REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vilniuje baigiama testuoti nauja mobilioji aplikacija, kuri leis išmaniųjų telefonų savininkams naudotis bilieto telefone ir net vairuotojų elgesio vertinimo funkcijomis.

REKLAMA
REKLAMA

Kaip BNS sakė Vilniaus meras Artūras Zuokas, tokią priemonę, kuri leistų geriau įgyvendinti ir Vilniaus viešojo transporto darbuotojų motyvacinę sistemą, sumanyta įvesti kasmet gaunant daugiau kaip 100 keleivių skundų, didesnė jų dalis pripažįstami pagrįstais.

REKLAMA

„Dalis keleivių pastabų tikrai yra teisingos, mes reikalaujame iš įmonės vadovų, iš vairuotojų, kad jie šiek tiek suprastų, kad yra paslaugos tiekėjai, o ne „vadovai“. Tai nėra paprasta, nes yra visokių žmonių. Todėl šiuo metu kaip tik darome specialią išmaniąją aplikaciją, kuria naudodamasis viešojo transporto keleivis galės iš karto įvertinti to vairuotojo kultūrą ir aptarnavimą. Visa tai eis į duomenų bazę mūsų viešojo transporto sistemoje - tada bus galima įvertinti. Nes mes turime priemoką prie atlyginimo už kultūringą aptarnavimą (...). Tai turės realią konkrečią išraišką: jeigu bus daugiau neigiamų atsiliepimų apie vairuotojo darbo kultūrą, jis negaus priedo arba jį gaus mažesnį“, - sakė sostinės meras.

REKLAMA
REKLAMA

Jis tvirtino, kad tokia galimybė keleiviams bus pristatyta šį rudenį.

Vilniaus miesto savivaldybės tarybos narė, savivaldybės e-projektų vadovė Indrė Jakaitytė patikslino, kad galimybė keliais paspaudimais telefone informuoti apie vairuotojo elgesį yra sudėtinė mobiliosios aplikacijos „m.Ticket“ dalis. Ji tvirtino, jog pačią programėlę bus galima į išmaniuosius telefonus parsisiųsti jau po kelių savaičių.

„Pati „m.Ticket“ programėlė - tai Vilniečio kortelė telefone, tik su šiek tiek daugiau funkcijų: vienu metu bus galima aktyvinti net keletą bilietų, pavyzdžiui, nupirkti bilietą vaikui, kolegai, ko dabartinė Vilniečio kortelė padaryti neleidžia. Taip pat į programėlę bus integruotas maršrutų planavimas“, - sakė I.Jakaitytė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot jos, pervedus į „m.Ticket“ sąskaitą norimą sumą, ji automatiškai atsidurs telefone - prieš pradedant kelionę tereiks telefone aktyvinti bilietą. Bus matomas ir likęs kelionės laikas, skirtas laikas persėdimui. Keleivių kontrolė vietoje Vilniečio kortelės nuskenuos telefone sugeneruotą kodą.

Šiuo metu programėle testuodami jau naudojasi 200 vilniečių. Sistemos dalis, skirta maršrutams planuoti ir keliems bilietams įsigyti, jau baigta, kuriama tik minėta vairuotojų vertinimo funkcija.

I.Jakaitytė paaiškino, jog troleibusuose bei autobusuose bus priklijuoti lipdukai su QR kodu, kurį išmaniaisiais telefonais nuskenavę keleiviai galės keliais paspaudimais užpildyti savotišką anketą apie vairuotojo elgesį bei ją nusiųsti atsakingiems specialistams. Beje, vairuotojams bus galima skirti ne tik neigiamus, bet ir itin teigiamus įvertinimus.

REKLAMA

„Poreikis kilo, nes gyventojai dažnai skundžiasi dėl netinkamo vairavimo - ar dėl per staigaus stabdymo, ar dėl per greito važiavimo, ar dėl neprivažiavimo prie šaligatvio, nemandagaus elgesio. Visa tai bus galima pažymėti, atidžiau prižiūrėsime viešojo transporto kokybę (...). Pati programėlė pasirodys po kelių savaičių, o dėl vairuotojų vertinimo - pirmiausia šią dalį dar reikia patikrinti“, - sakė ji.

Savivaldybės įmonės Vilniaus viešasis transportas duomenimis, pernai užregistruota ir atsakyta į 126 gyventojų skundus, iš kurių 71 skundas pasitvirtino. Vairuotojams skirti įspėjimai arba drausminės nuobaudos. Skundai dėl vairuotojų elgesio sudarė apie 12 proc. visų įmonę Vilniaus viešąjį transportą pasiekusių atsiliepimų - 2013 metais registruota ir atsakyta į daugiau nei 1030 skundų dėl transporto priemonių nukrypimo nuo tvarkarasčių bei kitų viešojo transporto problemų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų