REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 

Oro bendrovės „Germanwings“ lėktuve vienas iš pilotų buvo išėjęs iš kabinos, o vėliau nebegalėjo grįžti, nes jos durys buvo užrakintos, ir beviltiškai mėgino jas išlaužti, kol 150 žmonių skraidinęs laineris galiausiai sudužo Prancūzijos Alpėse, ketvirtadienį nurodė vienas tyrimui artimas šaltinis.

REKLAMA
REKLAMA

 

Katastrofos vietoje rasto pilotų kabinos pokalbių registratoriaus įrašas rodo, kad vienas iš pilotų krėslų buvo atstumtas, o durys atsidarė ir užsidarė. Šaltinis sakė naujienų agentūrai AFP, kad vėliau pasigirdo beldimas, bet „nebebuvo jokių pokalbių nuo to momento iki sudužimo“.

REKLAMA

Prieš pat katastrofą kabinoje taip pat girdėjosi įsijungęs pavojaus signalas, perspėjantis, kad lėktuvas pernelyg priartėjo prie žemės.

Visi 144 keleiviai ir šeši įgulos nariai žuvo, kai iš Barselonos į Diuseldorfą antradienį skridęs „Germanwings“ reiso 4U 9525 lėktuvas įsirėžė į kalno šlaitą atokioje Alpių dalyje po iki šiol nepaaiškinto nusileidimo iš įprasto skrydžio aukščio, trukusio apie aštuonias minutes.

REKLAMA
REKLAMA

Iš lainerio „Airbus A320“ nebuvo gautas joks nelaimės signalas, o įgula neatsiliepė į oro dispečerių desperatiškas pastangas užmegzti ryšį.

Garso įrašas rodo, kad pilotai vokiečiai skrydžio pradžioje normaliai kalbėjosi. Šaltinis pridūrė, kad iš to įrašo nebuvo įmanoma nustatyti, ar kabiną buvo palikęs lėktuvo kapitonas, ar jo pavaduotojas.

JAV dienraštis „The New York Times“ taip pat citavo vieną tyrime dalyvaujantį aukšto rango kariškį, kuris sakė, kad juodosios dėžės informacija rodo, kad vienas pilotas buvo likęs už užrakintų kabinos durų ir nesėkmingai mėgino jas išlaužti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Vyras išorėje tyliai pabeldė į duris, bet nebuvo jokio atsakymo, – tyrėjas sakė laikraščiui. – Tuomet jis pabeldė į duris stipriau – ir vėl jokio atsakymo. Nebuvo jokio atsakymo.“

„Girdisi, kaip jis mėgina išlaužti duris“, – pridūrė „The New York Times“ pašnekovas.

Naktį iš trečiadienio į ketvirtadienį paskelbtame „Germanwings“ pranešime sakoma, kad „šiuo metu neturime informacijos iš kompetentingų tarnybų, kurios patvirtintų šį pranešimą“.

„Darome viską, kad gautume kiek įmanoma daugiau informacijos ir neužsiimame spėlionėmis“, – pridūrė bendrovė.

REKLAMA

Kai po 2001 metų rugsėjo 11-osios teroro išpuolių Jungtinėse Valstijose buvo sustiprintos civilinės aviacijos saugumo priemonės, pilotų kabinos duris galima atidaryti tik iš vidaus, leidus pilotui.

Pareigūnai sakė kol kas negalintys paaiškinti šios tragedijos priežasčių, bet nurodė, kad lėktuvas skrido, kol įsirėžė į kalną, ir nesubyrėjo ore.

Aviacijos ekspertai, su kuriais kalbėjosi AFP, minėjo kelis tikėtinus scenarijus.

„Jeigu pilotai neužkirto kelio lėktuvui skristi į kalnus, taip nutiko dėl to, kad jie buvo netekę sąmonės arba negyvi, arba pasiryžę mirti, arba priversti numirti“, – vienas ekspertas sakė agentūrai.

REKLAMA

Nuotraukose matėsi, kad rastos lėktuvo juodosios dėžės korpusas smarkiai aplamdytas smarkaus smūgio. Taip pat buvo rastas antrosios juodosios dėžės, įrašinėjančios skrydžio duomenis, korpusas, bet ne pats prietaisas.

Prancūzijos tyrimų ir analizių biuro (BAE) vadovas Remi Jouty (Remi Žuti) trečiadienį sakė žurnalistams, kad kol kas neturima „nė menkiausio paaiškinimo“, kodėl įvyko ši tragedija.

„Tai nepaaiškinama, – Vokietijos oro vežėjų flagmanės „Lufthansa“, kuri yra „Germanwings“ tėvinė bendrovė, vykdomasis direktorius Carstenas Spohras (Karstenas Šporas) sakė Frankfurte. – Lėktuvo būklė buvo nepriekaištinga, o abu pilotai – patyrę.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Meteorologinės sąlygos taip pat veikiausiai nebuvo tos katastrofos priežastis, nes tuo metu orai buvo ramūs. Be to, „Germanwings“ lėktuvuose iki šiol nebuvo jokių didesnių saugumo incidentų.

 

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų