• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Prancūzijos automobilių gamintojui „Renault“ galiausiai pasiryžus pasitraukti iš Rusijos ir savo verslą perduoti savo partneriams, naujieji „AvtoVaz“ valdytojai netrukus susidūrė su rimtais iššūkiais.


Prancūzijos automobilių gamintojui „Renault“ galiausiai pasiryžus pasitraukti iš Rusijos ir savo verslą perduoti savo partneriams, naujieji „AvtoVaz“ valdytojai netrukus susidūrė su rimtais iššūkiais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Rusijos kariuomenei įsiveržus į Ukrainą, netrukus visi komponentų tiekimo keliai buvo uždaryti, o didžiausia šalyje automobilių gamykla sustabdė savo veiklą keliems mėnesiams. Nors 2022-ųjų birželio mėnesį „Lada“ atnaujino supaprastintų „Granta“, „Niva Legend“ ir „Niva Travel“ modelių gamybą, kurių dėka gamintojui pavyko per metus pagaminti apie 220 tūkst. mašinų, tačiau šis rodiklis buvo 50% mažesnis negu 2021-aisiais. Pardavimų statistika taip pat buvo išraiškinga – apimtys sumažėjo 46%, arba iki 188 645 automobilių.

REKLAMA

Nors bendrame Rusijos automobilių rinkos kontekste „Lada“ padėtis atrodo visai nebloga, tačiau bendrovė siekdama stabilizuoti padėtį, sudarė ne vieną paskolos sutartį, dėl kurios „AvtoVaz“ įsipareigojimai pradeda viršyti pačios bendrovės galimybes jas grąžinti.


Dabartiniais duomenimis, „AvtoVaz“ skolų našta išaugo iki daugiau nei 100 mlrd. rublių (853 mln. eurų). „AvtoVaz“ vadovas Maksimas Sokolovas kalbėdamas su „Rossija 24“ žurnalistais pareiškė, jog bendrovė stengiasi sumažinti savo įsiskolinimus ir tikisi, jog į pagalbą ateis valstybė.

REKLAMA
REKLAMA

„2022 m. pabaigoje iš Pramonės plėtros fondo paėmėme papildomą maždaug penkių milijardų rublių paskolą siekdami modernizuoti surinkimo liniją, kuri šiandien yra priklausoma nuo vakarietiškų komponentų“, – sakė jis.


Pagal direktorių valdybos patvirtintą planą, 2023 m. įmonė turėtų pagaminti 401 000 transporto priemonių. Planuojama didinti „Vesta“ ir „Largus“ modelių gamybą, o štai „Lada Xray“ gamyba bus nutraukta dėl per didelio vakarietiškų komponentų naudojimo šiame modelyje.


Panašu, kad rusai imasi visų įmanomų priemonių, jog atgaivintų vietinių automobilių paklausą. Valstybė teikia specialias paskolas, vietiniai žurnalistai nuolatos pasakoja kodėl geriau pirkti naują „Lada“, o ne naudotą automobilį iš Kinijos ar Kazachstano. Valstybė taip pat pratęsė taršos ir saugumo išimčių taikymus naujiems „Lada“ automobiliams, kurie yra parduodami be ABS sistemų ar katalizatorių. Be to, valdžios institucijos pradėjo atšaukinėti senesnių importuotų automobilių, kurių negalima registruoti, sertifikatus. Net ir imantis šių priemonių, padėtis naujų automobilių rinkoje nėra palanki. Naujų automobilių kainos pakilo 20 %, o naudotų – net 30 %.


Šia padėtimi, kaip ir buvo galima tikėtis, pasinaudojo Kinijos automobilių gamintojai, kurie pradėjo masiškai eksportuoti savo produkciją į Rusiją. Be to, „Avtostat“ agentūros duomenimis, kiniški automobiliai Rusijoje parduodami už 1,5-2 kartus didesnę sumą negu gimtojoje šalyje.


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų