REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Seime kelią skinasi noras griežčiau reguliuoti pavėžėjimo paslaugas. Daugiausiai klausimų sukėlė bandymas uždrausti pavėžėjams imti grynuosius pinigus ir, nors šiam pasiūlymui nebuvo pritarta, politikai pritarė griežčiau prižiūrėti pavėžėjus. 

Seime kelią skinasi noras griežčiau reguliuoti pavėžėjimo paslaugas. Daugiausiai klausimų sukėlė bandymas uždrausti pavėžėjams imti grynuosius pinigus ir, nors šiam pasiūlymui nebuvo pritarta, politikai pritarė griežčiau prižiūrėti pavėžėjus. 

REKLAMA

Seime buvo svarstomos Kelių transporto kodekso pataisos, kuriomis bus griežtinama pavėžėjų veikla. Vienas esminių klausimų buvo, ar drausti pavėžėjams imti grynuosius pinigus. Nors parlamentarai nusprendė toliau leisti vairuotojams imti grynuosius pinigus, dalis pavėžėjų veiklos bus apribota ir griežčiau prižiūrima.

Džiaugėsi pataisomis

Jurgis Razma džiaugėsi, kad Vyriausybė, nors ir ilgai užtrukusi, ėmėsi reguliuoti mažai reglamentuotą pavėžėjų veiklą.

„Neigiamų pasekmių pakankamai daug. FNTT skelbia apie pradėtas ar užbaigtas bylas, milijoniniai mokesčių nuslėpimai, šešėlis, pranešimai apie avarijas, kurias padaro pavėžėjai“, – sakė konservatorius.

REKLAMA
REKLAMA

Politiko nuomone, projektas gerai atskiria taksi ir pavėžėjų teikiamas paslaugas ir kvietė balsuoti už.

„Iš tikrųjų, kad ir pavėluotai, reikia reaguoti“, – teigė J. Razma.

Eugenijus Gentvilas džiaugėsi, kad bandoma reglamentuoti pavėžėjų paslaugas. Politikas teigė, kad klausimų kelia tik bandymas drausti atsiskaityti grynaisiais.

REKLAMA

„Mano nuomone, tai perteklinis draudimas“, – įsitikinęs E. Gentvilas.

Valstietis Antanas Baura mano, kad jei bus uždrausti tik pavėžėjams imti grynuosius, yra neadekvatus ir pažeidžiantis konkurenciją rinkoje. Dėl to jis su grupe valstiečių siūlė išbraukti tą draudimą.

Gintarė Skaistė sakė, kad projektas numato, kad pavėžėjus bus galima iškviesti tik programėle, tad būtų logiška ja ir atsiskaityti, o ne grynaisiais pinigais.

„Šešėlis šitoje rinkoje yra labai didelis. Jei norime, kad pavėžėjai būtų pavėžėjais, o taksi būtų taksi, <...> turėtume aiškiai atskirti šias verslo rūšis“, – kalbėjo Seimo narė.

REKLAMA
REKLAMA

Pasiūlymui buvo pritarta, tad pavėžėjams bus toliau leidžiama imti grynuosius pinigus.

Tačiau visam įstatymo projektui po svarstymo Seimo nariai pritarė. Už balsavo 87 parlamentarai, 3 susilaikė, nė politikas vienas nebalsavo prieš. Dėl šio įstatymo projekto bus dar vieną kartą balsuojama Seime.

Griežtins pavėžėjų reglamentavimą

Naujosios Kelių transporto kodekso pataisos numatė ne tik grynųjų pinigų uždraudimą pavėžėjų paslaugų versle. Pagal projektą, pavėžėjais galės būti tik vairuotojai dirbantys su įmone. Vairuotojai privalės turėti individualios veiklos pažymą ir turėti bent dviejų metų vairavimo stažą.

Pavėžėjai taip pat turės turėti nepriekaištingą reputaciją, nebūti teisti ir neturėti skolų mokesčių inspekcijai. Pavėžėjams galios nulio promilių reikalavimas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šiomis pataisomis siekiama atskirti pavėžėjus nuo taksi vairuotojų.

TV3 Žinių vasarą rodytame reportaže pavėžėjų įmonių atstovai tvirtino, kad dėl tokio Seimo sprendimo gali didėti pavėžėjimo paslaugos kaina, o taksi įmonių atstovai džiaugėsi, nes iš jų atsiskaitymo grynaisiais pinigais niekas nesiruošia atimti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų