• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tai švelnią šypseną kelianti tema. Aktuali vairuotojams vyrams. Vilnietis Albertas Dzimidavičius vos ne linksmai mums papasakojo apie specifinėmis aplinkybėmis įvykusį nedidelį eismo įvykį – dar pavasari į jo mašinos galą švelniai bumbtelėjo kitas automobilis. Viskas įvyko visiškai nekaltai. Pasirodo, Albertui buferį suskaldžiusio automobilio vairuotojas užsižiūrėjo į šaligatviais žingsniuojančias merginas.

REKLAMA
REKLAMA

Istorija komiškai paprasta: Albertas sostinės Vokiečių gatvėje prieš pėsčiųjų perėją stabtelėjo pasiimti jo laukiančio kolegos ir po akimirkos pajuto smūgį. Lėtai paskui jį važiuojantis automobilis „taranavo“ Alberto „VW Passat“ net nestabdydamas. Pildant deklaraciją draudikams avarijos kaltininkas iškart prisipažino, kad užsižiūrėjo į šaligatvių žingsniuojančią ilgakoję ir pernelyg vėlai pastebėjo sustojusį automobilį.

REKLAMA

„Vasarą turbūt nėra vairuotojo, kuris nežioplinėtų į šaligatviais einančias lengviau apsirengusias moteris, taip darau ir aš, taip daro turbūt visi vairuojantys vyrai. Tačiau aš pirmą kartą patekau į avariją, kurioje, galima sakyti, tapau tokių gundymų auka“, – prisimindamas šią istoriją juokėsi A. Dzimidavičius.

Vaistų nėra

Blogiausia, kad nėra jokių rimtesnių apsisaugojimo priemonių nuo šaligatviais vaikščiojančių pagundų. Net sėdinčių prie vairo vyrų neapleidžia pagrindiniai instinktai. Daug mažiau pagundų vairuotojams turėtų būti arabų kraštuose, kur moterys į gatvę gali išeiti tik vilkėdamos ilgus drabužius ir užsidengusios veidą, tačiau mes gyvename europinės kultūros krašte, todėl nuo visų pagundų galime atsiriboti tik patys.

REKLAMA
REKLAMA

„Vyrai prie vairo yra lengviau išoriškai pažeidžiami. Štai vairuojančias moteris išoriniai dirgikliai veikia daug silpniau – vairuodamos jos labiau susikaupia ir koncentruojasi į vieną darbą. Įprastas vyriškas elgesio modelis leidžia vienu metu dirbti kelis darbus. Na, o toliau veikia tai, kas užkoduota vyro smegenyse dar nuo Adomo laikų – prigimtis. Visi žmonės, ir vyrai ir moterys, nevalingai ieško potencialių partnerių savo palikuonims, tik vyrai tai daro agresyviau. Tiesa, žmogus turi valią. Bet kuriuo atveju prisiminkite, kad dviejų darbų vienu metu dirbti negalima, juo labiau vairuojant automobilį. Jei jau negalite atsispirti visoms grožybėms – sustokite, išlipkite iš automobilio ir dairykitės į valias, įsitaisę ant kokio suolelio“, – sako psichologė Augustė Krutkevičiūtė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Gaila, bet avarijų statistika dar nėra tokia tobula, kad tiksliai galėtume sužinoti, kiek avarijų kyla dėl šaligatviais žingsniuojančių gražuolių poveikio, tačiau apie žioplas avarijas, kurias padaro kaklus į šaligatvius persukę vairuotojai, gali papasakoti kiekvienas kelių policininkas. Senas ir diskutuotinos prasmės posakis, kad „visi vyrai vienodi“, puikiai tinka kalbant apie ilgų kojų keliamus pavojus eismo saugumui. Tai vienodai pavojinga ir ramiems Skandinavijos šalių gyventojams, ir Amerikos vairuotojams, ir gražiausių moterų apsuptyje gyvenantiems lietuviams.

REKLAMA

Pasaulio patirtis

Dar 1950 praėjusio amžiaus metais JAV saugaus eismo ekspertai, išnagrinėję Kalifornijos valstijos avarijų statistiką, pastebėjo keistą dėsningumą. Dviejose tiesių greitkelių atkarpose, kur eismo sąlygos tikrai nėra komplikuotos, vasaros mėnesiais buvo fiksuojamas tikras avarijų šuolis. Jis kartojosi kiekvienais metais.

REKLAMA

Tuomet buvo suburta saugaus eismo ekspertų komisija, į kurią pateko šerifai, federalinės valdžios atstovai, kelių statybos inžinieriai ir eismo organizavimo specialistai. Norėta, kad jie avaringumo šuolių priežastis išsiaiškintų tiesiog vietoje.

O priežastis pasirodė esanti elementari ir labai žmogiška – avaringi autostradų ruožai buvo kaip tik tose vietose, kur greitkeliai driekėsi pro populiarius Ramiojo vandenyno paplūdimius. Vairuotojams pagundų ten buvo tikrai daug. Todėl visai natūralu, kad Amerikos vairuotojai minėtomis greitkelių atkarpomis važiavo tiesiog persukę kaklus ir... pačiose nekalčiausiose situacijose daužė savo automobilius.

Amerikos saugaus eismo ekspertai po tokio „atradimo“ naiviai tikėjosi sumažinti avaringumą pastatę didelius apie pavojų informuojančius stendus, bet juk pagrindinis žmogaus instinktas šiuo atveju būna daug stipresnis už savisaugą... Problemą pavyko išspręsti tik tuomet, kai vietinė valdžia paplūdimius atitvėrė aukšta tvora. Paplūdimys taip buvo apsaugotas nuo automobilių keliamo triukšmo, o vairuotojai – nuo pagundų.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų