REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Juta Racing" yra viena iš seniausių dabar Lietuvoje veikiančių autosporto komandų, mat jos ištakos siekia net 1988 metus, kai Jiezne buvo įsteigtas Prienų rajono sportinis techninis klubas „Juta". Taigi, šią komandą dabar galima sveikinti su 25 metų veiklos jubiliejumi.

REKLAMA
REKLAMA

1988-1991 metai. Debiutas

1988-1991 metais STK “Juta" komanda sėkmingai dalyvavo automobilių kroso, ralio ir tuomet pradėtose rengti ralio kroso varžybose.

REKLAMA

Kroso komandos garbę gynė bagių meistrai Arūnas Jančiauskas, Rimas Brundza, Juozas Liepa, Gintautas Lugauskas.

Ralio komandos 1988-1991 metais pagrindiniais ekipažais buvo Kęstutis ir Kastytis Švedai, Rimantas Švedas ir Romas Gaigalas, Arūnas Lekavičius ir Arūnas Dabušinskas. Komandos atstovai dalyvavo raliuose Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje (“Saaremaa"), Lenkijoje (“Elmot", “Wisla", Europos čempionato etape “Rajd Polski").

REKLAMA
REKLAMA

1996-1999 metai. Sugrįžimas

1996 metais komanda buvo atkurta kaip Kauno sporto klubas “Juta" ir nuo tada prasidėjo intensyvi sportinė veikla, kuri apėmė dalyvavimą treko, kroso, ralio kroso ir žiedinėse lenktynėse. Danijoje klubas įsigijo tarptautinius A-2000 klasės reikalavimus atitinkantį “VW Golf Syncro" automobilį, su kuriuo 1987-1988 m. Lietuvos ralio vicečempionas Audrius Gelžinis tapo 1996-1997 m. žiedinių lenktynių ir 1996 m. ralio kroso čempionu, 1997 m. ralio kroso ir 2000 m. kroso vicečempionu bei 1996 m. treko prizininku.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

1996 m. tuomet labai populiariose “VW Golf I" taurės lenktynėse debiutavo Kastytis Stankaitis, kuris ilgainiui tapo daugkartiniu Lietuvos kroso ir ralio kroso čempionatų nugalėtoju ir prizininku, o po to sėkmingai gynė “Juta Racing" komandos garbę 1000 km žiedinėse lenktynėse.

Lietuvos kroso ir ralio kroso čempionatų prizininkais yra tapę “Juta Racing" atstovai Arūnas Strumskis, Tomas Marcinkus, Giedrius Akelis.

Nuo 1997 m. vienu svarbiausių “Juta Racing" prioritetų tampa vaikų ir jaunimo ugdymas: įkuriama ir kartingo komanda. Tais pačiais metais “Mini Raket" klasėje prizininku tampa Jonas Gelžinis, kuris 1998-1999 m. Lietuvos čempionate jau neturi sau lygių, 1998 m. nugalėdamas ir Baltijos kartingo taurėje.

REKLAMA

2000-2001 metai. Naujos eros pradžia

2000 m. automobilių lenktynėse debiutuoja Vytautas Švedas, kuris tapo Lietuvos kroso vicečempionu N-1400 klasėje. 2001 m. V. Švedas vicečempiono titulą iškovojo ralio kroso A-1600 klasėje, o Lietuvos žiemos kroso ir ralio kroso čempionatuose N-1400 klasėje nugalėjo Vilius Rožukas, tuo pačiu dar užimdamas prizinę vietą kroso čempionate.

2002 metai

Nepaisant itin jauno amžiaus, Jonas Gelžinis pereina į “ICA-junior" kartingo klasę bei 2000-2002 m. tampa Lietuvos vicečempionu. “Juta Racing" pradeda aktyviai dalyvauti lenktynėse Lenkijoje, Švedijoje, Danijoje, Prancūzijoje, Italijoje...

REKLAMA

Jonas Gelžinis tapo “ICA-junior" klasės Lenkijos čempionato prizininku, dalyvavo Rytų Europos kvalifikacijoje bei pateko į CIK-FIA čempionato finalą Algervilyje, Prancūzijoje, 2002 m.

2002 m. po pertraukos “Juta Racing" sugrįžta į žiedines lenktynes, šį kartą - ilgų nuotolių. 1000 km lenktynėse Palangoje ir Rygoje Audrius Gelžinis, Kastytis Stankaitis ir Egidijus Dapšas su “VW Golf TDI" absoliučioje įskaitoje užėmė atitinkamai 3-ą ir 2-ą vietas.

Atgaivinama ir ralio programa. Vytauto ir Kęstučio Švedų duetas (“VW Polo") tapo Lietuvos ralio vicečempionais A,R-1600 klasėje, o V. Švedas absoliučioje vairuotojų įskaitoje savo debiutiniame sezone užėmė 17-ą vietą tarp 65 dalyvių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

2003 metai

2003 m. komandos ralio pajėgas sudaro Vytauto Švedo ir Ernesto Staponkaus (“VW Polo"), Arūno ir Pauliaus Beniušių (“VW Golf II") bei Audriaus ir Jono Gelžinių (“VW Golf III") ekipažai. Vytautas Švedas A,R-1600 klasėje vėl tapo vicečempionu, o absoliučioje įskaitoje užėmė 12-ą vietą.

Jonui Gelžiniui laikinai perėjus į ralį, Lietuvos kartingo čempionu “ICA-junior" klasėje tapo Martynas Griška, o komandinėje įskaitoje “Juta Racing" užėmė 3-ą vietą.

2004 metai

2004 m. Vytautas Švedas persėdo į “Mitsubishi Lancer Evo VII" automobilį, o jo šturmanu tapo patyręs Žilvinas Sakalauskas. Ralio komanda iš esmės liko nepakitusi, tik Gelžinių ekipaže Audrių prie vairo pakeičia jaunasis Jonas. V. Švedas N,S-4 klasėje užėmė 3-ą vietą. 1003 km lenktynėse A. Gelžinis, K. Stankaitis ir V. Švedas su “Audi TT" užėmė 3-ą vietą absoliučioje įskaitoje.

REKLAMA

2005 metai

2005 m. ilgai lauktą Lietuvos ralio čempionų titulą N4 klasėje iškovojo V. Švedas ir Ž. Sakalauskas, o komandos naujokas Ramūnas Kupstas tapo vicečempionu R11 klasėje (jo šturmanas Arvydas Maciulevičius – čempionu). Padedant Jono ir Audriaus Gelžinių bei Pauliaus ir Arūno Beniušių ekipažams, komandinėje įskaitoje “Juta Racing" užėmė 2-ą vietą. Be to, V. Švedas ir Ž. Sakalauskas tapo Baltijos taurės N4 klasėje antrosios vietos laimėtojais, o šį pasiekimą galutinai įtvirtina sezoną vainikuojančiame garsiąjame “Saaremaa" ralyje Estijoje – antroji vieta absoliučioje įskaitoje.

REKLAMA

Universalumą demostruojantis Jonas Gelžinis debiutuoja “Volkswagen Castrol Cup" žiedinių lenktynių serijoje ir po etapų Brno (Čekija), Kielcų ir Poznanės (Lenkija) bei Lausitzo (Vokietija) trasose užėmė 8-ąją vietą (šioje serijoje buvo lenktyniaujama identiškais “VW Golf V TDI" automobiliais).

“Juta Racing" komanda – Audrius ir Jonas Gelžiniai, Vytautas Švedas ir Arūnas Bartusevičius – 1003 km lenktynėse su “Audi A4" vėl finišuoja 3-oje vietoje.

Lietuvos čempionu “ICA-junior" klasėje tapo Simas Juodviršis, naujoje ROK klasėje antrą vietą užėmė Martynas Griška, o trečią – Jonas Gelžinis. Komanda taip pat užima 3-ą vietą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

2006 metai

2006 m. “Volkswagen Castrol Cup" serijoje antrą vietą iškovojo Jonas Gelžinis. Maža to, J. Gelžinis “Topo Centro" komandos gretose nugalėjo ir 1003 km lektynėse Palangoje, vairuotamas “Porsche 996 GT3".

Ypač produktyvūs metai buvo “Juta Racing" ralio komandai, kuri šalies  čempionate nugalėjo visuose penkiuose etapuose. Vytautas Švedas dalyvavo net 15 ralių Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje, Suomijoje (WRC etape), Lenkijoje (Europos čempionato etape).

Lietuvos ralio čempionato bendrojoje įskaitoje V. Švedas užėmė 2-ą vietą, tačiau tapo čempionu N4 klasėje, užėmė 3-ą vietą Baltijos ralio taurės N4 klasėje, Estijos ralio čempionate N4 klasėje buvo 4-as bei 5-as absoliučioje įskaitoje.

REKLAMA

Lietuvos kartingo čempionu ROK klasėje tapo Martynas Griška.

2007 metai

2007 m. “Juta Racing" komanda ir toliau triuškina konkurentus Lietuvos ralio čempionate. Čempionais N4 klasėje tapo Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas (“Mitsubishi Lancer Evo IX"), A-2000 klasėje – Justas Vaitekūnas ir Dominykas Veršinskas (“Honda Civic Type-R"), N-2000 klasėje – Ramūnas Kupstas ir Arvydas Maciulevičius (“Renault Clio"), vicečempionu A8 klasėje – Žilvinas Juršys ir trečiuoju prizininku Šarūnas Tamulynas (“Mitsubishi Lancer Evo VIII"). V. Švedas ir Ž. Sakalauskas dar tapo NEZ čempionato nugalėtojais N4 klasėje.

REKLAMA

“Juta Racing" atstovai Jonas Gelžinis ir Tautvydas Barštys debiutuoja Skandinavijos “Porsche Carrera" taurės lenktynėse. Siekdami įgyti kuo daugiau patirties ir susipažinti su specifinėmis trasomis J. Gelžinis, T. Barštys, talkinant Arūnui Bartusevičiui, taip pat lenktyniauja ir Švedijos ilgų nuotolių žiedinių lenktynių SLC čempionate, kuriame galutinėje vietoje užėmė trečiąją vietą. Jonas Gelžinis, dalyvavęs 7 iš 11 “Porsche Carrera Cup Scandinavia" etapų, galutinėje įskaitoje liko 13-as.

Iš esmės žiedinių lenktynių sezonas galėjo būti dar įspūdingesnis, mat per 1003 km lenktynių kvalifikaciją Jonas Gelžinis pasiekė absoliučiai geriausią laiką, tačiau apmaudžiai sugedus “Porsche 911 GT3" teko baigti lenktynes.

REKLAMA
REKLAMA

Lietuvos kartingo vicečempionu ROK klasėje tapo Martynas Griška. Italijoje vykusiame “ROK Cup International" finale M. Griška taip pat iškovojo 2-ą vietą.

2008 metai

2008 m. komanda ir toliau dalyvauja “Porsche Carrera Cup Scandinavia" lenktynėse. Po debiutinio sezono Švedijoje sukaupta patirtis Jonui Gelžiniui leido užimti 7-ą vietą.

1000 km lenktynėse nugalėjo „Snoras Spyker Squadron“ komanda (vokietis Ralfas Kellenersas, rusas Aleksejus Vasiljevas, britas Peteris Dumbreckas ir lietuvis Jonas Gelžinis), vairavusi „Spyker C8 Spyder GT2R“ automobilį.

Trečius metus iš eilės komandinėje Lietuvos ralio čempionato įskaitoje nugalėjo “Juta Racing". V. Švedo ir Ž. Sakalausko ekipažas pirmavo ir bendrojoje, ir N4 klasės įskaitose. A2000 klasėje vicečempionais tapo J. Vaitekūnas ir D. Veršinskas, A8 klasėje – Ž. Juršys, o jo šturmanas Dainius Okunevas liko trečias.

Lietuvos kartingo čempionate komanda užėmė 3-ą vietą, o ROK klasėje čempionu tapo Martynas Griška, vicečempionu - Ignas Gelžinis.

2009 metai

2009 m. “Porsche Carrera Cup Scandinavia" buvo įvykdyta minimali programa: Jonas Gelžinis užėmė 5-ą, o Tautvydas Barštys – 20-ą vietas. 1000 km lenktynėse triumfavo “Snoras Client Team" (Jonas Gelžinis, Aleksejus Vasiljevas ir Ilja Burenko) su „Ferrari F430 Challenge“ automobiliu. J. Gelžiniui tai buvo antroji iš eilės ir trečioji karjeroje pergalė.

REKLAMA

Lietuvos ralio čempionate antrąsias vietas užėmė V. Švedas ir Ž. Sakalauskas (N4 klasė) bei J. Vaitekūnas ir D. Veršinskas (N-2000 klasė). Lenkijoje vykusiame pasaulio ralio čempionato etape Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas užėmė 15-ą vietą. Tai trečias geriausias Lietuvos atstovų pasiekimas WRC istorijoje.

Kartingo čempionate “Juta Racing", subūrusi septynių lenktynininkų “desantą", komandinėje įskaitoje užėmė 2-ą vietą. Pirmą kartą čempionu ROK klasėje tapo Ignas Gelžinis, o Jonas Gelžinis liko antras. Ignas Gelžinis puikiai pasirodė Italijoje “ROK Cup International" finalinėse lenktynėse Italijoje, tarp daugiau kaip 100 dalyvių užėmęs 6-ą vietą.

2010 metai

Tris sezonus dalyvavusi “Porsche Carrera Cup Scandinavia", 2010 m. “Juta Racing" komanda atliko kokybišką šuolį ir perėjo į Didžiosios Britanijos “Porsche Carrera Cup" ir nuo to laiko lenktyniauja legendinėse “Silverstone", “Oulton Park", “Brands Hatch", “Donington Park" ir kitose trasose. Jonas Gelžinis debiutiniame “Porsche Carrera Cup GB" sezone užėmė 10-ą vietą bendroje įskaitoje bei 2-ą “Pro-Am1" (pusiau profesionalų) kategorijoje.

REKLAMA

2010 m. ralio sezonas tradiciškai baigėsi “Saaremaa" raliu, po kurio Baltijos čempionų vardus 4WD grupės įskaitoje iškovojo V. Švedas ir Ž. Sakalauskas.

Lietuvos kartingo čempionato ROK klasėje antrus metus iš eilės triumfavo Ignas Gelžinis. Jonas Gelžinis nugalėjo Rytų Europos ROK finale Lenkijoje, o Tautvydas Rudokas finišavo 5-as, Ignas Gelžinis – 7-as. “ROK Cup International" finale Italijoje 9-as finišavo Jonas Gelžinis.

2011 metai

Po dviejų metų pertraukos Lietuvos ralio čempionate komandinėje įskaitoje vėl triumfavo “Juta Racing": N4 klasėje čempionais tapo Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas, A-2000 klasėje trečią vietą užėmė Justas Vaitekūnas ir Paulius Beniušis. V. Švedas ir Ž. Sakalauskas nugalėjo ne tik Lietuvos, bet ir Baltijos bei NEZ ralio čempionatuose.

“Porsche Carrera Cup GB" lenktynėse Jonas Gelžinis užtikrintai nugalėjo “Pro-Am1" kategorijoje, o bendroje įskaitoje užėmė 6-ą vietą. 1000 km lenktynėse Palangoje “Snoras Spyker Squadron" komanda (Jonas Gelžinis, Peteris Dumbreckas ir Tomas Coronelis) finišavo 3-ioje absoliučios įskaitos vietoje.

Lietuvos kartingo čempionate “Juta Racing" komanda užėmė 7-ą vietą, o ROK klasėje čempionu tapo Ignas Gelžinis, vicečempionu – Narvydas Janušis. Taip pat komanda dalyvavo Lenkijos ROK taurės pirmenybėse, kuriose ROK 125 klasėje trečiuoju prizininku tapo I. Gelžinis.

REKLAMA

2012 metai

Didžioji Britanija sulaukė tikro desanto iš Lietuvos, nes “Juta Racing" komanda dalyvavo ne tik “Porsche Carrera Cup GB" pirmenybėse, bet debiutavo ir “AirAsia Renault Clio Cup UK" žiedinėse lenktynėse.

“Porsche Carrera Cup GB" lenktynėse iki prizinės vietos visiškai nedaug pritrūko Jonui Gelžiniui, kuris galutinėje įskaitoje liko 4-as. 20-yje etapų J. Gelžinis 2 kartus startavo iš “pole-position", laimėjo 1 pergalę, po 5 kartus užėmė 2-ą ir 3-ą vietas bei lenktynėse įveikė 5 greičiausius ratus. Epizodiškai pirmenybėse dalyvavęs Tautvydas Barštys galutinėje įskaitoje užėmė 23-ą vietą bei 3-ą vietą “Pro-Am2" (mėgėjų) kategorijoje.

16-os  etapų “AirAsia Renault Clio Cup UK" lenktynėse, kurios vyksta tais pačiais savaitgaliais ir tose pačiose trasose, kaip ir BTCC (“British Touring Cars Championship"), ir PCCGB (“Porsche Carrera Cup GB"), debiutavusiai mūsų komandai nebuvo lengva. Ignas Gelžinis bent jau žinomas iš kartingo varžybų, o štai  Tautvydas Barštys jaunesnysis apskritai pirmą kartą susidūrė su automobilių sportu. I. Gelžinis tarp 30 dalyvių užėmė 10-ą vietą ir buvo trečias naujokų taurės (“Rookie Cup") įskaitoje (geriausi pasiekimai kvalifikacijoje – 4-a vieta, lenktynėse – 7-a vieta). T. Barštys jaunesnysis galutinėje įskaitoje užėmė 22-ą vietą (geriausi pasiekimai kvalifikacijoje – 21-a vieta, lenktynėse – 14-a vieta).

REKLAMA

Lietuvos ralio čempionate Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas tapo vicečempionais 2 įskaitoje, taip pat šis ekipažas “Baltic Rally Challenge" 4WD įkaitoje užėmė 2-ą vietą. Lietuvos ralio čempionato 4 įskaitoje Tomas Stabingis užėmė 4-ą vietą, o jo šturmanas Dominykas Veršinskas 3-ą vietą. 6 įskaitoje vicečempionais tapo Igno Taletavičiaus ir Audriaus Pivoro ekipažas.

Lietuvos kartingo čempionate “Juta Racing" komandai pritrūko vos kelių taškų iki trečios prizinės vietos. "Mini 60" klasėje Agnietė Gumauskaitė užėmė 5-ą vietą, ROK klasėje Narvydas Janušis 5-ą, Andrius Gelžinis 6-ą, Ignas Gelžinis 9-ą, Andrius Pranys 10-ą vietas, “KZ2 plius" klasėje Rytis Gumauskas 6-ą vietą. Baltijos kartingo taurėje A. Gumauskaitė ir R. Gumauskas savo klasėse atitinkamai užėmė 2-ą ir 4-ą vietas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų