• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Europos keliuose jau nieko nebestebina moteris vairuojanti sunkvežimį, tačiau Lietuvoje tai dar gana neįprasta. Čia moterų vairavimas ir taip yra neišsenkantis vyrų humoro šaltinis, apipintas skambiomis frazėmis, kaip „moteris prie vairo — it žvaigždė danguje: tu ją matai, o ji tavęs – ne...“ O kas būtų, jei jos dar pradėtų vairuoti sunkvežimius?

REKLAMA
REKLAMA

Matydama, kad darbo rinkoje yra pakankamas tolimųjų reisų vairuotojų poreikis, nusprendžiau, pasiteirauti, kaip XXI a. Lietuvos darbdaviai vertina moterų galimybes vairuoti sunkiąsias transporto priemones.

REKLAMA

Pirmasis dėmesį patraukė Vilniuje įsikūrusios UAB „Eteka“ skelbimas, kviečiantis atsiliepti tarptautinių pervežimų vairuotojus. Skelbime nurodytas vienas vienintelis reikalavimas – turėti CE kategoriją. Pakalbinau įmonės transporto vadovą, kuris atskleidė, kad jei dėl šių pareigų kreiptųsi moteris ir vyras turintys vienodą kvalifikaciją, prioritetai būtų skiriami vyrui, tačiau vien tik dėl to, kad kartais tenka vairuotojui pačiam daryti pakrovimus. Būkime realistai, juk  ne kiekviena moteris galėtų savarankiškai iškrauti ar pakrauti sunkiojo transporto priemonę... Įmonės atstovas taip pat paminėjo, kad moterys dėl tarptautinių pervežimų vairuotojų pareigų kreipiasi retai, tačiau pasitaiko atvejų, kai pageidavimą dirbti kartu išreiškia vyras ir žmona. „Kai į reisą vyksta du vairuotojai, ar tai bus du vyrai, ar  vyras su žmona, mums skirtumo nėra“, – gana pozityviai vairuotojų moterų atžvilgiu nusiteikęs dėstė pašnekovas.

REKLAMA
REKLAMA

Puikios nuotaikos skambučio metu buvo Kauno kompanijos „A&S“ savininkas Sigitas Jasinskas. Šiuo metu įmonė įdarbintų tolimųjų reisų C kategorijos vairuotoją. Į klausimą, ar jam, kaip darbdaviui, būtų skirtumas, ką įdarbinti, jei dėl šių pareigų kreiptųsi vairuotoja moteris, atitinkanti reikalavimus, S. Jasinskas atsakė ironiškai iškeldamas kitą klausimą: „O ką man reikės daryti, kai ji vairuos ir nuleis ratą, ataką kviesti?“ Šiai įmonei kol kas neteko susidurti su į vairuotojo poziciją pretenduojančiomis moterimis, tačiau savininkas atskleidė: „Jei moteris gudresnė už vyrą, gebėtų susitvarkyti su kelyje kylančiomis techninėmis kliūtimis, pirmyn, tegu važiuoja.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Išbandėme dar vieną, šį kartą Klaipėdos įmonę UAB „Benys“, ieškančią CE kategorijos vairuotojų. Paskambinus darbo skelbime nurodytais kontaktais atsiliepė nepanoręs prisistatyti vyras ir pasakė, kad skirtumas šioms pareigoms priimti vyrą ar moterį būtų, tačiau pasitikslinus, jei į tą pačią poziciją pretenduotų taip pat kompetentingi asmenys, moterį šioms pareigoms galėtų priimti tik tuomet, jei ji turėtų patirties.

REKLAMA

Beje, labai svarbus, straipsnio pradžioje nepaminėtas faktas, jog  skambindama įmonių atstovams, prisitačiau kaip žiniasklaidos atstovė, todėl nenuostabu, kad darbdavių atsakymai kandidačių moterų atžvilgiu buvo ganėtinai palankūs. Juk nė vienas nenori pasirodyti diskriminuojantis moteris, net jei jos kreipiasi ir tikrai dėl išskirtinai vyriškos darbo pozicijos.

REKLAMA

Darome eksperimentą. Įdomu, kaip iš tikrųjų reaguoja darbdavys, į kurį kreipiasi tarptautinių reisų vairuotoja norinti dirbti moteris? Atsitiktinai iš visų darbo skelbimų pasirinkau tarptautiniais maršrutais gabenančią krovinius ir logistikos paslaugas teikiančią UAB „Finėjas“. Ši įmonė šiuo metu ieško vairuotojo – ekspeditoriaus. Skelbime nurodytais kontaktais atsiliepusi moteris, iškart maloniai pakvietė užsukti pokalbiui bet kuriuo darbo dienos metu nuo 8 – 17 val. (išskyrus pietų metą). Jokios nuostabos ir abejonės, kai dėl vairuotojos ekspeditorės pareigų kreipėsi moteriškas balsas, ji neparodė. Nutariau paprovokuoti, klausdama, ar Jūs tikrai priimtumėte vairuotoją moterį, nes kitos įmonės, į kurias kreipiausi, vienareikšmiškai sakė, kad toks darbas – ne moterims. Kitame laido gale pasigirdo tikrai guodžiantis atsakymas: „Jei moterys turi patirties, nori važiuoti, dirbti, neturime mes jokių priekaištų ir tikrai jų nediskriminuojame. Mūsų įmonėje labai sėkmingai ir pakankamai ilgai vairuotojomis dirba net 5 moterys“, – pasakojo UAB „Finėjas“ atstovė tardama „iki pasimatymo“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tai štai, pabendravus su skirtingų Lietuvos regionų darbdaviais, išvada pakankamai pozityvi ir optimistinė – Lietuvos darbdaviai, nors kol kas gana atsargiai, tačiau sunkiųjų automobilių vairą moterims patikėtų negalvodami, kad „moteris – už vairo, mirtis – už kampo.“

Vilkiko vairuotoja mergina (nuotr. SCANPIX)Vilkiko vairuotoja mergina (nuotr. SCANPIX)

Agnė RUTKAUSKAITĖ

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų