Kelionė baidarėmis per Baltiją iki Švedijos prasidės birželį Palangoje, o vakar bekraščius vandenis pasiryžusiems įveikti trims laiveliams buvo suteikti vardai, rašo „Lietuvos Žinios“.

Žygiui per Baltiją besiruošiantys Paulius Paulionis, Marius Norvaišas ir Domantas Laukevičius savo baidarėms jau išrinko vardus. Simboline krikštamote tapo Kristina Paulionė, paskelbusi, kad geltonoji baidarė bus vadinama Saulele, žalioji - Žaibu, o raudonoji - Uoga.

Atsakingas darbas.

Žygio kapitono P.Paulionio teigimu, vardų rinkimas buvo ilgas procesas, kuris vyko treniruojantis jūroje. Būsimieji keliautojai pasakojo ilgai stebėję baidarių charakterius ir kiekvienas individualiai mėgino su jais susigyventi.

Atsakingai rinkti ne tik 300 km į Švediją vyrus plukdysiančių baidarių vardai, bet ir jas suteiksiančių krikštamočių kandidatūros. „Gal kam ir juokinga, tačiau į jūrą išplaukiantys vyrai itin rimtai laikosi šių senų jūrinių tradicijų“,- sakė P.Paulionis. Jo žmona ir tapo viena iš trijų krikštamočių.

Datą lems oras

Žygio, vadinamo „Dėl Tavęs aš perplauksiu jūrą“, startą ketinama duoti po savaitės. Tikslią kelionės pradžios dieną lems palankūs orai. „Pernai žygį iš Švedijos į Lietuvą pradėjome neatsižvelgę į orą, paisėme tik Lietuvos tūkstantmečio minėjimo datos. Tačiau jūra apie mūsų planus nieko nežinojo, todėl pasišiaušė. Tąkart nenorėdami rizikuoti gyvybėmis kelionę nutraukėme pusiaukelėje. Šiemet tokios klaidos nedarysime ir atidžiai seksime orų prognozes. Sinoptikai žada, kad ramūs ir nevėjuoti orai turėtų būti antrąją birželio savaitę. Tada mes ir išplauksime“, - sakė P.Paulionis.

Startuoti vyrai ketina nuo Palangos tilto. Tris baidares jūroje lydės jachta „Lietuva“. P.Paulionis tikisi, kad 210 kilometrų ruožą iki pietinės Gotlando salos dalies pavyks įveikti per 48 valandas. Saloje trijulė ruošiasi pailsėti, po paros baigti likusią 140 km kelio dalį iki Švedijos.

Tobulesnės baidarės ir apranga

Kajakus vyrai prieš pusantro mėnesio parsigabeno iš estų kompanijos „Tahe Marine“. Jie, pasak P.Paulionio, gerokai skiriasi nuo senųjų baidarių, nes yra ilgesni, siauresni ir lengvesni. Šios savybės suteikia geresnį slydimą Baltijos bangomis, bet kartu - ir didesnį jautrumą smūgiams bei fizinėms apkrovoms.

„Visą žiemą baseine gludinome irklavimo techniką, vertėmės ir vėl kilome į paviršių. Vos tik nutirpo ledai, treniruotes tęsėme jūroje. Manome, kad ir fiziškai, ir psichologiškai šiemet esame geriau pasirengę“, - sakė P.Paulionis.

Šiemet vyrai turi ir daugiau specialios aprangos bei įrangos, kuri gerokai palengvins žygį. Tai vadinamieji sausi kostiumai, kurie ne tik saugo nuo šalčio, nepraleidžia vandens, bet dėl juose esančio oro sluoksnio įkritus į vandenį atlieka gelbėjimo rato funkciją.

Visus žygio momentus fiksuos ant šalmų sumontuotos filmavimo kameros. Vyrai turės ir gerą radijo ryšį, profesionalią navigacinę įrangą su jūrlapiais, į baidares integruotus kompasus ir kita.

P.Paulionio tėvas Gintaras Paulionis 1995 metais Baltiją perplaukė du kartus, tačiau grįžtant netoli Lietuvos krantų jo valtelę užklupo audra ir narsuolis žuvo.