REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ar galite įsivaizduoti Lietuvoje besitreniruojančius plento dviračių sporto profesionalus, dieną vilkinčius šviesą atspindinčias liemenes?

REKLAMA
REKLAMA

Nuo liepos 1 dienos visi Lietuvos dviratininkai privalės dienos metu dėvėti šviesą atspindinčias liemenes arba važiuoti su įjungtomis šviesomis važiuojamąja kelio dalimi. Šis Seimo priimtas įstatymas papiktino Lietuvos dviratininkų bendruomenę.

REKLAMA

Lietuvos dviratininkų bendrija apie minėto įstatymo žalą atviru laišku jau informavo Lietuvos prezidentę Dalią Grybauskaitę. Reikalavimas dienos metu dėvėti šviesą atspindinčias liemenes arba važiuoti su įjungtomis šviesomis – precedento neturintis reikalavimas pasaulyje. Tai portalui balsas.lt patvirtino ir plento dviračių sporto profesionalai Gediminas Bagdonas bei Tomas Vaitkus.

Ruošiasi ignoruoti

„Esu už saugų eismą ir pritarčiau, kad tamsiu paros metu specialioji liemenė praverstų, tačiau dienos metu... Asmeniškai ignoruosiu šį reikalavimą. Tikiuosi, kad policininkai atkreips dėmesį, jog esame profesionalai, ir nebaus“, – teigė prancūzų profesionalų komandai „Ag2r-La Mondiale“ atstovaujantis G. Bagdonas.

REKLAMA
REKLAMA

Londono olimpinėse žaidynėse vyrų dviračių plento lenktynėse dalyvavęs 27 metų lietuvis tvirtino negirdėjęs, kad kur nors Europoje būtų panašus reikalavimas. Anot jo, net aukštą dviračių kultūrą turinčioje Belgijoje tamsiu paros metu turi būti įjungti galinis ir priekinis žibintai, o dviratininkas turi būti su atšvaitais. Tačiau nereikia specialiųjų liemenių, o šviesiu paros metu pagrindinis reikalavimas – važiuoti dviračių taku.

G. Bagdonas negalėjo įsivaizduoti savęs vilkinčio šviesą atspindinčią liemenę per treniruotę dieną. „Profesionalai ir taip vilki ryškias aprangas, atspindinčias šviesą“, – kalbėjo jis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lietuvoje dviratininkas dažniausiai treniruojasi Kaune ir Klaipėdoje. Jis prisipažino, kad Kaune tenka pasisaugoti labiau. „Vairuotojai čia aršesni, ne visada praleidžia išvažiuodami iš šalutinio kelio, gal ir nepastebi, nes važiuojame greitai. Kai važiuoji dviračių taku Belgijoje ir kerti važiuojamąją kelio dalį, pirmenybė yra dviratininkui, o ne automobiliui“, – toliau pasakojo sportininkas.

Nė vienas nesutiks

Kitos Lietuvos plento dviračių sporto žvaigždės T. Vaitkaus nuomonė buvo dar aštresnė. „Nė vienoje pasaulio šalyje nėra tokios nesąmonės. Tegu pamėgina užsivilkti tokią liemenę, pavažinėti kaitinant 30 laipsnių karščiui ir parodyti gerą rezultatą. Tie, kurie priėmė tokią įstatymo pataisą, tikriausiai nėra sėdėję ant dviračio“, – teigė jis.

REKLAMA

Australų profesionalų ekipos „Orica Green Edge“ garbę ginantis 31 metų lietuvis kalbėjo, kad tokį įstatymą reikėtų ne ignoruoti, o iš naujo svarstyti.

Prieš savaitę Lietuvos čempiono titulą grupinėse lenktynėse po penkerių metų pertraukos susigrąžinęs T. Vaitkus teigė, kad profesionalų sportui tokios liemenės nėra pritaikytos ir tik trukdytų. „Tai būtų tas pats, jei „Formulės-1“ lenktynėse, kurios vyktų Suomijoje, bolidai privalėtų turėti dygliuotas padangas, nes šalyje taip priimta. Tai – nesuderinami dalykai.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų