REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Motociklų gausmas įgriso naujakuriams

J. Janonio gatvės gale esanti motokroso trasa – vienintelė vieta Panevėžyje ir jo apylinkėse, kur rengtis varžyboms gali motociklininkai. Tačiau trasos pašonėje įsikūrusius panevėžiečius dviračių transporto priemonių keliamas triukšmas ir dulkės varo į neviltį.

J. Janonio gatvės gale esanti motokroso trasa – vienintelė vieta Panevėžyje ir jo apylinkėse, kur rengtis varžyboms gali motociklininkai. Tačiau trasos pašonėje įsikūrusius panevėžiečius dviračių transporto priemonių keliamas triukšmas ir dulkės varo į neviltį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šį savaitgalį J. Janonio gatvės gale esančioje motokroso trasoje vyks Lietuvos motociklų kroso trečiasis čempionato etapas. Vieni džiaugsis sporto švente – juk nedažnai Panevėžyje organizuojamos geriausių šalies motociklininkų lenktynės. Tačiau trasos pašonėje gyvenantys miestiečiai veikiausiai skubės pasirūpinti gerais ausų kamštukais arba, siekdami išvengti triukšmo, laiką leis ne savo namuose, o kuo toliau nuo gaudžiančių motorų. Nesitikėjo, kad kaimynystė apkars

REKLAMA

Kitoje upės pusėje nuo motokroso trasos įkurtos naujos gyvenvietės žmonių netenkina tokia kaimynystė. Naujakuriai turi priekaištų sportininkams ne tik dėl keliamo triukšmo, bet ir dėl dulkių. Todėl prieš gerą mėnesį visa „Babilono dvaro“ gyvenamųjų namų bendrija įteikė Savivaldybės administracijai kreipimąsi dėl motokroso entuziastų keliamų nepatogumų. Kreipimąsi į miesto vadovus pasirašė apie 30 namų bendrijos narių.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak šios bendrijos atstovo Raimundo Petrausko, pagrindinė bėda yra nekontroliuojamas triukšmas. „Treniruotės vyksta kartais ir dešimtą vakaro, nors to neturėtų būti. Turime taikytis prie motorų gausmo ir savaitgaliais, nuo aštuntos valandos“, – sako jis.

Tačiau rytais žadinantis ar vakarais užmigti neduodantis variklių gausmas, anot bendrijos gyventojų, dar ne viskas. R. Petrauskas, žinomas mieste medikas, teigia, kad pagal reikalavimus motokroso trasa per treniruotes ir varžybas turėtų būti laistoma, taigi purvas keliauja į upę, o dulkių kamuoliai nusėda ant gyvenvietės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Be to, pastebime, kad teršiama gamta, iš upės kasmet traukiame padangas, – neslėpė apmaudo „Sekundės“ pašnekovas ir svarstė: – Gal miesto ribose šios trasos neturėtų būti? Suprantu, anksčiau ji nebuvo miesto teritorijoje, tačiau dabar iš vienos ir kitos trasos pusės – namai.“

Tiesa, namų bendrijos „Babilono dvaras“ atstovas pripažįsta, kad toks paprastas dalykas kaip griežtas treniruočių grafikas iš dalies išspręstų problemą: „Žinotume laiką, kada važinėja motociklai, tad būtų paprasčiau. Dabar motorai kartais gaudžia visą sekmadienį nuo aštuntos ryto iki dešimtos vakaro. Buvo tokia viena savaitė, kai atrodė, kad išprotėsime: nuo ryto iki vakaro vieni išvažiuoja – kiti atvažiuoja. Jokios tvarkos!“ R. Petrauskas nuoširdžiai patikina, jog nei jam, nei kitiems bendrijos gyventojams prieš atsikraustant į šią vietą neatrodė, kad motokroso trasa galėtų kelti didelių rūpesčių.

REKLAMA

„Kai vyko statybos, girdėdavome, kad dieną treniruojamasi. Tačiau šiemet situacija labai prasta: motociklai važinėja ir po šeštos, ir po aštuntos valandos vakaro. Juk Panevėžyje yra triukšmo prevencijos tvarka. Už mūsų gyvenvietės ribų parašų nerinkome, tačiau neabejoju, kad ir toliau esančių sodybų gyventojai mus palaikytų. Motociklų triukšmas girdisi ir prie „Babilono“ prekybos centro“, – tvirtino R. Petrauskas. Bus grafikas, bet trasa liks

Maždaug tris dešimtmečius Panevėžyje veikianti motokroso trasa tapo šios sporto šakos gerbėjų oaze. Sportininkai čia rengiasi varžyboms, o keletą kartų per metus pradžiugina motociklų lenktynių entuziastus varžybomis mūsų mieste. Bet dabar pagrindiniam tokių varžybų organizatoriui – žinomam lenktynininkui, motokroso sporto klubo „Sema“ vadovui Almantui Stepukui – teks pasirūpinti ir miestiečių patogumu. Miesto Savivaldybė įpareigojo jį parengti priemonių planą, siekiant sumažinti triukšmą trasoje, kad nenukentėtų ir ja besinaudojantys sportininkai, ir vietos bendruomenei būtų ramiau.

REKLAMA

„Sekundei“ A. Stepukas patvirtino, kad treniruočių grafikas motokroso trasoje jau parengtas – nuo šiol joje bet kuriuo paros metu motorai nebegaus ir nekils dulkių kamuoliai. Tačiau sporto klubo vadovas prisipažino negalįs nesistebėti kitoje upės pusėje gyvenančiais naujakuriais – juk jie žinojo, kur atsikelia, kad šalia – veikianti trasa, taigi ir motociklų variklių garsas jiems esą neturėtų būti jokia staigmena.

Kalbėti apie trasos iškeldinimą kur nors už miesto ribų, anot A. Stepuko, net neverta. Rasti jai tinkamą vietą būtų itin sunku, nes motociklų kroso trasos užima ne vieną ar du, o keliasdešimt hektarų. Be to, tik atrasti sklypą dar nieko nereiškia – būtina suformuoti įkalnes, nuokalnes, posūkius, o tam reikalingos didžiulės lėšos. Nepritarė iškėlimui

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Patvirtintame detaliajame miesto plane J. Janonio gatvėje numatyti sklypai motokroso ir BMX dviračių trasoms.

Gyventojai žemę pirko ir namus statėsi tada, kai jau buvo patvirtintas miesto detalusis planas. Siekdama išspręsti jų bėdą, miesto Savivaldybės administracija kreipėsi į Sveikatos, sporto, socialinės paramos ir nevyriausybinių organizacijų komitetą dėl Panevėžio motokroso trasos iškėlimo. Tačiau komiteto nariai siūlymui nepritarė. Taigi miesto politikams teko ieškoti kito sprendimo – tartis su motokroso sporto klubo prezidentu A. Stepuku ir įpareigoti jį sudaryti priemonių planą, skirtą sumažinti triukšmui ir dulkėms.

REKLAMA

„Sporto klubo vadovas parengė trasos eksploatacijos taisykles, – patvirtino dienraščiui Savivaldybės administracijos direktorės pavaduotojas Žydrūnas Kvedaras. – Jose nurodyta kada, kokiomis dienomis, kas, kur treniruosis šioje trasoje.“

Tiesa, pripažino valdininkas, šias taisykles jie dar turės suderinti su „Babilono dvaro“ gyvenamųjų namų bendrijos žmonėmis.

„Trasa besinaudojantis klubas turėtų parengti informacinius skelbimus, ženklus, numatyti gyventojų informavimą apie trasos užimtumą, – dėstė Ž. Kvedaras. – Priemonių plane įsipareigota sodinti medžius, kurie ateityje sulaikytų dulkes. Per treniruotes numatyta nesinaudoti ta trasos dalimi, kuri yra arčiausiai gyvenvietės – ja važiuoti tik per varžybas.“

REKLAMA

Įgyvendinant šį planą, A. Stepukas numatė, kas ir per kiek laiko turėtų būti atlikta.

„Detaliajame plane numatyta žemės plotų paskirtis, kitas žingsnis – techninis trasos projektas, kuriame turėtų būti numatyta triukšmo kontrolė, trasos laistymo sistema. Tam, žinoma, reikia lėšų. Kada tai bus įgyvendinta, atsakyti negaliu“, – atvirai sako Ž. Kvedaras. *** Triukšmo prevencijos taisyklės numato, kad siekiant saugoti bendruomenės teisę į poilsį ir ramybę draudžiama triukšmauti ne tik darbo dienomis nuo 18 iki 8 val., bet ir poilsio (savaitgalių) bei švenčių dienomis. Darbo dienomis nuo 6 iki 18 val., poilsio ir švenčių dienomis draudžiama groti muzikos instrumentais, šaukti, rėkauti ar panašiai, jeigu tai neigiamai veikia žmonių sveikatą, darbą ir poilsį. Linas Jocius

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų