• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

2008 m. Balandžio 30 d. 17:00 val. F galerijoje (Aušros g. 6, Kaunas) atidaroma fotografijų paroda „Fotochaosas“. Parodai atrinkti dešimties autorių darbai atspindi pereinamojo laikotarpio – pastarųjų dešimties metų būseną Lietuvių fotografijoje - kartų ir technologijų kaitą.

REKLAMA
REKLAMA

Autoriai: Aurelija Čepulinskaitė, Erlendas Bartulis, Vidmantas Ilčiukas, Aleksandras Macijauskas, Mindaugas Kavaliauskas, Algimantas Kezys, Algirdas Kairys, Vytautas Tamoliūnas, Jonas Petronis ir Paul Paper. Autoriai žaismingai ironiškai per chaoso prizmę žvelgia į žmones, aplinką ir save, o parodos kuratorė Gabrielė Kuiziniaitė drąsiai skelbia – sumaištis Lietuvių fotografijoje neliko nepastebėta.

REKLAMA

Paroda „Fotochaosas“ penktojo tarptautinio festivalio Kaunas Photo preliudija. Šiemet fotomeno festivalio tema – „Išprotėjusi fotografija“.

Parodos „Fotochaosas“ kuratorė Gabrielė Kuizinaitė šią temą pasirinko norėdama suburti įvairių kartų fotografus ir palyginti jų eksperimentinę, «neformatinę», nuo pagrindinių autorių temų siužetiškai atskilusią, fotografiją, kuri buvo kuriama per pastaruosius dešimt metų ir dažniausiais atvejais užsigulėdavo archyvuose. Chaosas turi daug įvairių prasmių ir reikšmių. Sąvoka sujungia priešybes, prieštaras, pasimetimą. Sumaištis dažniausiai mums asocijuojasi su netvarka, pasimetimu, logikos praradimu. Vienas iš pagrindinių parodos tikslų yra lyginti, atskleisti požiūrių ir interpretacijų įvairovę, būdingą postmoderniam, pereinamojo laikotarpio pasauliui. Chaoso sampratą šioje fotografijos parodoje nulemia keli faktai:  kartų ir estetikų kaita ir technologinis progresas, kurio pasekoje sparčiai keičiasi fotografinės kūrybos priemonės, vertybės.

REKLAMA
REKLAMA

Sumaištį tarp kūrinių ir požiūrių į fotografijos kaip atvaizdo kūrimo procesą stiprina skirtingos technikos, vyravusios per pastaruosius dešimtmečius: nespalvota sidabro želatininė fotografija (Aleksandras Macijauskas, Jonas Petronis), dviguba ekspozicija (Vidmantas Ilčiukas), skaitmeninė manipuliacija (Algimantas Kezys), judesio tyrinėjimas skaitmeninėje fotografijoje (Erlendas Bartulis), atspaudai ant reklamai skirtų meždiagų (Mindaugas Kavaliauskas), fotografijos paveikslui, graviūrai, piešiniui tipiška rėminimo estetika (Vytautas Tamoliūnas) ir t.t.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kiekvienas autorius parodoje eksponuojamuose darbuose rodo miestą, žmogų socialinės, ekonominės, moralinės sumaišties fone. Fotomenininkas ir dailininkas Vytautas Tamoliūnas rodo iškreiptus, deformuotus Kauno pastatus, suteikdamas jiems paslaptingą, fantasmagorinę prasmę. Jo fotografijoje žaidžia šešėliai, jie padeda išryškinti architektūrinių detalių fragmentus. Algimanto Kezio miestas atrandamas per skaitmenos jaunystės žavesį. Išskirtinė šioje parodoje yra Vidmanto Ilčiuko fotografija: abstrakčios formos ir detalės sukuria vaizdo tapybiškumą. Aleksandro  Macijausko fotografija anekdotiškai aktualizuoja socialines fikcijas, sukurtas per improvizuotas, momentines fotosesijas. Tuo tarpu Mindaugo Kavaliausko kasdieniniai autoavarijų stebėjimai vojerizmą vainikuoja meninės kūrybos sparnais.

REKLAMA

Kiekvienas fotografas šiai parodai pasiūlė darbus, kurie balansuoja ties asmeninio dienoraščio ir viešo kūrinio riba. Originaliame pateikime kūrinių ansamblis F Galerijoje sukurs chaoso įspūdį ir primins apie mįslingą, sumaištingą procesą, kuomet fotografo darbas tampa meno kūriniu. Tačiau kuratorė G.Kuizinaitė žiūrovams palieka klaisimą: «O gal kai kurie darbai niekada kūriniais netampa ?»

Paroda veiks iki 2008 m. gegužės mėn. 18 d., F galerija veikia kasdien 9-19 val.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų