REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Viskas apie naujus automobilius

Žinių radijas

Didžiausias Europos automobilių gamintojas, Volkswagen koncernas toliau siekia mažinti savo gamybos išlaidas. Pasigirdo žinių, kad po dviejų metų pristatydami naujos kartos Polo modelį, vokiečiai nebegamins tridurės šio mažylio versijos, bus gaminami tik automobiliai su penkiomis durimis. Mat, anot naujienų agentūros Reuters, pastaruosius metus tridurės Polo versijos paklausa tik mažėja.

REKLAMA
REKLAMA

Polo modelis yra gaminamas jau keturiasdešimt metų, o pernai tai buvo ketvirtas geriausiai parduodamas automobilio modelis Europoje. Jį aplenkė tik VW Golf, Ford Fiesta ir Renault Clio. Prieš penkerius metus panašiai pasielgė ir Renault, kai, pristatę naujos kartos Clio modelį, nutarė nebegaminti tridurių Clio modelių. Nuo to laiko jie parduodami tik su penkiomis durimis.

REKLAMA

 

Volkswagen pastaruoju metu mažina savo modelių ir versijų skaičių. Tai leidžia gerokai sutaupyti gamybos kaštus, nes gamybai reikia mažiau skirtingų detalių. Šio optimizavimo auka tapo ir visiškai nepopuliarus kabrioletas VW Eos. Per trejus metus VW koncernas vien dėl gamybos optimizavimo tikisi sutaupyti iki 5 milijardų eurų.

Be to, vokiečiai nori kuo daugiau modelių gaminti, remiantis universalia MQB gamybos platforma – ant jos jau gaminama gera dešimtis skirtingų modelių, tarp kurių ir Golf bei Passat. Dabartinis Polo gaminamas ant kitos platformos, tačiau, pasirodžius naujam modeliui, jis bus gaminamas jau naudojant šią MQB platformą. Tai reiškia, kad tiek Polo, tiek Golf, tiek ir Passat naudoja daugelį bendrų komponentų tiek pakabos, tiek transmisijos ir važiuoklės konstrukcijoje.

REKLAMA
REKLAMA

Anot Vokietijos laikraščio Der Spiegel, vien tik trijų durų Polo modelio atsisakymas padėtų VW koncernui ilgainiui sutaupyti net 200 milijonų eurų.Be to, Spiegel teigia, kad VW planuoja nutraukti ir labai mažą paklausą turinčio nesėkmingo Beetle modelio gamybą. Anot Vokietijos laikraščio, jeigu viskas vyks pagal planą, VW sutaupys gerokai daugiau negu 5 milijardus eurų.

Ford artimiausiu metu atleis 500 žmonių iš savo gamyklos Rumunijoje, kur gaminamas B-Max modelis. Ford šią gamyklą įsigijo prieš šešerius metus ir prieš trejus metus ten pradėjo gaminti B-Max. Tačiau automobilis netapo toks populiarus, kaip tikėtasi. Praėjusiais metais kiekvieną mėnesį bent po keletą dienų ar net savaičių teko stabdyti gamybą, nes buvo pagaminama daugiau, negu Ford galėjo parduoti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

B-Max vienatūris tapo padidinto pravažumo modelių mados auka – pirkėjai masiškai persėda iš vienatūrių į vadinamuosius krosoverius. Praėjusiais metais B-Max paklausa sumažėjo penktadaliu – buvo parduota tik kiek daugiau nei 50 tūkst. šių automobilių. Buvo planuojama iš darbo atleisti beveik 700 žmonių, tačiau tam pasipriešino profsąjungos. Galų gale iš gamyklos savo noru išėjo 490 darbininkų ir daugiau atleisti nesiruošiama.

FIAT-Chrysler koncerno vadovas Sergio Marchionne teigia, kad kitais metais Europoje pasirodys visiškai naujas šio koncerno kompaktinės klasės automobilis. Jis bus parduodamas kaip hečbekas ir kaip universalas ir bus gaminamas Turkijoje. Iš pradžių planuota, kad naujasis modelis bus parduodamas tik centrinės ir Rytų Europos rinkose, tačiau italai persigalvojo – parduos mašinas ir Europos Sąjungos teritorijoje. Prekyba turėtų prasidėti jau kitais metais ir rinkoje kovos su VW Golf. Kiek vėliau prie hečbeko ir universalo prisidės ir kompaktiškas sedanas.

REKLAMA

Kompaktinė klasė yra antra pagal populiarumą Europoje, ją lenkia tik vadinamieji subkompaktiniai modeliai – dar mažesni, iš kurių pats populiariausias Europoje – Ford Fiesta. Naujasis modelis Europoje pakeis jau gerokai senstelėjusį Bravo modelį. Bravo europiečiai visiškai ignoruoja. Jeigu iš viso šios klasės automobilių per praėjusius metus buvo parduota beveik du su puse milijono, tai Fiat Bravo surado niekingai mažai – vos 4000 pirkėjų. Per šių metų sausį visoje Europos Sąjungoje parduoti tik 93 Fiat Bravo modeliai.

REKLAMA

FIAT koncernas neturėjo savo gamoje universalo jau septynerius metus, po to kai 2008 m. buvo nutraukta Stilo universalo gamyba. Naujasis automobilis bus gaminamas ant tos pačios platformos, kaip dabartiniai Fiat 500L, 500X ir Jeep Renegade modeliai.

General Motors sausį vykusioje parodoje Detroite parodė elektra varomą Chevrolet Bolt modelį. Pasirodė informacija, kad koncernas gali pradėti šio modelio prekybą Europoje. Tiesa, jis europiečiams bus parduodamas kaip Opel markės automobilis. Kompanija nesitiki didelių pardavimo apimčių. Vokietijos Autobild kiek anksčiau rašė, kad vokiečiai greičiausiai gamins Ženevoje parodyto pigiausio Opelio Karl elektrinę versiją, tačiau koncerno vadovai šias kalbas paneigė ir teigė, kad jeigu ir atsiras elektromobilis su Opel ženkliuku, tai bus Chevrolet Bolt antrininkas, o ne elektrinis Karlas, nes toks mažas elektra varomas automobilis rinkai būtų per brangus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bolt yra vienas toliausiai galinčių vienu pakrovimu nuvažiuoti elektromobilių – jis pakrautais akumuliatoriais gali įveikti net iki 321 km atstumą. Jis Amerikoje kainuos apie 25 tūkst. eurų, tačiau pasiekęs Europą turėtų būti bent trečdaliu brangesnis.

Opel siekia kuo nors pakeisti savo nesėkmingą Ampera modelį. Nepaisant to, kad Ampera prieš trejus metus gavo geriausio Europos metų automobilio titulą, jis netapo geidžiamu pirkiniu, nes kainuoja beveik 40 tūkst. eurų ir yra per brangus. Ampera prekyba baigsis šių metų vasarą.

Parengė Ramūnas Fetingis

Laida „Piko minutės“ transliuojama pirmadieniais – ketvirtadieniais 7.20 val.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų