• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
Partnerio turinys
Turinys paruoštas bei kontroliuojamas projekto partnerio

Ekovairavimo idėja Lietuvoje pradėta puoselėti kone prieš dešimtmetį, tačiau pagreitį įgavo tik pastaraisiais metais, kuomet pradėta daugiau dėmesio skirti ne tik atsakingai vairavimo kultūrai, bet ir mokyti eilinius bei profesionalius vairuotojus principų, leidžiančių gerokai sumažinti aplinkai daromą žalą. Vairavimo ekspertai patikina, kad be ekovairavimo principų išmanymo bei taikymo praktikoje, kalbos apie atsakingą eismą taip ir lieka tik kalbomis. Taigi, kokie yra pagrindiniai ekovairavimo principai?

Ekovairavimo idėja Lietuvoje pradėta puoselėti kone prieš dešimtmetį, tačiau pagreitį įgavo tik pastaraisiais metais, kuomet pradėta daugiau dėmesio skirti ne tik atsakingai vairavimo kultūrai, bet ir mokyti eilinius bei profesionalius vairuotojus principų, leidžiančių gerokai sumažinti aplinkai daromą žalą. Vairavimo ekspertai patikina, kad be ekovairavimo principų išmanymo bei taikymo praktikoje, kalbos apie atsakingą eismą taip ir lieka tik kalbomis. Taigi, kokie yra pagrindiniai ekovairavimo principai?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pirmasis ir vienas iš svarbiausių ekovairavimo punktų yra sąmoningas apsisprendimas įveikti trumpas distancijas ne automobiliu. Iš pirmo žvilgsnio atrodytų, kad tai tėra nereikšmingas dalykas, jei per dieną nuvažiuojama nemažai kilometrų, bet įsigilinus į skaičiavimus, viskas gerokai rimčiau – atlikti tyrimai ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje rodo, jog per 40 proc. visų mieste nuvažiuojamų atstumų yra trumpesni nei 3 km. Žinant tai, kad sudeginus vieną litrą benzino į atmosferą yra išmetama 2,3 kg CO2, o jei variklis dyzelinis, tuomet tarša dar didesnė, šis ekovairavimo principas skatina susimąstyti apie tai, kaip neracionaliai naudodami transporto priemonę mieste galime spartinti klimato kaitą.

REKLAMA

Kitas ne ką mažiau svarbus patarimas norintiems vairuoti ekologiškai – naudoti kuo mažiau automobilio elektros prietaisų vienu metu. Dėl šių prietaisų veikimo degalų sąnaudos gali padidėti keliais litrais šimtui kilometrų. Pavyzdžiui, oro kondicionieriaus naudojimas lemia tai, kad į aplinką per valandą yra išmetama per 600 g CO2. Trečiasis ekovairavimo principas – tinkamai pripūstos padangos, tad slėgį patartina tikrinti reguliariai.

REKLAMA
REKLAMA

Juk kuo mažiau oro padangose, tuo didesniu paviršiumi jos remiasi į kelio pagrindą, tuo didesnės degalų sąnaudos, tad į aplinką patenka daugiau CO2. Be viso to, labai svarbu nuolat patikrinti, ar automobilyje nėra nereikalingų daiktų. Tai ypač aktualu keičiantis sezonui, nes užsilikę daiktai taip pat gali padidinti degalų sąnaudas net iki 10 proc.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šiltuoju metų sezonu padidėja pagunda važinėti atidarytais automobilio langais, kurie irgi sudaro sąlygas didesniam aerodinaminiam pasipriešinimui, reikalaujančiam daugiau degalų. Uždaryti stoglangiai taip pat padeda sutaupyti, tad esant būtinybei atsivėsinti, rekomenduotina kuriam laikui įsijungti kondicionierių.

Gera automobilio būklė gerokai prisideda prie aplinkos saugojimo, mat vien jau seniai keistas automobilio filtras važiuojant 100 km atstumą padidina degalų sąnaudas kone vienu litru. Techniškai tvarkinga automobilio dujų sistema taip pat rodo atsakingą požiūrį į aplinką. Kai nėra galimybės eksploatuoti savo automobilio dėl techninių gedimų ar kitų priežasčių, ekovairavimo specialistai pataria rinktis kelionę viešuoju transportu, kuris naudoja penkiolika kartų mažiau energijos nei automobilis.

REKLAMA

Vienos ekovairavimo mokyklos direktorė Vaida Balčiūnienė paklausta, ar sunku įvaldyti ekovairavimo principus, pastebi, jog rezultatų duoda tik ilgaaikė praktika. „Įprastai po mokymų žmonės sunaudoja 0,5 – 1,5 l/100 km mažiau degalų“, – džiaugiasi vienos iš pirmųjų įmonių Lietuvoje, susirūpinusių ekovairavimu, vadovė. Kad ir kiek daug būtų kalbama apie ekologišką vairavimą, kiekvienas žmogus individualiai turėtų peržiūrėti savo vairavimo įpročius ir pasirinkti tokį būdą, kuris mažiausiai žalingas žmonėms ir aplinkai, kurioje gyvename.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų