• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prieš 35 metus amerikietis Scottas Fahlmanas pasiūlė naudoti dvitaškį, brūkšnį ir skliaustus kaip besišypsančio žmogaus simbolį. Būtent taip atsirado dabar jau visiems žinomi „smailai“ arba šypsenėlės. 1998-aisiais japonas Shigetaka Kurita sukūrė pirmąjį „emoji“ rinkinį, kurį sudarė 172 12x12 pikselių piešinėliai, kurie leido žinutėse apsikeisti emocijomis. Per šiuos 35 metus šypsenėlės žengė ilgą evoliucijos kelią. „4pda“ siūlo apžvelgti jų vystymąsi: nuo paprastų skliaustelių iki animuotų „Apple“ kakučių.

Prieš 35 metus amerikietis Scottas Fahlmanas pasiūlė naudoti dvitaškį, brūkšnį ir skliaustus kaip besišypsančio žmogaus simbolį. Būtent taip atsirado dabar jau visiems žinomi „smailai“ arba šypsenėlės. 1998-aisiais japonas Shigetaka Kurita sukūrė pirmąjį „emoji“ rinkinį, kurį sudarė 172 12x12 pikselių piešinėliai, kurie leido žinutėse apsikeisti emocijomis. Per šiuos 35 metus šypsenėlės žengė ilgą evoliucijos kelią. „4pda“ siūlo apžvelgti jų vystymąsi: nuo paprastų skliaustelių iki animuotų „Apple“ kakučių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Skliausteliai ir taškeliai

Pirmoji šypsenėlė pasirodė 1982 rugsėjo 19-ąją. Ją sugalvojo Carnegie Mellon universiteto mokslininkas Scottas Elliottas Fahlmanas. Jis nusprendė, kad reikia kažkokių žymių, kurios leistų atskirti rimtus pranešimus nuo pajuokavimų jo universiteto skelbimų lentoje. Taip atsirado „:-)“ ir „:-(„, reiškiančių pajuokavimą ar liūdėjimą atitinkamai.

REKLAMA

O štai ir pirmoji pasaulyje žinutė, kurioje ir matyti šis pasiūlymas:

 

Pirmasis šypsenėlių rinkinys

1998 ar 1999 metas (tikslių duomenų neišliko) Shigetaka Kurita, dirbęs komandoje, atsakingoje už mobiliojo interneto platformos „i-mode“ kūrimą japonų telekomunikacijos bendrovei „NTT DoCoMo“, sukūrė pirmąjį pasaulyje šypsenėlių rinkinį. Jį sudarė 172 12x12 pikselių emocijos. „Emoji“ rinkinys tapo „i-mode“ dalimi, skirta palengvinti elektroninį bendravimą.

REKLAMA
REKLAMA

Pirmosios animuotos šypsenėlės

1997-aisiais Nicolas Loufrani pastebėjo augantį ASCII koduotės „emoji“ populiarumo augimą. Todėl jis pradėjo eksperimentuoti kurdamas animuotas šypsenėles. N. Loufrani sukūrė pirmąsias grafines šypsenėles ir sudarė internetinį „smailų“ žodyną, suskirstytą į kelias kategorijas: „Klasikinės“, „Emocijos“, „Vėliavos“, „Šventės“, „Laisvalaikis“, „Sportas“, „Orai“, „Gyvūnai“, „Maistas“, „Tautybės“, „Profesijos“, „Planetos“, „Zodiakai“, „Kūdikiai“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

N. Loufrani šiuos atvaizdus įregistravo 1997 metais JAV patentų biure, o praėjus metams paviešino juos internete GIF paveiksliukų pavidalu. 2000-aisiais jo sukurtas „Emotikonų katalogas“ tapo prieinamas internete vartotojams į jų mobiliuosius telefonus tinklapyje „smileydictionary.com“, kur buvo surinkta daugiau nei 1 tūkst. grafinių „emotikonų“ ir nejudančių ASCII versijų.

REKLAMA

Šiuo metu N. Loufrani yra bendrovės „Smiley“ generalinis direktorius, valdančios ir turinčios autorines teises į šį prekės ženklą daugiau nei 100 valstybių.

„Stickeriai“

Kažkuriuo metu įprastų šypsenėlių vartotojams tapo per mažai, kad galėtų išreikšti savo emocijas tinkle. Todėl 2011 birželio 23 japonų susirašinėjimo programoje „Line“ atsirado pirmieji pasaulyje „stickeriai“ (liet. lipdukai). Pažymima, kad pati susirašinėjimo programa buvo sukurta Japoniją tais metais užgriuvus eilei katastrofų. Žmonės neturėjo patogaus ryšio tarpusavyje, todėl bendrovė „Line“ nusprendė sukurti programėlę, leidžiančią apsikeisti pranešimais net ir esant prastai ryšio kokybei. Tuomet rinką buvo užėmę kelios kitos susirašinėjimų programos, tačiau „Line“ išsiskyrė siūlymu vartotojams apsilankyti „Sticker Shop“, kur jie galėjo išsirinkti jiems patinkančius animuotus „lipdukus“. Ši paslauga susilaukė didžiulio populiarumo.

REKLAMA

Kalbant „Apple“ kakutis

Prieš savaitę vykusiame naujos šių metų produkcijos pristatyme „Apple“ bendrovė pristatė visiškai naują šypsenėlių rūšį – „Animoji“. „iPhone X“ yra įdiegtos technologijos, leidžiančios „pagauti“ kamera filmuojamus galvos judesius ir juos paversti į animuotus personažus. „Apple“ siūlo šią galimybę naudoti animacijai ir „smailų“ įgarsinimui. Vartotojas gali kažką kalbėti į kamerą, o virtualus šuniukas, kačiukas, panda ar… kakutis kartoja visus galvos, burnos ar akių judesius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų