REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pirmą kartą per daugelį metų brukalų metų vidurkis pasauliniame pašto sraute neviršijo 70 proc. ribos, pranešė bendrovė „Kaspersky Lab“.

REKLAMA
REKLAMA

Nagrinėdami 2013 m. brukalų srautą bendrovės ekspertai nustatė jų dalies sumažėjimą 2,5 proc. – šis rodiklis sudarė 69,6 proc. Kartu brukaluose mažėja teisėtos prekių ir paslaugų reklamos, daugėja apgavikų ir kenkėjų siunčiamų pranešimų bei vadinamųjų „pilkųjų“ siuntimų, sakoma „Kaspersky Lab“ pranešime.

REKLAMA

Pranešama, kad brukalų kriminalizavimo tendencija gerai pastebima populiariuose pranešimuose apie keliones ir poilsį. Anksčiau šios kategorijos brukalai sudarė 5–10 proc. viso nepageidaujamos korespondencijos srauto. 2013 m. komercinė kelionių ir bilietų reklama buvo aptinkama retai, tačiau „Kaspersky Lab“ ekspertai užfiksavo didelį kenksmingų laiškų, susijusių su turizmu, skaičių. Įvairūs padirbti laiškai apie užsakytą kambarį viešbutyje, apie kelionę, kruizą ar lėktuvo bilietą turėjo priedų su kenksmingomis programomis.

REKLAMA
REKLAMA

Be to, aptikta laiškų, kuriuos pasitelkę apgavikai bandė „išplauti“ pinigus iš pavogtų banko kortelių. Tokiuose laiškuose jie kreipėsi į viešbučių darbuotojus prašydami išimti pinigus iš kortelės už tariamai užsakytą kambarį viešbutyje ir padėti pervesti tam tikrą sumą neegzistuojančiam turizmo agentui. Aišku, visi šie pinigai vėliau atsidurdavo apgavikų rankose, sakoma pranešime.

Dar vienas praėjusių metų brukalų ypatumas – ženklus pusiau teisėtų „pilkųjų“ siuntimų padidėjimas. Šiuo atveju laiškai siunčiami ne iš kompiuterių zombių, o iš asmeninių platintojų serverių. Taip tarp gavėjų atsiranda ne tik oficialūs adresatai, bet ir savo sutikimo nedavę vartotojai, kurių kontaktai buvo gauti, pavyzdžiui, iš nupirktų adresų bazių. Šis reiškinys antibrukalų industrijai kelia naują užduotį filtruoti pranešimus pagal platintojo reputaciją.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Skelbiama, kad 2013 m. galima drąsiai pavadinti itin trumpų šlamštalaiškių metais. Didžioji „Kaspersky Lab“ per 12 mėn. aptiktų nepageidaujamų laiškų dauguma – 74,5 proc. – buvo ne daugiau kaip 1 KB. Toks minimalizmas brukalų siuntėjams leidžia siųsti daugiau pranešimų mažesnėmis sąnaudomis, taip pat kurti unikalias trumpas frazes ir jas kaitalioti, o tai apsunkina brukalų filtrų darbą.

Galiausiai 2013 m. „Kaspersky Lab“ pažymėjo akivaizdų brukalų siuntėjų prioritetų pokytį: tarp panašias atakas atlaikiusių organizacijų padaugėjo tokių, kurių veikla tiesiogiai nesusijusi su finansiniais vartotojų duomenimis. Tarp 100 labiausiai per pastaruosius metus atakuojamų organizacijų padidėjo brukalų siuntimo atakų į socialinius tinklus (7,6 proc.), paieškos tinklalapius (1,8 proc.), elektroninį paštą (net 4 kartus). Ši tendencija rodo, kad pagrindinė brukalų monetizacija vyksta dėl pavogtų vartotojų sąskaitų, kurios vėliau gali būti išnaudojamos siunčiant brukalus arba kenksmingą turinį. Be to, šiandien unifikuojant įvairias paslaugas, vartotojo elektroninio pašto arba puslapio socialiniame tinkle sąskaita gali būti vienaip ar kitaip susijusi su jo banko duomenimis, o tai apgavikams suteikia šansą gauti tiesioginę naudą.

„2013 m. parodė, kad brukalai keičiasi: tradicinės reklamos juose lieka vis mažiau, o apgavysčių ir kenksmingų programų – vis daugiau. Anksčiau apgavikai pasikliaudavo vartotojų nežinojimu, o dabar, didėjant vartotojų skaičiui ir jų kompiuterinio raštingumo lygiui, kenkėjai sugalvoja vis daugiau gudrybių. Tokioje situacijoje net patyrusiam vartotojui reikia būti atidžiam“, – atkreipia dėmesį Darja Gudkova (Darya Gudkova), „Kaspersky Lab“ turinio analitikų skyriaus vadovė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų