REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Rita ŽADEIKYTĖ

Valdiškų įstaigų vadovų automobiliai Šiauliuose ne prastesni už sėkmingų verslininkų. Skirtumas tik tas, kad verslininkai automobiliams užsidirba patys, o valstybės, Savivaldybės įmonių vadovai pinigų pasisemia iš biudžeto. Nori – prabangiam visureigiui, nori – ir namo pavažiuoji tarnybiniu automobiliu. Pagerės laikai – žada geresnių pirkti.

REKLAMA
REKLAMA

Visureigis – nuostolingoje įmonėje

Savivaldybės įmonės „Busturas“ kieme – tarnybinis naujojo bendrovės vadovo Tomo Bielinsko „Volkswagen Touareg VS TDI" visureigis.

REKLAMA

T. Bielinskas įmonei vadovauti pradėjo šių metų balandį. Visureigis, pabrėžė T. Bielinskas, pirktas 2012 metų pabaigoje, kai įmonei dar vadovavo Vilius Laužikas.

„Kokį radau, su tokiu važinėju, bet manau, kad pasirinkimas – geras. Keturiais ratais varomas. Kai iškris sniegas, bus ledas, su keturiais varomais ratais tikrai bus saugiau“, – sakė T. Bielinskas.

„Busturo“ vadovo teigimu, automobilis kainavo 53 tūkstančius litų. Pagaminimo datos T. Bielinskas tiksliai neatsiminė: „2006–ųjų ar 2007 metų. Tikrai ne naują įmonė pirko. Vokiečiai tokius jau nurašo, mes tokius perkam. Pagerės laikai, galbūt ir naujus įpirksim“.

REKLAMA
REKLAMA

Įmonės darbuotojai grasino streikais dėl mažų atlyginimų, pati įmonė dirba nuostolingai – pernai metus baigė su kelių milijonų litų nuostoliu. Ar atitinka įmonės finansinę padėtį vadovo visureigis?

„Priklauso nuo požiūrio. Tai – patikima transporto priemonė, atitinkanti įmonės poreikius. Eksploatacija nėra brangi. Žiemą reikės padangas pasikeisti“, – pasakojo T. Bielinskas.

Kiti įmonės administracijos darbuotojai važinėja su panašaus „senumo“ kaip ir vadovo visureigis, „Audi“, „Volkswagen“ markių automobiliais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Miesto vadovas pateisina

Šiaulių meras Justinas Sartauskas teigė, kad dėl naujojo įmonės visureigio „Busturo“ vadovas buvo kviestas pasiaiškinti.

„Direktorius T. Bielinskas mus įtikino, kad jam yra būtinas toks automobilis, kadangi atlieka bendrovės funkcijas... ir į komandiruotes važiuoja. Na, negalime mes už rankos vedžioti įmonės vadovo ir sakyti: nepirk mašinos, nepirk pieštuko ar kažko. Vadovai yra vadovai. Jie turi ne tik kabinete būti“, – sakė meras.

„Jeigu įmonė dirbtų pelningai, galbūt tada leistume ir naują pirkti“, – vėliau pridūrė.

REKLAMA

Pats J. Sartauskas važinėja 2007 metų „VW Passat Comfortline“. Automobilis pirktas naujas, biudžetui kainavo 68,5 tūkstančio litų. 2007 metais savivaldybė pirko du tokius pat automobilius – merui ir administracijos direktoriui.

Kelionės ir remontas - iš įmonės kišenės

Nors T. Bielinsko vairuojamas visureigis priklauso įmonei, ant automobilio „Busturo“ logotipų nėra.

„Šiaulių kraštas“ skelbė, kad įmonės darbuotojai pastebėjo T. Bielinską važinėjant įmonės visureigiu savaitgaliais į Klaipėdą namo. Anksčiau prisipažinęs, kad vyko namo „gal porą kartų“, dabar T. Bielinskas teigė, kad važiavo tik į komandiruotes Klaipėdoje.

REKLAMA

„Yra pasirašyta sutartis dėl mano tarnybinio automobilio panaudos asmeninėms reikmėms. Esant reikalui galima pasinaudoti“, – sakė T. Bielinskas.

Nukentėjo „mažiausi“

Rugsėjį „Šiaulių kraštas“ rašė, kad įmonės technikos direktoriaus Silvo Gedaminsko asmeninis automobilis „Audi A6“ darbo metu buvo remontuojamas įmonės garaže. Paviešinus tai, S. Gedaminskas ir gamybos skyriaus meistras atsipirko įmonės vadovo pastaba, o darbo metu direktoriaus automobilį remontavęs šaltkalvis sulaukė įspėjimo.

Apie tai, kad tai ne vienintelis pažeidimas „Šiaulių kraštui“ tada tvirtino „Busturo“ darbuotojų profsąjungos pirmininkė Alma Steponavičienė. Ji teigė, kad „Busture“ gajos sovietinės tradicijos: bendrovės šaltkalviai remontuoja „ponų viršininkų“ automobilius. O su lojaliais, viršininkų automobilius remontuojančiais šaltkalviais esą „atsiskaitoma“ jiems sumokant premijas iš bendros „Busturo“, o ne asmeninės direktorių kišenės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tarnybiniu automobiliu – namo

Savivaldybės įmonės „Šiaulių energija“ generalinis direktorius Česlovas Kasputis sako negalintis pasigirti prabangiais įmonės tarnybiniais automobiliais: škodos, volksvagenai, hondos. Jis pats važinėjantis maždaug septynerių metų tarnybine „Škoda Superb“.

Č. Kasputis tarnybine mašina naudojasi ir asmeniniais reikalais.

„Yra sistema, kaip susimokėti už naudojimąsi tarnybine mašina. Aš apmoku už grįžimą namo ir atvažiavimą į darbą“, – paaiškino direktorius.

„Tam tikra prasme tai yra sveikintina, kad direktoriai važinėja ir namo. Jie daug važiuoja į komandiruotes ir atskirti, kada jis turi važiuoti su valdišku automobiliu, kada su savu, yra tikrai sudėtinga“, – komentavo Šiaulių meras J. Sartauskas.

REKLAMA

Sveikatai palaikyti tinka hondos

Šiaulių visuomenės sveikatos biurui, dėl kurio reikalingumo daug diskutuota, vos įkurtam buvo nupirktas naujas 2007 metų „Honda Civic“ automobilis. Kainavo beveik 55 tūkstančius litų. Automobilį biurui įsigyti leido miesto Taryba, o biurui įsikurti Sveikatos apsaugos ministerija skyrė valstybės asignavimų.

Biuro direktorė Henrieta Garbenienė teigė, kad automobilis reikalingas „nuvykti į renginius, nusivežti reikalingas priemones (vizualinius muliažus, palapinę, sulankstomas kėdes ir t.t.), lankstinukus“.

REKLAMA

Automobiliui išlaikyti per mėnesį, H. Garbenienės žodžiais, vidutiniškai reikia apie 590 litų.

Kitoje įstaigoje – Šiaulių visuomenės sveikatos centre, kuris šiuo metu yra Sveikatos apsaugos ministerijos įstaiga, – dvi „Hondos“.

Viena iš jų – „Honda Accord“ – pirkta nauja 2004 metais, tada ji, centro vadovo Krizento Kamenecko teigimu, kainavo apie 70 tūkstančių litų.

Kam įstaigai toks automobilis?

„Honda Accord“ – tai ne „Honda Legend“. Jeigu įstaigos vadovas važinėja dešimties metų senumo mašina, čia gerai ar blogai? Juokiasi iš manęs... Jūs nepamirškite, kad aš visą gyvenimą dirbu vadovaujantį darbą“, – paaiškino tarnybinio automobilio prabangos lygį K. Kameneckas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Laikas, kai centras gyveno gerai, pasak K. Kamenecko, jau praeityje. Darbuotojai priversti kasmet po tris savaites eiti nemokamų atostogų.

„2008 metais ūkinėms išlaidoms: transportui, baldams, remontams, ryšiams, energijai, įstaiga turėdavo apie milijoną litų, tai šiandien visam tam yra likę 240 tūkstančių litų“, – skaičiavo K. Kameneckas.

Pirkinys riogso garaže

Šiaulių centro poliklinikos vyriausiasis gydytojas Mindaugas Maželis sakė, kad poliklinika turi kelis „VW Golf“ automobilius važiuoti gydytojams į iškvietimus.

Odontologijos polikliniką prijungus prie Centro poliklinikos, paveldėtas ir Odontologijos poliklinikos automobilis „VW Jetta“, pirktas iš salono 2006 metais.

REKLAMA

Šis pirkinys nuskambėjęs: Odontologijos poliklinika tada nusprendė pirkti naujutėlaitį automobilį už 60 tūkstančių litų, o ne visos apskrities pacientams būtiną įrenginį – mikroskopą.

„Niekas juo nevažinėja. Garaže dabar stovi. Nelabai kam reikalingas“, – apie 60 tūkstančių litų kainavusį automobilį sakė M. Maželis.

Poliklinika jo negali parduoti, nes tai esąs Savivaldybės turtas.

„Jei Savivaldybė parduos, mes pinigų už ją vis tiek nematysim“, – paaiškino M. Maželis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų