• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Didžioji dauguma 15-50 metų gyventojų pradeda galvoti apie kalėdines dovanas ir jas pirkti gruodžio viduryje. Šiuo metų laiku pradeda galvoti maždaug trečdalis, o perka – beveik kas antras (46,8 proc.). 70 proc. ketina ieškoti dovanų prekybos vietose, tačiau maždaug kas antras pasidairys internetiniuose šaltiniuose. Tokias tendencijas rodo „OMD“ atlikta kalėdinių dovanų pirkimo įpročių apklausa.

Didžioji dauguma 15-50 metų gyventojų pradeda galvoti apie kalėdines dovanas ir jas pirkti gruodžio viduryje. Šiuo metų laiku pradeda galvoti maždaug trečdalis, o perka – beveik kas antras (46,8 proc.). 70 proc. ketina ieškoti dovanų prekybos vietose, tačiau maždaug kas antras pasidairys internetiniuose šaltiniuose. Tokias tendencijas rodo „OMD“ atlikta kalėdinių dovanų pirkimo įpročių apklausa.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Populiariausi kanalai, kuriuose žmonės ieško informacijos apie kalėdines dovanas, yra interneto parduotuvės ir prekybos centrų prekių katalogai. Juose renkasi kas antras – atitinkamai 49,7 proc. ir 48,5 proc. Maždaug trečdalis ieško dovanų idėjų nuolaidų kuponų portaluose, naršo internete naudodamiesi paieškų sistemomis arba tariasi su draugais ir pažįstamais. Beveik penktadalis patikrina gamintojų internetines svetaines. Dar mažiau respondentų semiasi idėjų iš žurnalų, reklamos el. paštu, televizijos, Facebook, radijo.

REKLAMA

„Svarbu tai, kad dauguma ieško dovanų idėjų įvairiuose informacijos šaltiniuose. Net jei didžioji dalis perka parduotuvėse, internetas pirmauja lyginant su kitais šaltiniais, kuriuose žmonės ieško idėjų kalėdinėms dovanoms. Šie duomenys atspindi interneto reikšmę dovanų pirkimo procese ir iliustruoja naują vartotojų elgesį“, – sako Darius Gricius, komunikacijos planavimo agentūros „OMD“ vadovas.

REKLAMA
REKLAMA

Klausiami apie tai, kur ketina pirkti dovanas, kas septintas respondentas (77,7 proc.) paminėjo, kad greičiausiai dovanų ieškos ir pirks parduotuvėse. 38,1 proc. ieškos informacijos internete ir pirks parduotuvėje, dar trečdalis (29,5 proc.) ieškos ir pirks internete, penktadalis (18,5 proc.) ieškos internete, apžiūrės gyvai ir pirks vėl internete.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Remiantis apklausos duomenimis, žmonės stebi labai daug informacijos šaltinių. Tai ženklas įmonėms, kad, norėdamos patraukti vartotojo dėmesį, jos turi pasitelkti įvairius komunikacijos kanalus ir formas. Taip pat reikia atkreipti dėmesį, kad penktadalis sieks sutaupyti laiko, skiriamo dovanų pirkimui. Tai reiškia, tad vartotojai gali rinktis jiems geriau žinomas ar jau išbandytas prekes bei paslaugas, todėl įmonės turėtų rūpintis savo žinomumu ne tik prieš kalėdinių pirkinių metą, bet nuolat“, – pasakoja Lina Venskaitytė, ryšių su visuomene agentūros „Nova media“ vykdančioji partnerė.

REKLAMA

Dauguma respondentų planuoja išleisti pirkiniams tokią pačią sumą kaip ir pernai (63,9 proc.) ir skirti tiek pat laiko (70,3 proc.). Maždaug penktadalis planuoja dovanų paieškai skirti mažiau laiko ir mažesnę sumą. Populiariausios perkamos kalėdinės dovanos yra žaislai, maistas (saldumynai, kava), kosmetika, kvepalai, papuošalai, knygos, tačiau trečdalis negalėjo atsakyti, kuria savo sugalvotos dovanos idėja labiausiai žavisi. Daugiausiai (8 proc.) savo idėja žavisi tie, kurie teiks rankų darbo dovaną arba kelionę (7 proc.). Kas penktas nežino ir kokią dovaną pats labiausiai norėtų gauti. Daugiausiai respondentų (7,4 proc.) įvardino, kad juos labiausiai pradžiugintų meilė, laimė, dėmesio parodymas ar gera nuotaika.

Reprezentatyvų Lietuvos gyventojų nuomonės tyrimą apie kalėdinių dovanų pirkimo įpročius 2012 m. gruodžio 3-10 d. atliko komunikacijos planavimo agentūra „OMD“ naudodama „OMD Snapshots“ tyrimų sistemą. Iš viso apklausta 1141 interneto vartotojas, kurių amžius nuo 15 iki 50 metų. Respondentų struktūra atitinka Lietuvos interneto vartotojų struktūrą pagal amžių, lytį ir gyvenamosios vietos dydį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų