• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ne paslaptis, kad dažniausiai pirkėjų piniginėse bene daugiausia vietos užima įvairios nuolaidų kortelės. Tiesa, nuo šio rudens į piniginę gali tekti sprausti ir dar vieną, naują, nuolaidų kortelę, mat dvi didžiausios lojalumo kortelių programos Lietuvoje praneša apie pokyčius.

Ne paslaptis, kad dažniausiai pirkėjų piniginėse bene daugiausia vietos užima įvairios nuolaidų kortelės. Tiesa, nuo šio rudens į piniginę gali tekti sprausti ir dar vieną, naują, nuolaidų kortelę, mat dvi didžiausios lojalumo kortelių programos Lietuvoje praneša apie pokyčius.

REKLAMA

Apie pokyčius rugsėjo mėnesį pranešė dvi didžiausios lojalumo programos Lietuvoje – „Ačiū“ ir „Mylimiausia“. Pastarosios klientų ratas šalyje – per 1,7 mln. vartotojų.

Tiesa, kai kurie specialistai įspėja, kad lojalumo programos pirkėjų lojalumo neprideda, o tiesiog suteikia nuolaidą. Tuo metu prekybininkams jos suteikia papildomos informacijos apie pirkėjus.

Dar viena kortele daugiau?

Viena didžiausių šalyje lojalumo programų „Mylimiausia“ skelbia pradedanti pokyčių ir plėtros etapą. Nors programos partneriai patvirtino strategiją sujungti iki 10 stambių partnerių iš skirtingų prekybos bei paslaugų sektorių, kai kurie programos partneriai iš jos traukiasi.

REKLAMA
REKLAMA

„Mylimiausia“ korteles turintys vartotojai šiuo metu gali naudotis įvairiais pasiūlymais „Circle K“, „Čili Pizza“, „Gintarinės vaistinės“, SEB ir „Senukų“ tinkluose, visgi pastarojo tinklo nuo kitų metų tarp programos narių nebeliks.

REKLAMA

„Senukų“ tinkle („Mylimiausia“ kortelės – aut. past.) vartotojams galios iki 2022 metų birželio mėnesio 18 dienos – pasibaigus 5 metų sutarčiai dėl dalyvavimo programoje, „Senukai“ nusprendė jos nebetęsti ir orientuotis į individualią lojalumo programą“, – skelbiama pranešime žiniasklaidai.

Kaip naujienų portalui tv3.lt tinklo sprendimą nutraukti bendradarbiavimą su „Mylimiausia“ lojalumo programa aiškina „Kesko Senukai Digital“ rinkodaros direktorius Baltijos šalims Vytautas Romeika, programos atsisakyta, nes nuspręsta „visą dėmesį skirti savo įmonės daugiakanalės prekybos vystymui“.

REKLAMA
REKLAMA

„Rugsėjo 20 d. pristatėme lojalumo programą „Smart net“, kuri veikia visame prekybos tinkle – fizinėse, elektroninėje ir franšizės partnerių parduotuvėse.

Siekėme sukurti programą, kuri užtikrintų nenutrūkstamą kliento kelionę viso pirkimo proceso metu, greičiau bei efektyviau prisitaikytų prie kliento poreikių ir gerintų apsipirkimo patirtį“, – sako V. Romeika.

Jis patvirtina, kad „Mylimiausia“ kortelių turėtojai „Senukų“ parduotuvėse programos naudomis dar galės naudotis iki 2022 m. birželio 18 d.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Siūlo skirtingas korteles skaitytojams ir sūrio mėgėjams

Tuo metu konkurentų lojalumo programa „Ačiū“ taip pat pristato naujoves. Kaip praėjusią savaitę pranešė parduotuvių tinklas „Maxima“, nuo rugsėjo 14 dienos prekybos tinklas pristato du naujus lojalumo kortelių klubus.

„Dar vasaros pradžioje startavę pirkėjų klubai pasiteisino – prie keturių tuomet pristatytų lojalumo kortelių klubų prisijungė tūkstančiai klientų, o jų susidomėjimas ir įsitraukimas į lojalumo programą skatina mus toliau plėtoti šią idėją.

REKLAMA

Taigi pristatome du naujus klubus, kurių nariai galės pasinaudoti tik jiems skirtais pasiūlymais ir ilgalaikėmis nuolaidomis, o taip pat gauti aktualios informacijos bei patarimų apie jų pomėgius“, – sako tinklo komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė.

Lojalumo kortelės klubus pirkėjai galės rinktis pagal pomėgius. Pavyzdžiui, naujasis Skaitytojų klubas skirtas tiems, kurie nuolat ieško, ką naujo, įdomaus ir įtraukiančio galėtų paskaityti. „Nuo šiol jiems nereikės laukti akcijų ir išpardavimų – įstojus į Skaitytojų klubą, knygas visose tinklo parduotuvėse šie žmonės galės įsigyti 30 proc. pigiau.

REKLAMA

Dar vienas, Sūrių klubas, orientuotas į gurmanus, kuriems skaniausias desertas yra ne tortas ar saldumynai, o pelėsinis, brandintas ar tiesiog kokybiškas fermentinis sūris. Tokių prekių Sūrių klubo nariai visada galės įsigyti 20 proc. pigiau“, – klubų privalumai vardijami įmonės pranešime žiniasklaidai.

Tinklas primena, kad vasaros pradžioje, greta Mažylių klubo, pradėjo veikti dar keturi – Augintinių, Sodo ir daržo, Žuvies mėgėjų ir Ant grotelių klubai. Prie šių klubų prisijungę pirkėjai per tris vasaros mėnesius jau spėjo sutaupyti virš 200 tūkst. eurų, praneša tinklas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lojalumo kortelės lojalumo nesukuria

Visgi, kaip naujienų portalui tv3.lt sako nepriklausomas marketingo specialistas Linas Šimonis, kad ir kokia lojalumo kortelė būtų, visų pirma, ji visiškai nesukuria lojalumo.

„Su ja tiesiog galima gauti nuolaidą, nes paprastai ir kiekvieno pirkėjo piniginėje yra visų didžiųjų tinklų kortelės ir jis eina į parduotuvę nepriklausomai nuo to, kam jis yra lojalus.

Žmogus yra lojalus nuolaidoms. Ir jei kurioje nors parduotuvėje tuo metu kažkam yra nuolaida, jis išsitraukia kortelę ir pasiima tą nuolaidą.

REKLAMA

(...) Dažnai būna, jei kasoje žmogus neturi tos kortelės – apsidairo, gal kasininkė savo perbraukia arba kaimynas šalia paduoda ir pan. Ir jos visiškai nesukuria jokio lojalumo“, – sako L. Šimonis.

Jis prideda, kad nuolaidų kortelės paprastai yra pasekmė to, kad įmonės nesugeba sudėlioti marketingo strategijos arba nori ją pagerinti.

„Ką tos kortelės tikrai daro – padeda identifikuoti žmones ir taikyti jiems specialias reklamas ir pasiūlymus“, – sako specialistas.

REKLAMA

L. Šimonio nuomone, „Senukų“ bendradarbiavimo su „Mylimiausios“ kortelės programa nutraukimas yra tinklo noras matyti daugiau informacijos apie klientus ir jų įpročius.

„Greičiausiai, kad jie („Senukai“ – aut. past.) negalėjo gal visiškai tos klientų informacijos valdyti.

Tad gali būti, kad viena to priežasčių ir yra ta, kad jie turėjo per mažai informacijos apie savo klientus, kad galėtų specialiais pasiūlymais valdyti žmones. Todėl jie, greičiausiai, ir nori turėti savo tinklą, kad galėtų tą informaciją patys valdyti“, – spėja specialistas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jo teigimu, greičiausiai pirkėjams nebus sunku priprasti prie naujos kortelės, nes jau po pirmo apsilankymo parduotuvėje tie, kas tinkle dažniau apsiperka, pasiims tas korteles, kadangi, pagal „Senukų“ kainodarą, kortelės yra akivaizdi finansinė paskata.

„Maxima“ šiandien Lietuvoje yra pati tiksliausia rinkos tyrimų bendrovė. Galime apklausinėti žmones kiek norime – jie dažniausiai sąmoningai meluoja apie savo įpročius ir dažniausiai atsako taip, kaip yra socialiai priimtina.

REKLAMA

Tuo metu dėl pokyčių „Ačiū“ kortelių programoje, L. Šimonis taip pat spėja, kad tai daroma norint pirkėjus pritraukti kuo labiau suasmenintais pasiūlymais.

„Maxima“ šiandien yra geriausia rinkos tyrimų bendrovė. Nes galima žmones apklausinėti kiek nori – jie atsakydami vis tiek sąmoningai meluoja ir renkasi socialiai priimtiną atsakymą. O tuo metu „Maxima“ žino kiekvieną žmonių krustelėjimą procento tikslumu.

(...) Ir kai teisingai suprofiliuoji, gali tuos žmones apdirbinėti geriau ir siūlyti vos ne asmeninius pasiūlymus.

Tai tos kortelės esmė ir yra – padaryti geresnius pasiūlymus savo tinklo klientams negu konkurentai. Bet tai nebus pirkėjo lojalumas, nes ne žmogus turi būti lojalus tinklui, o tinklas žmogui“, – Sako L. Šimonis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų