TV3

Išsvajotoji, paslaptinga ir dar ne visų pamatyta Alikantė. Apie kelionę į šį uostamiestį Makalius.lt papasakojo kelionėms neabejingas Darius P.

Apsispręsti keliauti į Alikantę buvo paprasta – ten gyvena mūsų giminės, kurie sutiko mus apgyvendinti ir supažindinti su apylinkėmis, kita priežastis – šiuo metų laiku (rugsėjo pab. – spalio pr. aut. past.) Alikantėje dar labai šilta, lyginant su kitomis Europos valstybėmis. Labai norėjome pabūti ir prie žydros jūros, palmių, kalnų. Alikantėje yra viskas, ko gali trokšti lietingos šalies gyventojai.

Įspūdžiai iš Alikantės (nuotr. makalius.lt skaitytojo) (nuotr. Gamintojo)Įspūdžiai iš Alikantės (nuotr. makalius.lt skaitytojo) (nuotr. Gamintojo)

Tai buvo pirmoji mūsų su žmona tolimesnė kelionė kartu. Ar sunku susiplanuoti kelionę? Na, mums šiuo atveju planuoti daug nereikėjo. Pasirūpinome bilietais (skridome iš Kauno ir po maždaug keturių valandų nusileidome Alikantės oro uoste. 24 val. Alikantėje buvo 22 laipsniai šilumos).

Iš anksto pasirūpinome lankytinų vietų sąrašu Alikantėje. Visa kita už mus padarė ten gyvenantys mūsų giminės. Kadangi neturėjome rūpesčių dėl kelionės iš oro uosto iki „apartamentų“, maitinimo, mūsų didžiausias iššūkis, galima sakyti, buvo laikas. Per šešias dienas norėjome ir kuo daugiau pamatyti ir pailsėti, tad turėjome kruopščiai susiplanuoti laiką.

Viešojo transporto Alikantėje ypatumai

Teko pasinaudoti ir viešuoju transportu. Giminaičiai paskolino viešojo transporto elektroninę kortelę, kuria ir atsiskaitinėjome. Ją galima pasipildyti ir važinėti tol, kol baigsis sąskaita. Su viena kortele gali važiuoti kiek tik nori žmonių, svarbu ją autobuse nuskanuoti tiek kartų kiek keleivių su ja važiuos. Perkant bilietėlį pas vairuotoją kelionė kainuos 1,4 euro. Su kortele gerokai pigiau. Nesklandumų su tvarkaraščiais nebuvo, viskas gana aišku. Miesto stotelėse yra elektroniniai stendai, kurie parodo, kada ir koks autobusas atvyks. Į daugelį vietų buvome nuvežti automobiliu.

Pirmą viešnagės dieną smarkiai palijo. Lietus truko neilgai, tačiau vanduo netruko apsemti gatvių. Žiūrėdami žinias matėme, jog už 80 km nuo Alikantės lietus pridarė daug nuostolių, pasirodo buvo dideli potvyniai, kurie nusinešė ir keletą gyvybių... O mus apsaugojo Alikantę supantys kalnai. Būtent kalnų dėka Alikantėje oras būna labai geras lyginant su aplinkiniais regionais. Visos kitos dienos buvo labai šiltos (24-28 laipsnių šilumos).

Alikantės paplūdimiai, kur verta apsilankyti?

Per viešnagės laiką pavyko ir pasimaudyti jūroje ir įdegti šiek tiek spėjome. Alikantės paplūdimiai tvarkingi. Rugsėjo pabaigoje oficialusis sezonas jau buvo pasibaigęs, tad poilsiautojų paplūdimiuose nebuvo daug, ypač vakarop, maždaug nuo 16 val. žmonių besimėgaujančių saule buvo vienas kitas.

Pačiame miesto cente yra įkurtas centrinis Alikantės paplūdimys, kurį nuo judrios gatvės skiria ruoželis palmių bei lauko kavinukių, čia labai smagu pasėdėti ir pasimėgauti šalta Sangria. Kavinukėje Sangrijos stiklinė kainavo 6 eurai, tačiau buvo ir pardavėjų, nešiojančių šaltą Sangrią tiesiog paplūdimyje, pirkti iš jų – euru pigiau. Pirkome paplūdimio kavinėje ir ledų. Didelė labai skanių spalvotų ledų taurė kainuoja apie 7 eurus. Beje, prie paplūdimio net ir vanduo žymiai brangesnis. Užsimanius ledinio vandens, už pusės litro buteliuką reikės sumokėti vieną eurą (labai brangu!).

Rekomenduoju aplankyti labai labai gražų paplūdimį – San Juan. Ten labai daug erdvės, maudantis galima stebėti nuostabius kalnus. Į šį paplūdimį mus nuvežė automobiliu, bet ten nuvykti galima ir viešuoju transportu.

Dar vienas paplūdimys (pavadinimo nepamenu), kuriame teko pasimaudyti, įsikūręs tarp Alikantės ir kito kurortinio miestelio Benidormo. Paplūdimys dirbtinai padengtas smulkiais akmenukais, kad vanduo ne taip stipriai išskalautų smėlį. Ten akmenuotas ir paplūdimys ir jūros dugnas, tad patogiau  vaikščioti su šlepetėmis. Ir gylis ten iškarto aukščiau bambos, skirtingai nei jau minėtuose Alikantės paplūdimiuose, kur norint pasiekti tinkamą plaukimui vandens gylį, reikia gerokai nueiti nuo kranto. Paplūdimio šone stūkso labai graži akmenuota ola.

Kur pirkti maistą Alikantėje?

Valgėme dažniausiai namuose pas gimines, tad maistą pirkome parduotuvėse. Jei kainas „verstume“ į litus, maistas atrodytų brangus, tačiau uždirbantiems eurais maisto kainos „normalios“. Pirkome brendžio, putojančio bei paprasto vyno. Pvz., Torres brendis 0,7 l  kainuoja apie 10 eurų, kitas pigesnis brendžio butelis apie 8 eurus. Putojantis vynas – daugiausiai sausas brutas, rasti pusiau saldų – misija beveik neįmanoma. Pigiausio kaina apie 2 eurai, brangesnis kainuoja apie 6 – 8 eurus. Na, žinoma, yra ir brangesnių.

Parduotuvėse labai didelis vaisių, daržovių, jūros gėrybių pasirinkimas. Krūvos vėžių, krabų parduotuvėse sudėtos ant ledukų, taip pat yra ir gyvų. Vaisius bei daržoves būtina pasisverti parduotuvėse patiems, nes to nepadarius kasininkė vistiek lieps tai padaryti. Ypač patiko didžiulis maisto turgus pačiame Alikantės centre Merkadon. Ten pasirodė labai tvarkinga ir higieniška aplinka. Gausybė žmonių stovi ilgose eilėse ir laukia, kol kiekvienam pirkėjui bus supjaustyti, paruošti norimi mėsos gabalėliai, išvalyta šviežia žuvis. Viską pardavėjai paruošia tau prieš akis. Maisto asortimentas labai labai didelis.

Kur skaniai pavangyti Alikantėje?

Žinoma, valgyti teko ne tik namuose, aplankėme vietinį brazilų restoranėlį, tačiau meniu už 15 eurų vienam žmogui įspūdžio tikrai nepaliko. Labai skaniai papietavome jau minėtame kurortiniame miestelyje Benidorme, esančiame maždaug už 40 km nuo Alikantės. Ten kavinėje teko paragauti tradicinio ispaniško patiekalo Paella. Valgėme „miksuotą“ Paella mixta – kur ryžių pataluose buvo patiekta ir jūros gėrybių (midijų, krevečių, kalmarų žiedų) ir mėsos bei žuvies. Porcija vienam žmogui – 7 eurai. Mums atnešė vienoje keptuvėje keturiems asmenims. Laabai skanu.

Didelį įspūdį paliko rytų virtuvės restoranas pačioje Alikantėje, San Vincente mikro rajone „Buffet Asiatico“. Jame „laisvas meniu“, t.y.: sumoki 9 eurus (asmeniui) ir, nuo dviejų ilgiausių stalų, gali imti ko širdis geidžia. Siūloma paragauti salotų, gausybė karštų mėsos bei žuvies ir jūros gėrybių patiekalų, desertų. Galima paprašyti, kad Jums iškarto iškeptų pasirinktą mėsos gabalėlį, vėžių ar net varlių. Likome labai patenkinti. Daugumoje kavinių ir restoranų po valgio vaišina „čiupitomis“. Tai alkoholiniai arba nealkoholiniai įvairių skonių likeriukai, galima pasirinkti.

Ar verta apsipirkti Alikantėje?

Teko apsilankyti keliuose dideliuose prekybos centruose (viskas labai panašu į lietuviškus prekybos centrus). Net parduotuvių prekiniai ženklai tie patys, rūbų kainos panašios kaip Lietuvoje, kai kurie rūbai pasirodė net brangesni nei pas mus analogiškose parduotuvėse, gal tik kolekcijos gausesnės ir įvairesnės.

Vertėtų aplankyti labai didelį sportinių prekių prekybos centrą „Decathlon“. Ten tikrai labai gausus įvairių sportinių prekių ženklų pasirinkimas, o reikmenų bei aprangos ras kiekvienas, net ir rečiausio sporto mėgėjas ir profesionalas. Kainos nemažos, tačiau ten labai dažnai taikomos įvairios nuolaidos, akcijos, vyksta išpardavimai.

Dariaus nuotraukos iš Alikantės: palmių parkas, San Juan paplūdimys, Tibi kalnai, Uola prie Busot ir kitos lankytinos vietos. Darius taip pat rekomenduoja aplankyti Pantan de Tibi (ten yra užtvanka didžiulė), vakare nuvažiuokite ant Agostos kalno. Nuo ten matosi visa Alikantė.