REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
52
„Volkswagen Tiguan“ bandymai Prancūzijoje (nuotr. Aivaras Grigelevičius)

Pardavimų statistika – tai gali būti vienas rimčiausių argumentų, galinčių padėti automobilių gamintojui apibrėžti konkretaus modelio gerumą. Visgi, jeigu jis nuolatos vaidenasi geriausiai parduodamų modelių suvestinėse, bendrovės vadovai gali suprasti, jog jų sumanymus atitinkamai įvertino ir automobilių pirkėjai.

52

Pardavimų statistika – tai gali būti vienas rimčiausių argumentų, galinčių padėti automobilių gamintojui apibrėžti konkretaus modelio gerumą. Visgi, jeigu jis nuolatos vaidenasi geriausiai parduodamų modelių suvestinėse, bendrovės vadovai gali suprasti, jog jų sumanymus atitinkamai įvertino ir automobilių pirkėjai.

REKLAMA

Vadovaujantis šia logika, „Volkswagen“ vadovybė turėtų skraidyti devintame danguje, mat didžioji dalis dabar gaminamų modelių yra užsitarnavę pirkėjų palankumą, o pardavimų statistikoje jie nuolatos rikiuojasi lyderių gretose. Vis dėlto, tarp kelių, lūkesčius pateisinusių modelių, „Volkswagen“ gamoje yra vienas, akivaizdus pirmūnas. Tai – ne kelis dešimtmečius gaminamas „Golf“, ar itin kompaktiškas „T-Roc“. Tai – perkamiausio „Volkswagen“ automobilio titulą saugantis „Tiguan“, kuris turi ženkliai prisidėti prie šios markės dominavimo Europoje išsaugojimo.

Ši užduotis – ne iš lengviausiųjų. Korėjietiškų ir japoniškų automobilių gamintojų pozicijos stiprėja ne tik viename, bet keliuose pačiuose svarbiausiuose segmentuose, todėl jeigu „Volkswagen“ siekia išlaikyti ar netgi padidinti savo rinkos dalį, bendrovės inžinieriams reikėjo užtikrinti, jog pati naujausia „Tiguan“ evoliucija būtų ne tik konkurencinga, bet ir visa galva pranašesnė už tokius modelius kaip: „Kia Sportage“, „Nissan Qashqai“, „Hyundai Tucson“ ar „Ford Kuga“. 

REKLAMA
REKLAMA

Tarptautinė prezentacija Prancūzijoje

Palankus klimatas, lygūs keliai, įkvepiantis kraštovaizdis – tai kone pagrindiniai tarptautinių automobilių bandymų ingredientai. Šalių, atitinkančių šiuos kriterijus yra nemažai, tačiau „Volkswagen“ šį kartą automobilių tema rašančius žurnalistus kvietė atvykti į Prancūziją, kur buvo surengtas jau trečios kartos „Tiguan“ modelio pristatymas.

REKLAMA

Priežasčių pamatyti šį modelį anksčiau, negu jis atvyks į Lietuvą, buvo daugiau negu pakankamai. Dar prieš įkeliant koją į lėktuvą, skaitant gamintojo atliktus pakeitimus ir patobulinimus, susidarė įspūdis, jog trečioji „Tiguan“ evoliucija siekė ne tik išspręsti senojo modelio problemas, bet ir tuo pačiu suteikti šiam modeliui galimybę įkelti koją į brangesnių modelių teritoriją. Nors tarp automobilių pirkėjų „Tiguan“ ir „BMW X3“ nėra tiesiogiai lyginami varžovai, tačiau jeigu „Volkswagen“ sugebės į savo pusę pritraukti, pavyzdžiui, „BMW X1“ ar „Volvo XC40“ automobilius svarstančius vairuotojus – tai jau bus didelis laimėjimas.

REKLAMA
REKLAMA

Pagrindinis akcentas – hibridinė pavara

Ko gero, įprastai naujutėlio automobilio apžvalgą reikėtų pradėti nuo esminių dalykų, tokių kaip pasikeitęs dizainas ar pokyčių, atliktų ten, kur nemato kiekvieno praeivio akis, tačiau vietoje to, iškart norisi pabrėžti pačią pagrindinę naujovę, kuriai „Volkswagen“ inžinieriai skyrė labai daug dėmesio.

Kaip ir anksčiau gamintas modelis, taip ir visiškai naujas „Tiguan“ galės turėti iš tinklo įkraunamą hibridinę pavarą, kurios veikimo subtilybės leidžia naudotis tiek benzininio, tiek elektrinio variklio teikiamomis naudomis. Vis dėlto, skirtingai nei jo pirmtakas, naujasis modelis pasiūlys žymiai daugiau reikšmingų privalumų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pradėkime nuo to, jog „eHybrid“ vardu pakrikštyta versija, nenaudodama nei lašelio benzino, galės įveikti daugiau nei 100 kilometrų atstumą. Šį rodiklį automobiliui padės pasiekti nuo 13,4 iki 25,7 kWh talpos išaugusi baterijos talpa, bei pavarų dėžėje sumontuotas gerokai efektyvesnis elektros motoras. Jeigu dar to negana, „Volkswagen“ hibridinė pavara galės būti įkraunama gerokai sparčiau. Užsukę į bet kurią greitojo įkrovimo stotelę, ten baterija galės būti įkraunama iki 50 kW siekiančia galia, dėl kurios elektrolitų papildymas užtruks maždaug 30 minučių.

Visa tai – daug vilčių teikiančios charakteristikos, kurių pilnavertiškai, deja, negalėjome išbandyti, mat pažintis su „eHybrid“ versijomis buvo ganėtinai ribota. Į bandymus atvežti modeliai, gamintojos atstovų buvo vadinami priešserijiniais, mat jiems dar norisi atlikti keletą programinės įrangos patobulinimų ir bandymų, tačiau pirmasis įspūdis – kaip niekada teigiamas.

REKLAMA

„Volkswagen“ galiausiai į automobilį įdiegė kelis stabdžių regeneracijos veikimo režimus, kurie nuokalnėse padeda išlaikyti baterijos įkrovą arba ją padidinti, o ir naudodami tik elektrinį režimą, „Tiguan“ niekada neparodė silpnumo požymių, kuriais įprastais pasižymi automobiliai, turintys iš tinklo įkraunamą hibridinę pavarą.

Kiekvienas kilometras įveikiamas tykiai, komfortiškai, nesukuriant akivaizdžiai jaučiamo svorio disbalanso tarp priekinės ir galinės ašies. Galiausiai, hibridinė pavara sugeba išlaikyti gerą pusiausvyrą tarp efektyvumo ir dinamikos, o to kasdienybė labiausiai ir reikia.

Pravartu žinoti:

  • Hibridinės pavaros konfigūracija: 1,5 litro, keturių cilindrų benzininis variklis, elektros motoras (integruotas į pavarų dėžę)
  • Hibridinės pavaros galia: 204 arba 272 AG. (Benzininis variklis išvysto 150 arba 177 AG, elektros motoras – 115 AG).
  • Varantieji ratai: Priekiniai.
  • Baterijos talpa: 25,7 kWh (naudotina talpa – 19,7 kWh)
  • Įkrovimo sparta: iki 50 kW (nuo 10 iki 80 proc. įsikraus per maždaug 23 minutes)
  • Energijos sąnaudos testo metu: 18,9 kWh/100 km

Nepamiršo tradicinių variklių

Nėra jokių abejonių, jog „eHybrid“ versija bus paklausiausia šalyse, kuriose vairuotojai yra verčiami įsigyti mažiau taršius automobilius, tačiau Lietuvoje ir kitose kaimynėse šalyse, kuriose nėra žiaurokų mokestinių prievolių, „Tiguan“ dažniausiai į kelius išriedės turėdami įvairaus galingumo benzininius arba dyzelinius variklius.

REKLAMA

„Volkswagen“ nebūtų „Volkswagen“, jeigu nebūtų įdėjusi pastangų bandymams pasiūlyti praktiškai visą variklių gamą: nuo kuklių 1,5 litro, keturių cilindrų benzininių iki šiandien perdėtai dažnai kritikuojamų dyzelinių versijų.

Pasirinko laisvė buvo didelė, tačiau Lietuvoje pirkėjai galės rinktis iš: 130 arba 150 arklio galių generuojančių benzininių arba 150 arba 193 arklio galias išvystančių dyzelių,tad atsižvelgdami į mūsų rinkos specifiką, didžiausią dėmesį sutelkėme į dvi versijas, kurios sudarys didžiausią pardavimų dalį – į 150 arklio galių išvystančias benzininio ir dyzelinio variklio versijas.

„Mild-Hybrid“ pavarą turintis benzininis variklis akivaizdžiai buvo suprojektuotas galvojant apie maksimalų efektyvumą. Ne dinamikos, bet degalų ekonomijos efektyvumą, mat bet kokie bandymai didinti važiavimo tempą baigiasi aukštų sūkių simfonija ir pernelyg lėtu progresu. Kita vertus, nebandant jo stumti už galimybių ribos šis variklis visuomet išlieka tylus ir svarbiausia – taupus. Nuolatos besikeičiantis greitkelių reljefas, sausakimšos miestelių gatvės ir vingiuoti kalnų keliai – pats nepalankiausias mišrus maršrutas tokio tipo varikliui, tačiau tik ne šiuo atveju. Vidutinės degalų sąnaudos siekė vos 6,3 litro 100 kilometrų. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Persėdus į tokio paties galingumo dyzelinį variklį – apima lengvumo jausmas. Nors dyzelinis variklis ir yra triukšmingesnis, gerokai didesnis sukimo momentas sukuria įspūdį it pats automobilis būtų lengvesnis, nors yra visiškai kitaip. Dyzelis yra 115 kilogramų sunkesnis tačiau kaip ir minėjome anksčiau, šį svorių skirtumą kompensuoja 110 Nm didesnis sukimo momentas.

Pravartu žinoti:

  • eTSI versijos konfigūracija: 1,5 litro, keturių cilindrų benzininis variklis
  • Galia: 150 AG ir 250 Nm
  • Akceleracija: 0 – 100 km/val. per 9,1 sek.
  • Maksimalus greitis: 210 km/val.
  • CO2 emisija: 140-146 g/km.
  • TDI versijos konfigūracija: 2,0 litrų, keturių cilindrų dyzelinis variklis
  • Galia: 150 AG ir 360 Nm
  • Akceleracija: 0 – 100 km/val. per 9,4 sek.
  • Maksimalus greitis: 207 km/val.
  • CO2 emisija: 139-145 g/km.

Aukštesnės klasės privalumai

Be kokios komforto įrangos šiandien neįsivaizduojate naujo automobilio? Šildomų sėdynių? Adaptyvios greičio palaikymo kontrolės? O galbūt „Android Auto“ arba „Apple CarPlay“ sąsajos? Technologiniame fronte „Volkswagen“ retai kada atsilikdavo nuo konkurentų, tačiau kaip įmanoma pasiūlyti ką nors naujo, kuomet praktiškai visos naujovės jau buvo pristatytos?

REKLAMA

„Volkswagen“ šį kartą pasirinko konkurentų naudojamą praktiką. Vietoje bandymų išradinėti naują dviratį, „Volkswagen“ į masėms skirtą modelį įdiegė aukštesnės klasės automobiliuose matytą komforto įrangą arba technologijas.

Pavyzdžiui, papildomos įrangos kataloge bus galima rasti pažangesnę „Park Assist“ sistemą, kuri leis automobilį valdyti nuotoliniu būdu, net 50 metrų atstumu. Tiesiog reikės įsidiegti „Volkswagen“ programėlę ir joje sekti tolimesnes instrukcijas.

Naujame „Tiguan“ taip pat bus naudojami pažangesnė LED matricos žibintų technologija, kurią anksčiau „Volkswagen“ naudojo tik „Touareg“ modeliuose. Šios technologijos išskirtinumas – 38 400 individualiai valdomų šviesios diodų (19 200 kiekviename žibinte), kurie pasitarnaus ne tik kaip įrankis, leidžiantis paganyti akis į šaunias animacijas.

REKLAMA

Vienas įdomesnių naujų žibintų funkcionalumų – „Lane Light“ vardu pavadinta funkcija. Įjungus tolimąsias šviesas, žibintai atitinkamoje eismo juostoje pradės projektuoti didžiulį stačiakampį, su kuriuo vairuotojams turėtų būti patogiau sekti savo eismo juostą tamsiu paros metu, ypač esant prastesniam matomumui. Anksčiau ši funkcija buvo pademonstruota „Porsche“ automobiliuose, vėliau „Audi“, o dabar atkeliavo ir į „Volkswagen“.  

Iš „Volkswagen Group“ grietinėlės „Tiguan“ gavo dar vieną naudingą priedą – „DCC Pro“ vardu pavadintus adaptyvius amortizatorius, kurie už savo pirmtakus yra pranašesni keliose srityse. Visų pirma – amortizatorių standumą galima reguliuoti it keistumėte išmanaus telefono ekrano ryškumą. Iš pradžių, sunku suprasti kodėl amortizatorių valdymui reikia daugiau nei dešimties skirtingų nustatymų, tačiau individualizuoti automobilius mėgstantys vairuotojai tai įvertins kaip privalumą, mat nežymus slankiklio nutempimas į kairę ar dešinę gali pakeisti kaip sklandžiai ar kaip grubiai pakaba tvarkosi su kelyje esančiais nelygumais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Prancūzija tikrai nėra ta šalis, kuri būtų tinkama išbandyti šių amortizatorių veikimo amplitudę. Visgi, kelių tinklas pietų Prancūzijoje yra vos ne pavyzdinis, todėl važiuodami lygiu asfaltu buvo galima įvertinti tik du dalykus: kaip keičiasi amortizatorių standumas ir kaip amortizatorių nustatymai koreguoja kėbulo pasvyrimo kontrolę posūkiuose. Ir tiek vienu, tiek kitu atveju – „DCC Pro“ nustatymų kraštutinumai neatrodo kaip būtų tinkami naudoti kasdien. Pasirinkus standžiausią režimą – automobilis važiuodamas net ir lygiais Prancūzijos keliais surasdavo nelygumų, o maksimalus komforto režimas priverčia automobilio kėbulą linguoti it kas nors jį bandytų specialiai įsiūbuoti, tad, galiausiai, nustatymų slankiklį labiausiai norisi palikti kažkur ties viduriu, nes tuomet pavyksta mėgautis optimaliu pakabos balansu tarp komforto, tikslaus valdymo ir stabilumo.

REKLAMA

Pravartu žinoti:

  • „Park Assist“: standartinė įrangos dalis
  • „IQ.Light HD“ LED matricos žibintai: 2 397 eurai
  • „DCC Pro“ adaptyvūs amortizatoriai: 1 141 euras
  • Standartinė garantija: 5 metai arba 100 000 km

Daugiau erdvės dviračiams ir ekranams

Ištisus dešimtmečius „Volkswagen“ visada buvo racionalumo ir pragmatiškumo barometras, pagal kurį buvo galima vertinti kitų gamintojų įdirbį. Vis dėlto, gamintojas su keliais naujausiais modeliais sugebėjo sumenkinti savo nepriekaištingą reputaciją.

Aštuntos kartos „Golf“ bei ištisa elektrinių „Volkswagen“ modelių gama panoro iškeisti racionalumą ir mandrumą, atsisakant fizinių valdiklių, visų funkcijų valdymą perkeliant į lietimui jautrų ekraną.  Nors žvelgdami į „Tiguan“ saloną galite pamanyti, jog „Volkswagen“ ryžosi pratęsti šią agoniją, tačiau, iš tikrųjų, tai sveikintinas žingsnis į reabilitaciją.

REKLAMA

Kaip ir anksčiau minėtuose modeliuose, praktiškai didžioji dauguma funkcijų yra valdomos per dar didesnį lietimui jautrų ekraną, tačiau jame įdiegta programinė įranga, ir iškart atleiskite jeigu tai skambės pompastiškai, kuri yra šviesmečiais pranašesnė už tą, kurią „Volkswagen“ diegė, pavyzdžiui, aštuntos kartos „Golf“.  Sistemos funkcionalumas, veikimo greitis bei pagrindinių funkcijų išdėstymas – vokiškai racionalus ir paprastas. O ir šalia multimedijos esantys valdikliai, skirti klimato kontrolei, dabar tamsiu paros metu bus apšviesti, todėl nereikės aklai bakstyti pirštu kur tik papuola.

Kartu su nauja sistema atkeliavo ir šabloniškų horoskopų rašytojų pagalbininkas – „ChatGPT“. Jis „Volkswagen“ automobiliuose pakeitė iki šiol naudotą balso asistentą, kuriam net ir elementarios komandos retkarčiais būdavo per sudėtingos. Tuo tarpu „ChatGPT“ leidžia pasiekti ar valdyti ne tik tam tikras automobilio funkcijas, bet ir atsakyti į egzistencinius klausimus. Pavyzdžiui, sistemai galite užduoti klausimą kiek kartų M. Schumacheris laimėjo čempiono titulų ir ji labai greitai pateiks teisingą atsakymą, tačiau kuomet sistemos paklausėme ar žino į kokį automobilį ji buvo įdiegta, ji kiekvieną kartą nuspręsdavo išsijungti. Suprask, kad toks klausimas šią sistemą įžeidė.

REKLAMA
REKLAMA

Šiek tiek atsitraukus nuo šių technologinių įmantrybių ir susikoncentravus į tradicinius komforto ir praktiškumo elementus – „Tiguan“ siūlo pakankamai daug tiek vieno, tiek kito. Pavyzdžiui, inžinieriai nusprendė, jog „Tiguan“ turi išlikti kompaktiškas SUV, siekiant išsaugoti automobilio manevringumą. Vis dėlto, 30 mm ilgesnis ir 4 mm aukštesnis automobilio kėbulas leido pagerinti keletą svarbių parametrų. Naujame modelyje bagažinės tūris išaugo 37 litrais, iki 652 litrų. Jeigu to bus per mažai, bagažinės tūrį galėsite išplėsti dviem būdais – pastumti į priekį galines sėdynes arba jas sulankstyti.

Nustačius galines sėdynes į numatytąją padėtį, ant jų bus pakankamai vietos dviem suaugusiems žmonėms. Vietos netrūksta nei galvai, nei pečiams, nei keliams ir netgi jūsų pėdoms. Priekinių sėdynių forma leidžia patogiai pėdas pakišti po sėdynėmis ir išvengti kituose šios klasės automobiliuose sutinkamų problemų, kuomet didžiapėdžiai keleiviai turi lankstyti savo pirštus ir kojas, jog galėtų patogiai įsitaisyti. 

Pravartu žinoti:

  • Bagažinės tūris: 652 / 1 650 litrų
  • Maksimalus priekabos svoris: 1800 / 2000 kg
  • Maksimali stogo apkrova: 100 kg

Konkurentų – daugiau negu pakankamai

Sulig trečios kartos „Tiguan“ pasirodymu, „Volkswagen“ bandys sustabdyti sunkiai sutramdomą kainų augimą, tačiau tai nereiškia, jog pasirinkimus atitinkamą variklį ir norimus komforto įrangos priedus, galutinė automobilio kaina nepasieks 50 000 eurų ribos ir aukštesnės klasės „Audi Q3“, „BMW X1“ ar „Volvo XC40“ teritorijos.

REKLAMA

Lietuvoje pradinė „Tiguan“ modelio kaina sieks vos 31 300 eurų. Už šią sumą, ko gero, negausite variklio apie kurį svajojote, tačiau standartinės įrangos bus apstu: avarinio stabdymo sistema „Front Assist“, kelio ženklių nuskaitymo sistema, vairuotojo nuovargio stebėjimo sistema, šūsnis oro pagalvių, šilumą izoliuojantis priekinis stiklas, elektra valdomi langai, klimato kontrolė, šildomos priekinės sėdynės, šildomi priekinio stiklo apiplovimo purkštukai, atstumo jutikliai priekyje ir gale, galinio vaizdo kamera. 

Atsižvelgiant į kainos, įrangos ir kokybės teikiamą santykį, tikėtina, jog dauguma Lietuvos pirkėjų rinksis maždaug 2 500 eur brangesnį įrangos lygį, kuris standartinę įrangą papildo: 17 colių lengvo lydinio ratlankiais, patogesnėmis sėdynėmis, 10-ies spalvų salono apšvietimo sistema, adaptyvia greičio ir atstumo palaikymo kontrole, „DCC“ adaptyviais amortizatoriais, trijų zonų klimato kontrole bei kitais papildomais atributais.

Pravartu žinoti:

  • Pigiausia modelio kaina Lietuvoje – „Volkswagen Tiguan“ su 130 AG benzininiu varikliu – 31 300 eurų
  • Vidutinės komplektacijos kaina Lietuvoje – „Volkswagen Tiguan“ su 150 AG benzininiu varikliu – 38 350 eurų
  • Pigiausios dyzelinės versijos kaina Lietuvoje – „Volkswagen Tiguan“ su 150 AG dyzeliniu varikliu – 37 280 eurų
  • Galingiausios dyzelinės versijos kaina Lietuvoje – „Volkswagen Tiguan“ su 193 AG dyzeliniu varikliu – 44 900
  • Iš tinklo įkraunamos hibridinės versijos kaina Lietuvoje – nuo 39 450 eurų

 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų