• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Technologiniu požiūriu šis laivas nėra naujausias karinis pasiekimas, tačiau Rusijoje gaminamas laivas su oro pagalve „Zubr“ yra didžiausias pasaulyje. Jis gali talpinti beveik dvigubai daugiau naudingo krovinio nei analogiški JAV karinio jūrų laivyno milžinai (atitinkamai 130 ir 70 tonų). „Zubr“ gamyba prasidėjo 1988 metais, o paskutinysis šios serijos gaminys buvo išleistas 2004 metais.

REKLAMA
REKLAMA





Konstrukcija

Kvadratinės formos pontoninė korpuso struktūra yra stabili ir tvirta. Išilgai ji padalinta į tris funkcines sekcijas. Vidurinėje talpinamas šarvuotas transportas ir tankai su specialiais įkrovimo ir iškrovimo bėgiais ir rampomis. Dviejose išorinėse sekcijose patalpintos pagrindinė ir pagalbinės jėgainės, pėstininkų kajutės, ekipažo gyvenamosios kajutės, gyvybės palaikymo ir branduolinės, biologinės ir cheminės apsaugos įranga. Žmonių kajutėse sumontuota oro kondicionavimo, šildymo ir ventiliacijos įranga. Sienos šiose zonose taip pat padengtos karštį, vibracijas ir garsą izoliuojančia danga.

REKLAMA

Laivas padengtas lengvais šarvais, apsaugančias nuo lengvosios amunicijos ir sprogimų skeveldrų. „Zubr“ gali gabenti iki 130 tonų krovinio (kai kuriuose šaltiniuose šis skaičius nurodomas 10-20 tonų didesnis): tris vidutinius tankus, pvz. T-80B, arba aštuonis BMP-2 pėstininkų transporterius, arba dešimt BTR-70 šarvuočių, arba 500 pilnai ekipuotų desantininkų.

REKLAMA
REKLAMA

Ginkluotė



Laive įrengti du stabilizuoti 140 mm (22 vamzdžių) raketų paleidimo kompleksai ir 132 užtaisai, keturios nešiojamos žemė-oras raketų sistemos „Igla-1M „, du automatiniai šešiavamzdžiai 30 mm kulkosvaidžiai AK-630 ir 6000 šovinių rezervas. AK-630 artilerinė sistema skirta apsaugai nuo pilotuojamų ir nepilotuojamų oro atakų, įskaitant apsaugą prieš vandeniu slystančias priešlaivines raketas, plūduriuojančias minas bei kitus smulkius objektus. Greitašauda - 4000 šūvių per minutę.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Navigacija



Laive įrengti du navigaciniai radarai, girokompasas, magnetinis kompasas, palydovinės navigacijos imtuvas, imtuvas „Decca“, radijo krypties nustatymo įrenginys, pagrindinis giroskopas bei naktinio matimo įranga.



Variklių sistema



Laivo galinėje dalyje sumontuoti trys vertikalūs keturmenčiai oro propeleriai. Jie laivui gali suteikti maksimalų 60 mazgų greitį (kai kuriais duomenimis greitis gali siekti 75 mazgus, arba apie 120km/h). Su trejais tankais krovinio skyriuje laivas išvysto 40 mazgų greitį. Aukštos temperatūros dujų turbinų varikliai tiekia galią oro pagalvės pompoms ir propeleriams. Iš viso laive sumontuotos keturios modelio „NO-10“ oro pompos, jas varo du 10000 AG galios varikliai. Varančiųjų propelerių skersmuo yra 5,5 metro, numatyta galimybė keisti jų sukimosi kryptį ir menčių polinkio kampą. Propeleriai sumontuoti apvaliuose korpusuose. Kiekvienas turbininis elektros energijos generatorius (iš viso jų yra keturi) gali tiekti 100 kW galią. Laivo ir jo sistemų valdymas atliekamas iš pagrindinio valdymo denio, centrinio valdymo skyriaus bei kitų papildomų valdymo įrenginių. Maksimalus plaukimo nuotolis - 400 mylių (640 km), priklausomai nuo krovinio kiekio šis nuotolis mažėja. Laivas judėdamas gali įveikti iki 2m aukščio kliūtis, išlieka valdomas esant 3 metrų aukščio bangoms. Suminė variklių galia – 50000 AG.

Dabartinė situacija

Nepatikrintais duomenimis Rusijos laivyne šiuo metu tarnauja 3 „Zubr“ klasės laivai su oro pagalve, 2 tarnauja Ukrainos laivyne ir 4 yra nusipirkusi Graikija laikotarpiu nuo 2001 iki 2004 metų. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų