REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Europos Parlamento Transporto komitetas antradienį Briuselyje pritarė vežėjų veiklą griežtinančiam Mobilumo paketui, kuriam priešinasi Rytų ir Vidurio Europos šalys.

Europos Parlamento Transporto komitetas antradienį Briuselyje pritarė vežėjų veiklą griežtinančiam Mobilumo paketui, kuriam priešinasi Rytų ir Vidurio Europos šalys.

REKLAMA

Už Mobilumo paketo nuostatas Europos Parlamento Transporto komitetas nubalsavo antradienio popietę.

„Transporto ir turizmo komitetas patvirtino kompromisinį susitarimą dėl krovinių vežimo užsienyje ir vairuotojų darbo sąlygų“, – pranešė Europos Parlamento biuras.

Už naujas vairuotojų komandiravimo, poilsio ir periodiško grįžimo į registracijos šalį taisykles balsavo 27 parlamentarai, 17 balsavo prieš, penki susilaikė. Lietuvių balsavime nebuvo.

Po balsavimo komitete, dėl tolesnio Mobilumo paketo likimo bus sprendžiama Europos Parlamento plenariniame posėdyje.

Didžiausius ginčus kelia įpareigojimas vežėjus grąžinti vilkikus į registracijos šalį kas aštuonias savaites.

REKLAMA
REKLAMA

Lietuvos verslininkai ir Vyriausybės atstovai sako, kad griežtesnėmis taisyklėmis vežėjams Vakarų europiečiai siekia juos išstumti iš rinkos.

REKLAMA

Kritikai teigia, kad vilkikų privalomas grąžinimas padidins taršą keliuose ir taip trukdys kovoti su klimato kaita.

Naujų taisyklių iniciatoriai sako, kad jos padės kovoti su fiktyvių krovinių vežimo įmonių registravimu.

Priėmus naujas taisykles, per pusantrų metų valstybės narės turės jas perkelti į nacionalinę teisę.

Europos Komisija taip pat dar turėtų pateikti poveikio aplinkai vertinimą. 

Diplomatinių šaltinių teigimu, be Lietuvos, vežėjų veiklą griežtinančiam Mobilumo paketui nepritaria dar aštuonios šalys – Latvija, Estija, Lenkija, Rumunija, Bulgarija, Vengrija, Kipras ir Malta, tačiau jų nepakanka blokuoti sprendimą.

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ teigia, kad dėl Mobilumo paketo Lietuvos transporto sektorius patirs didžiulius praradimus, kurie labiausiai paveiks smulkias įmones, be darbo liks beveik 35 tūkst. sektoriuje dirbančių asmenų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų