REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos kelių policijos automobilių parkas per pastaruosius metus atsinaujino iš pagrindų. Jeigu anksčiau daugelis policininkų važinėdavo „Volkswagen“ markės mašinomis, šiandien automobilių parką sudaro čekiški, prancūziški, ir netgi korėjietiški automobiliai.

Lietuvos kelių policijos automobilių parkas per pastaruosius metus atsinaujino iš pagrindų. Jeigu anksčiau daugelis policininkų važinėdavo „Volkswagen“ markės mašinomis, šiandien automobilių parką sudaro čekiški, prancūziški, ir netgi korėjietiški automobiliai.

REKLAMA

Tokia įvairove, ko gero, labai stebėtis nereikėtų. Visgi, Lietuva neturi nacionalinio gamintojo, kurį galėtų remti, o štai pažvelgę į visų didžiųjų Europos šalių policijos pareigūnų karietas, netrukus surasite labai glaudžias sąsajas su nacionalizmu.

Puikus to pavyzdys – Italijos karabinieriai, kurie veikia kaip civilinė ir karo policija. Ji daugelį metų sauganti valstybės vadovus, kovoja su mafija, nelegalia prekyba narkotikais ir atsako už Italijos ambasadų saugumą. Kadangi Italijos karabinieriai yra ypatingai svarbi šios šalies biurokratijos aparato dalis, jų automobilių parką daugelį metų sudarė išskirtinai „Alfa Romeo“ markės automobiliai.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Carabinieri

2021-aisiais Italijos karabinieriai į savo gretas priėmė ne vieną, bet du „Alfa Romeo Giulia“ modelius: standartinį ir sportiškumu alsuojantį „Quadrifoglio“.

REKLAMA
REKLAMA

Nors abu modeliai naudojo skirtingo galingumo variklius, tačiau juose įdiegtų patobulinimų kraitis buvo kone identiškas. Tai reiškia, jog abiejuose modeliuose buvo sumontuoti neperšaunami stiklai, neperšaunamos priekinės durys su papildoma kojų apsauga.

REKLAMA

Automobiliuose taip pat atsirado papildoma degalų bako apsauga, du elektromechaniniai ginklų laikikliai, neperšaunamų liemenių laikikliai ir vieno asmens sulaikymo kamera gale.

Alfa Romeo 159 Carabinieri

„Alfa Romeo“ karabinieriams gamino dvi „159“ modelio versijas. Pirmoji mažai kuo skyrėsi nuo tos, kurią naudojo Italijos policija. Ji turėjo švyturėlius, ginklams skirtas dėtuves ir dar keletą papildomų patobulinimų, o štai antroji „159“ versija turėjo visiškai kitą paskirtį.

„Alfa Romeo 159“ pritaikė savo sedaną itin svarbių asmenų pervežimams. Tai reiškia, jog „159“ turėjo šarvuotas duris, storesnius stiklus, neperšaunamas padangas. Automobilis taip pat turėjo sprogimams atsparų degalų baką.

REKLAMA
REKLAMA

Alfa Romeo 156 Carabinieri

„Alfa Romeo 156“ iki šių dienų išlieka vienas sėkmingiausių bendrovės modelių. Analogų neturintis Walter de Silva dizainas, pažangūs varikliai bei neeilinėms valdymo savybės sužavėjo daugiau nei 600 tūkst. vairuotojų Europoje ir už jos ribų.

„Alfa Romeo 156“ paslaugomis eilę metų naudojo praktiškai visos Italijos teisėsaugos institucijos. Pradedant karabinieriais, Polizia di Stato, Polizia provinciale, Polizia Penitenziaria ir baigiant Guardia di Finanza.

Skirtingos institucijos naudojo skirtingų modifikacijų „Alfa Romeo 156“. Pavyzdžiui, Italijos finansų policija (Guardia di Finanza) naudojo padidino pravažumo „Alfa Romeo 156 Crosswagon“. Italijos valstybės policija (Polizia di Stato) eilę metų naudojo „Alfa Romeo 156“ sedanus, turėjusius 2,5 litro, V6 variklius, o štai karabineriams skirtos modelių versijos turėjo 2,0 litrų, keturių cilindrų benzininį variklį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Alfa Romeo 155 Carabinieri

Nuo pat „155“ pasirodymo rinkoje iki oficialaus gamybos nutraukimo, „Alfa Romeo 155“ buvo itin mylimas finansų policijos (Guardia di Finanza) institucijos darbuotojų. Juos žavėjo lengvas automobilio valdymas bei eiklūs keturių cilindrų benzininiai varikliai.

Tuo tarpu teritorinės kontrolės ir kovos su kontrabanda tarnybos naudojo gerokai pajėgesnes „Q4“ versijas, kurios iš gamyklos išriedėdavo turėdamos „Lancia Delta Integrale“ variklį ir keturių varančiųjų ratų pavarą.

Valstybinė policija įsigijo daugiau kaip 5 500 „Alfa Romeo 155“ automobilių. Juos ši tarnyba naudojo nuo 1994 iki pat 2000-ųjų. Vėliau, palaipsniui, „155“ modelius pakeitė gerokai modernesnis įpėdinis (159), tačiau įvairūs „155“ egzemplioriai įvairiuose policijos departamentuose buvo naudojami iki pat 2010-ųjų pabaigos.

REKLAMA

Alfa Romeo 75 Carabinieri

Galiniais ratais varoma „Alfa Romeo 75“ nuo aštuntojo dešimtmečio antrosios pusės iki devintojo dešimtmečio pabaigos buvo plačiai naudojamas Italijos policijos ir ginkluotųjų pajėgų.

Karabinieriai pagrinde naudojo modelius, turėjusius 1,8 litro benzininius variklius. Finansų policija jį masiškai naudojo kaip teritorinės kontrolės ir kovos su kontrabanda operacijose. Iš pradžių jie turėjo 1,8 arba 2,0 litrų benzininius variklius su karbiuratoriumi, o nuo 1987 metų – išskirtinai 2,0 litrų „Twin Spark“ versijas.

Valstybės policija (Polizia di Stato) šį automobilį naudojo nuo 1987 m. tačiau dėl finansų trūkumų įsigijo nedaug egzempliorių. Vis dėlto, 1992-aisiais metais, gamintojui gavus papildomų užsakymų iš Vidaus reikalų ministerijos, „75“ buvo naudojama kaip pagrindinis Kelių policijos patrulinės tarnybos automobilis.

REKLAMA

„Alfa Romeo 75“ nebuvo toks populiarus tarp skirtingų Italijos tarnybų, mat šiek tiek anksčiau jos buvo paskelbusios konkursą įsigyti šūsnį „Alfa Romeo 33“ automobilių.

Alfa Romeo Giulia

Pirmoji „Alfa Romeo Giulia“ modelio karta tarnyboje išbuvo ilgiausiai. Nors itin kompaktišką „Giulia“ sedaną mylėjo praktiškai visos teisėsaugos institucijos, šį automobilį taip pat buvo pamėgę nusikaltėliai, mat žvitrus variklis ir išskirtinės važiavimo savybės leido lengvai pabėgti nuo persekiotojų.

„Giulia Speciale“ versija daugiausiai buvo naudojama Kelių policijos patruliavimo ir pagalbos tarnybose. Šių versijų išskirtiniai bruožai buvo: stoglangis, pro kurį policijos pareigūnas galėjo iš aukštai stebėti aplinką. Šiuose modeliuose taip pat nebuvo galinių sėdynių, o bagažinėje slypėjo papildomas degalų kanistras, pirmosios pagalbos rinkinys, hidraulinis domkratas.

„Alfa Romeo“ taip pat pagamino pusiau šarvuotą versiją, skirtą didžiųjų apylinkių komisariatams. Šios versijos turėjo neperšaunamą stiklą, papildomas apsaugas nuo padangų pradūrimo, o įprastai ant stogo buvęs švyturėlis buvo perkeltas į automobilio vidų.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų