• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nors netyla kalbos apie tai, kad tarptautinės Tokijo automobilių parodos, kuri yra jau 42-oji, lygis šiais metais yra kaip niekad prastas, situacija nėra tokia jau bloga, kaip ją linkę apibūdinti skeptiškiausi srities specialistai. Geras indikatorius, pagal kurį galima spręsti apie parodos sėkmę ir bendras tendencijas yra koncepciniai modeliai. Tradiciškai šiais metais jų netrūko, tačiau dauguma buvo itin keisti ir juokingi. Ar tokiu būdu galima „atsverti“ svarbių tarptautinių debiutų trūkumą parodoje, spręskite patys.

REKLAMA
REKLAMA

Bene keisčiausias parodos eksponatas šiais metais yra šis gigantišką kompaktinių diskų grotuvą primenantis automobilis „Q Concept“. Miniatiūrinė 2,5 m ilgio ir 1,3 m pločio transporto priemonė, „Suzuki“ atstovų teigimu, yra pusiau automobilis, pusiau motociklas. Konstrukcija sumanyta taip, kad priekinėse sėdynėse galėtų įsitaisyti du suaugę žmonės, o galinėse – vaikai. Taip pat, galinių sėdynių erdvę galima paversti krovinių skyriumi. Kadangi „Q“ veikino diapazonas – vos 10 km, tai nėra tikras automobilis, daugiau – stilingas aksesuaras miestiečiams.

REKLAMA

Pagal specifinį užsakymą perdažytas kėbulas arba lipnios plėvelės papuošimai yra niekis lyginant su tuo, ką galima išdarinėti su šio „Toyota Fun-Vii“ koncepcinio modelio kėbulo paviršiumi. Taip pat lengvai, kaip tai daro savo kompiuterių ekranuose vartotojai gali bet kada pakeisti išorėje matomą vaizdą – rodyti jame pranešimus ar įmantrią kompiuterinę grafiką. Gamintojų teigimu, nemažiau įspūdingos individualizavimo galimybės numatytos ir automobilio viduje, tačiau publikai žvilgtelėti į interjerą galimybės nebuvo.

REKLAMA
REKLAMA

Jungtinio kapitalo Japonijos koncernas „Kowa-Tmsuk“ automobilių parodoje pademonstravo net tris vienas už kitą keistesnius koncepcinius modelius. Dvi vienviečio elektrinio triračio „Kobot“ versijas ir dvivietį „Kobot-II“. Šios keistai futuristinio dizaino transporto priemonės yra itin kompaktiškos, o tiems atvejams, kuomet stovėjimo aikštelėje šiek tiek trūksta vietos, jos aprūpintos bazės sutrumpinimo mechanizmais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Daihatsu Pico“ (nuotr. Balsas.lt)„Daihatsu Pico“ (nuotr. Balsas.lt)

Dar vienas automobilis, kuriame pritaikyta trumpųjų žinučių skelbimo ant automobilių kėbulo koncepcija, tai „Daihatsu Pico“. Tiesa, šiuo atveju tam panaudotas ne visas kėbulas, o keturiose jo pusėse įrengti šviesios diodų paneliai. Tokio patobulinimo idėja labai paprasta – taip elektromobilis gali „bendrauti“ su aplink jį esančiais pėsčiaisiais ir kitais automobiliais. Jis tam netgi renkasi atitinkamas spalvas ir pavyzdžiui, jei „Pico“ atsiduria pernelyg arti kito eismo dalyvio gali šviesti raudonai, o jei vairuotojas apriboja maksimalų greitį ties saugia 6 km/h riba tas pats diržas gali būti žalias.

REKLAMA

„Hino Ez-Cargo“ (nuotr. Organizatorių)„Hino Ez-Cargo“ (nuotr. Organizatorių)

Pasak sunkvežimių ir lengvų autobusų gamintojo „Hino“ atstovų, koncepcinis „Ez-Cargo“ modelis rodo kryptį, kuria ateityje vystysis krovininiai automobiliai. Elektromobilis visų pirma orientuotas į intensyvaus eismo miesto rajonus, taigi jo kėbulas kompaktiškas ir sąlyginiai lengvas, o siekiant palengvinti pakrovimą įrengtos lygios krovinių skyriaus grindys.

REKLAMA

Ko galbūt šiek tiek trūksta šių metų Tokijo automobilių parodoje, tai koncepcinių modelių, kurie paprastai įvardinami kaip gyvenamieji kambariai ant ratų. Šiuo atveju padėtį gelbėjo „Daihatsu“ koncepcinis modelis „FC Case“. Savo išorės dizainu panašus į duoninę tai tikrai nebuvo vienas iš gražiausių parodos automobilių, tačiau jo viduje įrengtas sulankstomų sėdynių komplektas ir gausi informacinė-pramoginė įranga. Taip pat, labai svarbus ir jame įrengtas variklis, kurio degalai yra iš azoto ir vandenilio reakcijos gaunamas hidrazino hidratas. „Daihatsu“ teigimu, šie degalai yra ne tokie degūs ir turi didesnį energijos tankį, tačiau įdomiausia tai, kad jie galėtų būti gabenami ir užpildomi tai pat paprastai, kaip benzinas. Autonominė valdymo sistema taip pat skamba patraukliai, taigi galbūt po gerų 20 m „FC“ pamatysime lekiančius greitkeliais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Įspūdingiausiu koncepciniu modeliu kalbant apie išorės dizainą šiais metais neabejotinai tapo „Honda Micro Cummuter“. Dėl priekinius ir galinius ratus dengiančių panelių automobilis atrodo taip, lyg į parodą būtų atvažiavęs tiesiai iš kurios nors Holivudo filmavimo aikštelės, tačiau „Honda“ dizainerių sumanymu, tai yra kompaktiškas miesto elektromobilis. Viduje is pakankamai erdvus, kad sutalpintų tris žmonės – vairuotojas sėdi centre ir automobilį valdo dviem vairalazdėm, o keleiviai įsikuria už jo. Minėti ratus ir dureles dengiantys paneliai yra lengvai nuimami tam, kad būtų galima pagal norą keisti automobilio išvaizdą.

REKLAMA

Kiekvienoje Tokijo automobilių parodoje „Nissan“ pristato naują koncepcinio modelio „Pivo“ versiją ir kiekviena nauja versija pasirodo esanti dar keistesnė už praeitą. Visgi ši nenormali evoliucija galiausiai turi baigtis ir naujausias variantas - „Pivo 3“ taps joje paskutiniu automobiliu. „Nissan“ ketina imtis modelio gamybos ir jei dramblota jo išvaizda bei nestandartinio mechanizmo durelės į serijinį automobilį nebus perkelti, tai didžioji dalis techninės įrangos greičiausiai išliks.

Nuo pat 2005 m. „Pivo“ išsiskyrė keturių ratų vairavimo sistema, taigi faktas, kad turintis maždaug 2 m apsisukimo spindulį trečios kartos modelis praktiškai gali apsisukti aplink savo ašį neturėtų nieko stebinti. Automobilį varo visuose keturiuose ratuose įrenti elektros motorai, kuriems energiją tiekia ličio jonų baterija. Įdomiausia „Pivo 3“ įrangos dalis visgi yra autonominė statymo sistema, kuri ne tik randa laisvą vietą ir pastato į ją automobilį, bet ir gali gražinti jį atgal pas vairuotoją.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų