REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 Esame statę kanalus tarp vandenynų ir tunelius po jūra. Bet kai kurie inžinieriai galvoja plačiau. Daug, daug plačiau.

 Esame statę kanalus tarp vandenynų ir tunelius po jūra. Bet kai kurie inžinieriai galvoja plačiau. Daug, daug plačiau.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Buvo sakoma, kad to niekada nebus. Tačiau jums tai skaitant, didžiulio naujo kanalo, jungsiančio Atlanto ir Ramųjį vandenyną, darbai jau turėtų būti prasidėję. Kasant 278 kilometrų ilgio kanalą per Nikaragvą, reikės perkelti milijardus tonų grunto ir statyba atsieis mažiausiai 50 milijardų dolerių. Jeigu jis bus pabaigtas, taps platesniu, gilesniu ir tris kartus ilgesniu už Panamos kanalą. Jo šalininkai teigia, kad tai bus didžiausias pasaulyje inžinerijos projektas. Bet jis tikrai nėra didžiausias iš pasiūlytų. „Visi mes gyvename sukurtose ir pakeistose vietose,“ sako megainžinerijos ekspertas Stanley'is Brunnas iš Kentucky'io universiteto Lexingtone. Tad svajoti dar plačiau yra natūralu, sako jis.

REKLAMA

Gal taip ir yra. Tačiau kai kurie sumanymai primena Bondo filmų blogiukų planus, tarkime, Kalifornijos Mirties slėnio užtvindymas ar Panamos sąsmaukos sprogdinimas atomine bomba. Kiti planai, tokie, kaip ištisų jūrų užtvenkimo energijos gavybai, veikiau yra iš stulbinančių planų spektro. Čia pateikiami septyni didžiausi sumanymai. (see diagram). Ar galėtume kurį nors iš jų įgyvendinti? Ir ar turėtume?

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų