REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šiandien lietuvio išmanumas nėra matuojamas vien išmaniojo telefono įstrižainės coliais. Jau ir programėlių kiekis nebėra toks aktualus. Ekonomika.lt jau rašė, kad praėję ir šie metai toliau bus dėvimųjų technologijų ir išmaniųjų priedų metai. Mobiliojo ryšio bendrovės „Bitė Lietuva“ užsakymu atlikta „Spinter tyrimų“ apklausa parodė, kad lietuviai dažnai atsiduria situacijose, kurias lengvai išspręstų išmanieji priedai. Pavyzdžiui, net 64 proc. apklausos dalyvių išvykę būna netikri ar užrakino savo būsto duris, ar išjungė visus buitinius prietaisus – toks netikrumo jausmas beveik kas dešimtą gyventoją apima bent kartą per savaitę. Pasak „Bitės“ pardavimų direktoriaus Giedriaus Skliuto, išmanieji pagalbininkai galėtų informuoti šeimininką pavojaus atvejais ir valdyti daugumą buities prietaisų. Vis dėlto susiduriama su paradoksu, mat vartotojai mano, kad jau dabar turi ir naudoja išmaniuosius priedus. „40 proc. apklausos dalyvių sakė, kad naudojasi išmaniaisiais aksesuarais, tačiau prie to priskiria ir ausines arba laisvų rankų įrangą, kuri nėra išmanusis priedas“, - teiga G. Skliutas. Pasak jo, žmonės nelabai gali apibūdinti, kas yra išmanusis priedas. Nežinodami, kas tai yra, vis tiek mano, kad tam tikrose situacijose to reikėtų. Apklausos metu kas ketvirtas respondentas (25 proc. apklaustųjų) nurodė, jog norėtų turėti galimybę nuotoliniu būdu stebėti, kas vyksta jų namuose. Taip pat beveik 40 proc. teigė, kad jiems būtų paprasčiau rūpintis savo sveikata, jei jų laikrodis papildomai informuotų apie kraujo spaudimą, sudegintas kalorijas ar nueitus žingsnius. Tuo tarpu pasaulinės tendencijos rodo, kad išmanieji priedai artimiausiu metu itin populiarės. Prognozuojama, kad šiemet JAV išmaniuosius priedus įsigis 37 proc. daugiau namų ūkių, o per artimiausius penkis metus pasaulinė dėvimų išmaniųjų priedų (laikrodžių, apyrankių) rinka augs vidutiniškai po 35 procentų. Pasak G. Skliuto pajamos iš išmaniųjų telefonų priedų sudaro tik labai mažą dalį visų įmonės pajamų, tačiau tai nesutrukdė atnaujinti 8 pardavimų salonų, kur bus prekiaujama išmaniaisiais priedais. Tikimasi, kad išmanieji aksesuarai sudarys penktadalį visų parduodamų aksesuarų. Į naujuosius salonus užsuka iki trečdalio daugiau lankytojų. Šiuose salonuose tikimasi sulaukti iki trečdalio visų klientų srauto Lietuvoje. Į atnaujinimą telekomunikacijų bendrovė investavo per 260 tūkst. eurų. Kasdien išmaniųjų ekspertų pagalba ir patarimais pasinaudoja iki 40-50 lankytojų. Stebėjimai parodė, kad šiuo metu labiausiai klientus domina lietuvių sukurtas išmanusis echolotas „Deeper“, per telefoną ar planšetinį kompiuterį rodantis, kas vyksta po vandeniu aplink žveją. Lankytojai taip labai domisi išmaniosiomis apyrankėmis, skaičiuojančiomis savininko pulsą, žingsnius ar sudegintas kalorijas, taip pat galinčiomis padėti atsiliepti telefonu ar pažadinti iš miego tinkamiausiu metu. Išmanių namų srityje daugiausia dėmesio sulaukia bevielės vaizdo kameros. Jas labai patogu naudoti stebėjimui kas vyksta namuose, išvykus į darbą ar kelionę. Reikia kamerą prijungti prie interneto ir per specialią programėlę išmaniajame telefone galima tiesiogiai stebėti vaizdą. Tarp žaislų itin populiarūs įvairūs išmaniuoju telefonu valdomi automobilių modeliai ar mažieji augintiniai „Furby“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų