• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM) kvies į diskusiją aptarti dirbtinio intelekto galimybių švietime, o Nacionalinė švietimo agentūra apie tai mokytojams rengs konsultacijas ir mokymus.

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM) kvies į diskusiją aptarti dirbtinio intelekto galimybių švietime, o Nacionalinė švietimo agentūra apie tai mokytojams rengs konsultacijas ir mokymus.

REKLAMA

Kaip pirmadienį pranešė ministerija, mokytojas, naudodamas dirbtinį intelektą ir mokymosi analitiką integruojančias skaitmenines priemones, gali individualizuoti dalyko užduotis, padėti mokiniui įsivertinti, tobulinti patį vertinimo procesą. Dirbtinį intelektą (DI) ir mokymosi analitiką integruojančios mokymosi platformos leidžia kaupti mokinių, studentų mokymosi duomenis, jais grįsti tolesnio mokymo sprendimus.

„Diskusijos metu sieksime aptarti įvairius klausimus: kaip, kokiu būdu ir kokia apimtimi ministerija galėtų padėti ieškoti efektyviausių sprendimų, kaip pritaikyti tarptautines rekomendacijas Lietuvos švietimo įstaigose ir kaip saugiai integruoti DI sprendimus pamokose. Privalome imtis šios koordinavimo misijos“, – pranešime cituojama švietimo, mokslo ir sporto viceministrė Agnė Kudarauskienė.

REKLAMA
REKLAMA

Anot pranešimo, įvairūs įrankiai gali individualiems poreikiams padėti pritaikyti mokinių mokymosi patirtis. Adaptyvios mokymosi platformos naudoja dirbtinio intelekto algoritmus, analizuoja mokinių mokymosi modelius, teikia individualizuotas mokymo paslaugas, kuriami mokinių pasiekimo vertinimo įrankiai. Jie padeda analizuoti mokinių darbus, identifikuoti plagijavimo grėsmę, pateikia grįžtamąjį ryšį apie gramatikos, sintaksės, stiliaus klaidas.

REKLAMA

Lietuvos dirbtinio intelekto asociacijos ministerijai pateiktoje pozicijoje dėl pokalbių roboto „ChatGTP“ atkreipiamas dėmesys, kad kasdienėje veikloje kalbos modeliai dar nėra tobuli, todėl jų naudojimas yra apgaulingas ir keliantis pagundų piktnaudžiauti.

„Mokiniai ir studentai gali automatizuoti uždavinių sprendimą ir tekstų rašymą. Prasideda generuoto (netikro) teksto eksponentinė plitimo tendencija, kuri labai apsunkins tikros ir netikros informacijos atpažinimą ir atskyrimą“, – rašoma pranešime.

REKLAMA
REKLAMA

Asociacija skatina „ChatGPT“ ir kitus panašius generuojančius kalbos, vaizdo ir garso modelius integruoti į mokymosi procesą, o į planų rengimo procesą įtraukti Lietuvos dirbtinio intelekto asociaciją, mokytojus, švietimo specialistus, mokslininkus bei praktikus.

Skaitmeninių kompetencijų mokymuose dalyvaus 4 tūkst. mokytojų, juose bus aptariami esminiai dirbtinio intelekto principai.

Rudenį taip pat pasirodys specialios edukacinės ir pramoginės laidos, kurias rengia „EdTech“ centras ir Lietuvos dirbtinio intelekto asociacija. Jose bus kalbinami dirbtinio intelekto specialistai, pasaulinio lygio lietuvių duomenų mokslininkai. Dirbtinio intelekto tema taip pat integruota pedagogams skirtose valstybės finansuojamose informacinių technologijų magistro ir modulio studijų programose.

Spalio 16–19 dienomis taip pat vyks renginių savaitė „EdTech Week Lithuania 2023“, kurios viena iš pagrindinių temų – dirbtinis intelektas švietime.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų