seksualinį gyvenimą ir padaryti jį kokybiškesnį. Šios rinkos potencialas dar nėra visiškai išnaudotas.“

Kinijos sekso prekių industrija

Oficiali statistika nefiksuoja, kiek yra sekso prekių parduotuvių Kinijoje, tačiau šios srities ekspertai teigia, kad jų skaičius seniai perkopė 200 000, o metinė industrijos apyvarta sudaro apie 15 milijardų dolerių. Per pastaruosius 5 metus atsirado daugybė internetinių erotinių prekių parduotuvių, sako Lin Degang, Kinų Seksologijos asociacijos (akademinė draugija, kuri rūpinasi seksualinio gyvenimo kokybe) tarybos narys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

E. komercijos giganto Taobao parengta statistika teigia, kad sekso žaisliukų mažmenininkų apyvarta šių metų birželį sudarė apie 2,1 milijono dolerių. O kiek jų yra iš viso? Laikraščio „China Daily“ žurnalistai atliko paiešką Taobao svetainėje pagal žodžių junginį „sex toy“ (liet. „sekso žaisliukas“) ir gavo apie 26 000 skirtingų pardavėjų rezultatų.

Eilinis bumas

Kinijoje draudžiama reklamuoti bet kokias sekso prekes televizijoje, radijuje ir žurnaluose/laikraščiuose – išskyrus prezervatyvus. Kaip matai, čia nieko nesakoma apie interneto svetaines – būtent tuo ir naudojasi Chu Chengxin, sukūręs atitinkamą verslą.

REKLAMA

Jam – 36, jis pardavinėja sekso reikmenis jau 11 metų ir sako, kad pelnas yra didžiulis. Prezervatyvų pakuotės didmeninė kaina Kinijoje – nuo 1,8 iki 2,5 juanio, tuo tarpu jis parduoda jas už 10–25 juanius.

Nuo 2000 iki 2009 metų Chu Chengxin uždirbo apie 800 000 juanių, dabar jis užsiima vien e. prekyba.

Kitos stambios sekso prekių parduotuvės, , pavadinimu „Zui-qingfeng“, apyvarta 2008 metais sudarė apie 15 000 dolerių kas mėnesį. „Tačiau dabar šis skaičius išaugo daugiau kaip 10 kartų ir sudaro nuo 150 000 iki 300 000 dolerių per mėnesį.

REKLAMA

Prekybininkai sako, kad populiariausia prekė – kiaušinio formos elektroninis žaisliukas, kurį gali naudoti ir vyrai, ir moterys. Pavyzdžiui, „Zui-qingfeng“ kas mėnesį parduoda nuo 50 000 iki 100 000 tokių žaisliukų, kurių kaina svyruoja nuo 20 iki 200 juanių. Pagrindiniai seksualių apatinių rūbų pirkėjai – moterys, kurios kiekvieną mėnesį perka nuo 20 000 iki 30 000 vienetų.

Kas perka?

Daugiausia – žmonės nuo 20 iki 40 metų. „Tradicinių sekso prekių parduotuvių klientų kontingentas kiek skiriasi – tai žmonės nuo 35 iki 55 metų“, sako Li Fang, didžiausio Kinijos sekso prekių parduotuvių prekybos tinklo „Juse Co“ prezidentė. „Šio amžiaus žmonės labiausiai pavargsta nuo kasdienio darbo ir pasižymi mažiausiu seksualinio pasitenkinimo lygiu“, – sakė Li savo ankstesniame interviu „China Daily laikraščiui“. Tačiau „jų perkamoji galia yra didelė ir visi jie yra subrendę asmenys, kurie normaliai žiūri į tokius dalykus“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Internetinių ir tradicinių sekso prekių parduotuvių pirkėjų elgsena skiriasi. Statistika rodo, kad e. parduotuvėse dažniausiai apsiperka atsitiktiniai asmenys, nors išleidžia jie 5 kartus daugiau nei žmonės, kurie lankosi tradicinėse parduotuvėse. Tradicinių parduotuvių lankytojai tiksliai žino, ko jiems reikia.

O štai parduotuvių, neturinčių svetainių internete, savininkai jaučiasi nuskriausti. Wen Jingfeng mano, kad būtent todėl jo parduotuvės, kurią jis atidarė 1993 metais „Adam & Eve Health“ centre, apyvarta per pastaruosius 5 metus sumažėjo. Jis sako, kad artimiausiu metu tikriausiai kraustysis į internetą siekdamas paskatinti pardavimą. Be to, jis mano, kad toks žingsnis padės kovoti su praeityje pasitaikiusiomis problemomis, kai žmonės taip nejaukiai jautėsi jo parduotuvėje, kad ką nors nusipirkę palikdavo grąžą, nes skubėjo kuo greičiau išeiti.

REKLAMA

Daugelis sekso prekių parduotuvių atrodo apleistos ir nuskurdusios, ir tai tampa dar viena kliūtimi, nes diskredituoja jose esančių produktų kokybę, sako Li. Jos nuomone, miegamuosiuose rajonuose esančios purvinos parduotuvės netrukus išnyks, nes neatitinka jaunesnės kartos reikalavimų.

„Tai šiuolaikiška“

Kai kurie jaunesni kinai pamiršta apie drovumą ir demonstruoja naują požiūrį į intymias prekes. „Padovanoti sekso žaisliukus jaunavedžiams yra taip nuostabu“, – sako 28 m. Tang Yang, kuri dirba vienoje Pekino viešųjų ryšių kompanijoje. 33 metų Šanchajuje gyvenanti moteris, kuri atsisakė atskleisti savo vardą, „China Daily“ žurnalistams pasakė, kad ji ir jos vyras nesidrovi pirkti prezervatyvų viešose vietose, tokiose kaip ligoninės, prekybos centrai ir vaistinės. „Tačiau paėmus sekso žaisliuką į rankas, vis tiek darosi gėda, ypač kai reikia paklausti pardavėjo apie tam tikras jo savybes.“ Todėl prieš kelerius metus jie sekso reikmenis pradėjo pirkti internetu.

REKLAMA

Tiesa, ne visi mano, kad sekso žaisliukai yra sveika. Xia Xueluan, Pekino universiteto sociologijos profesorius, sako, kad žmonės, ypač jaunesnė karta, turėtų kurti kokybišką seksualinį gyvenimą su savo draugais ir draugėmis. „Piktnaudžiavimas sekso žaislais gali būti fiziškai ir psichologiškai žalingas žmonėms, nes lytinis gyvenimas turėtų būti natūralus“, – sako Xia.

Truputis istorijos

Jei manai, kad sekso žaisliukai yra šių dienų išradimas – klysti. Pasirodo, Vokietijos archeologai atrado iš akmens padarytus falo imitatorius, kuriems yra maždaug 30 000 metų. O štai kiti archeologai, kasinėdami Peru teritoriją, rado visą sekso žaisliukų lobyną, kuriame galima buvo pasigrožėti ne tik falo imitatoriais, bet ir žiedo formos artefaktais, naudojamais lytinių organų dirginimui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tikras vibratorius buvo išrastas Amerikoje 1910 metais. Jis buvo pagamintas grynai gydomiesiems tikslams ir naudojamas tik gydytojų kabinetuose. Šis agurko formos daiktas turėjo gydyti moteris nuo seksualinės frustracijos.

Tačiau 7-8 dešimtmetyje, feministinės revoliucijos metais, vibratoriais imta prekiauti kaip sekso priemonėmis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų