• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ar žinote kuo D.Britanijos automobilių pramonė skiriasi nuo Vokietijos, Japonijos, JAV ar net Rusijos, kuri niekuomet nebuvo labai rimtas žaidėjas? D.Britanija automobilių pramonė iš visų išsiskiria tuo, jog turi didžiausią nepriklausomų gamintojų skaičių. 
Dabar šioje šalyje veikia kelios dešimtys nepriklausomų automobilių gamintojų, tačiau prieš 50 ar 60 metų situacija buvo žymiai geresnė. Prieš kelis dešimtmečius D.Britanijoje veikia keli šimtai automobilių gamintojų, kurie kūrė, konkuravo ir stengėsi išsiskirti. Vienu metu D.Britanija eksportavo kelis kartus daugiau automobilių negu importavo, tačiau šie auksiniai laikai seniai liko praeityje. Dabar D.Britanija turi tik vieną rimtesnį nepriklausomą žaidėją pasaulinėje rinkoje - tai „Aston Martin“.
Iki 2005 metų pačiu didžiausiu nepriklausomu automobilių gamintoju D.Britanijoje buvo „Rover“, kurio kūriniai labai dažnai buvo laikomi britiškais „Volkswagen“ analogais. Jie ne visuomet galėjo pasigirti tokia pačia surinkimo kokybe, ištvermingumu ar išliekamąja verte, tačiau kadaise jie buvo populiarūs ne tik D.Britanijoje, bet ir visoje Europoje, tame tarpe ir Lietuvoje.

Ar žinote kuo D.Britanijos automobilių pramonė skiriasi nuo Vokietijos, Japonijos, JAV ar net Rusijos, kuri niekuomet nebuvo labai rimtas žaidėjas? D.Britanija automobilių pramonė iš visų išsiskiria tuo, jog turi didžiausią nepriklausomų gamintojų skaičių. 
Dabar šioje šalyje veikia kelios dešimtys nepriklausomų automobilių gamintojų, tačiau prieš 50 ar 60 metų situacija buvo žymiai geresnė. Prieš kelis dešimtmečius D.Britanijoje veikia keli šimtai automobilių gamintojų, kurie kūrė, konkuravo ir stengėsi išsiskirti. Vienu metu D.Britanija eksportavo kelis kartus daugiau automobilių negu importavo, tačiau šie auksiniai laikai seniai liko praeityje. Dabar D.Britanija turi tik vieną rimtesnį nepriklausomą žaidėją pasaulinėje rinkoje - tai „Aston Martin“.
Iki 2005 metų pačiu didžiausiu nepriklausomu automobilių gamintoju D.Britanijoje buvo „Rover“, kurio kūriniai labai dažnai buvo laikomi britiškais „Volkswagen“ analogais. Jie ne visuomet galėjo pasigirti tokia pačia surinkimo kokybe, ištvermingumu ar išliekamąja verte, tačiau kadaise jie buvo populiarūs ne tik D.Britanijoje, bet ir visoje Europoje, tame tarpe ir Lietuvoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Rover


Daugeliui automanų „Rover“ markės automobiliai nėra aktualūs, nebent norite įsigyti transporto priemonę už kelis šimtus eurų, ją sudrožti ir vėliau išmesti. Jeigu į šią markę pažvelgtume automaniškomis akimis - pamatytume, jog šios markės inžinieriai sugebėjo sukurti ne vieną įdomų modelį, į kurį reikėtų atkreipti dėmesį. Tad turėdami progą, pažvelkime į kelis „Rover“ modelius, kurie priklauso „kietųjų“ kategorijai.
1 ) Rover P5
„Rover P5“ - modelių šeima, kuri buvo gaminama nuo 1958 iki 1973 metų. „Rover P5“ vardu vadinami modeliai buvo gaminami su sedano arba kupė kėbulo tipu.
Kodėl jis įdomus? Matote nuožulnią stogo liniją? Liniją, kuri šiuo metu yra beprotiškai populiari tarp daugybės gamintojų, kurie mėgsta šį kėbulo tipą vadinti keturių durų kupė. „Rover P5“ buvo vienas pirmųjų automobilių, patekusių į serijinę gamybą, kuris buvo gaminamas su keturių durų kupė kėbulo tipu.

REKLAMA

Rover P5B


2 ) Rover SD1
Vienas populiariausių modelių, kuris kada nors išriedėjo iš „Rover“ gamyklos. Kaip bebūtų keista, tačiau kol vieni šį modelį gyrė, kiti jį peikė ir prakeikė. Kodėl? Nes tai buvo tipinis to laikmečio britiškas automobilis. Projekto autoriai savo darbą atliko iki pabaigos, tuo tarpu nuolatos streikuojantys ir atmestinai savo darbą dirbantys gamyklos darbuotojai nesugebėjo užtikrinti bent jau vidutiniškos surinkimo kokybės. Kai kurios dalys nukrisdavo automobiliui tik išriedėjus iš markės atstovybės. Nepaisant to, „Rover“ sugebėjo pagaminti daugiau kaip 300 000 šio modelio vienetų.
Įdomus faktas - D.Britanijos policija naudojo „Rover SD1“ tik su 8 cilindrų motorais.

REKLAMA
REKLAMA

SD1


3 ) Rover 220 Turbo Coupe 
Automobilis iš tų laikų, kuomet ant bangos buvo „Opel Calibra“, „Toyota Celica“ ar „Volkswagen Corrado“. Britai norėdami įšokti į sparčiai nuvažiuojantį sportiškų kupė traukinį, pristatė štai šią dinamišką „220 Turbo Coupe“ versiją, kuri buvo komplektuojama su 2 litrų, 200 arklio galių išvystančiu benzininiu varikliu. Suporuotas su priekinių ratų pavara ir mechanine pavarų dėže, britiškas kupė iki 100 km/val. įsibėgėdavo vos per 6,2 sekundės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Rover 220 Turbo Coupe


4 ) Rover 820 Turbo Coupe
Kompaktiškas „220 Turbo Coupe“ nebuvo vienintelis sportiškas modelis „Rover“ modelių gamoje. Palypėję porą laiptelių aukščiau išvystume štai šį „Rover 820 Turbo Coupe“, kuris buvo komplektuojamas su 2,0 litrų, 200 arklio galių išvystančiu benzininiu motoru.
Ilgoje tiesiojoje „Rover 820 Turbo Coupe“ nebuvo greitesnis už savo mažesnį brolį, tačiau visi koziriai būdavo šio kupė rankose, kuomet priešais automobilio nosį atsirasdavo posūkis. „Rover“ į šį modelį montuodavo „Torsen“ riboto praslydimo diferencialą, kuris užtikrino, jog priekiniai ratai turėtų kuo didesnį sukibimą su kelio danga.

Rover 800


5 ) ?
Kaip manote, kokį „Rover“ modelį reikėtų pridėti į šį sąrašą? Galbūt turite savo mėgstamiausią? O galbūt turite kažkuriam modeliui sentimentų? Pasidalinkite savo nuomone.

Klausimas

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų