• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvoje pagreitį įgauna nauja verslininkų machinacija. Pardavėjai specialiai mažina elektromobilių vertę, kad jų pirkėjai galėtų pasinaudoti valstybės teikiama finansine parama ir susigrąžintų penktadalį sumos – pridėtinės vertės mokestį.

Lietuvoje pagreitį įgauna nauja verslininkų machinacija. Pardavėjai specialiai mažina elektromobilių vertę, kad jų pirkėjai galėtų pasinaudoti valstybės teikiama finansine parama ir susigrąžintų penktadalį sumos – pridėtinės vertės mokestį.

REKLAMA

Valstybinė mokesčių inspekcija perspėja gudraujančius verslininkus, tokia veikla gali būti laikoma sukčiavimu, o įkliuvusiems pirkėjams mokesčius reikės grąžinti su delspinigiais.

Klaipėdietė Elida elektromobilį vairuoja nuo balandžio. Moteris džiaugiasi sėdusi prie aplinkai draugiškesnės transporto priemonės vairo: „Ekonomiškas, greitai priima įkrovą ir šiaip labai dinamiškas kelyje. Tai tikrai yra privalumas, ypač važiuojant trumpais atstumais.“

Elidos elektromobilo vertė siekia apie 41 tūkstantį eurų. Moteriai šią naštą padėjo pakelti valstybės parama: „Aš kreipiausi į Aplinkos apsaugos departamentą ir pasinaudojau valstybės parama, 5 tūkstančių suma, perkant naują automobilį privačiam asmeniui.“

REKLAMA
REKLAMA

Paramos priemonių elektromobiliams įsigyti yra ir daugiau. Nuo šių metų pradžios startavo naujovė. Jei fiziniai ir juridiniai asmenys, kurie užsiima ūkine ekonomine veikla, yra pridėtinės vertės mokesčio mokėtojai, perka elektromobilį iki 50 tūkstančių eurų, gali susigražinti pridėtinės vertės mokestį. Tai reiškia, kad galima atgauti 21 procentą, arba penktadalį sumos. Jei elektromobilis su mokesčiais kainavo 50 tūkstančių, galima atgauti 10.

REKLAMA

Neprireikė nė mėnesio ir dalis Lietuvos automobilių pardavėjų sugalvojo būdą, kaip šią paramą pasiimti perkant ir brangesnius elektromobilius. 

Interneto portaluose atsirado skelbimų, kur brangesni elektromobiliai siūlomi už mažesnę nei rinkos kaina – už 49 990 eurų. TV3 Žinios paskambino tokiems pardavėjams, kurie pasakoja, kad tokią kainą siūlo tik verslui.

Eiliniai gyventojai esą turi mokėti daugiau: „Aš suprantu, kad pigiau 56 tūkstančių negalim parduoti.“ 

REKLAMA
REKLAMA

Pasak to paties pardavėjo, jei elektromobilį pirktų įmonė, jis išrašytų specialią sąskaitą, kurioje suma neviršytų 50 tūkstančių. Pirkėjas tokiu atvejų galėtų susigražinti penktadalį šios sumos.

Po to turėtų primokėti papildomai skirtumą tarp realios kainos, tačiau sąskaita jau būtų kita: „Yra papildomas administravimo, tarpininkavimo mokestis. Mes turim partnerį Vokietijoje. Mes išrašom sąskaitą, kuri leidžia juridiniam asmeniui atskaityti PVM‘ą, bet yra dar tarpininkavimo sąskaita Vokietijos įmonė. Galutinė kaina juridiniam asmeniui – 51–52 maksimum.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mokesčių inspekcijai ši schema, kuri leidžia per valstybės paramos sistemą prastumti brangesnius elektromobilius, už daugiau nei 50 tūkstančių eurų, žinoma.

„Surinkę papildomą informaciją matome, kad iš tiesų automobilių vertės yra didesnės. Tokiu atveju dažnai įmonėms gali būti šalia automobilio sąskaitos faktūros, kurioje nurodoma vertė iki 50 tūkstančių, išrašoma kita sąskaita, kurioje nurodoma ir kita likusi automobilio vertė“, – teigia Valstybinės mokesčių inspekcijos atstovas Rolandas Puncevičius.

REKLAMA

4 skelbimus, kur elektromobilių vertės įtartinai neviršija 50 tūkstančių eurų, parodėme kitiems pardavėjams: „Tarp 55 ir 60. Čia turėtų būti tarp 60 ir 62.“ 

Visi parodyti skelbimai kelia įtarimų, elektromobiliai per pigūs.

„Mes turim automobilį „GENESIS“, jis kainuoja apie 70 tūkstančių eurų. Imkim, kad mūsų moralė yra maždaug ties plintusu ir mums ten vertybės nerūpi. Perki mašina už 49 990, kaip čia, mes tau išrašysim konsultacijų sąskaitą, kad ten konsultavom už kokius 7 tūkstančius, tu nusipirksi ratlankius ir padangas už dar 5 tūkstančius, „softo“ atnaujinimą už 7 tūkstančius ir surinksim tą pačią pinigų sumą, bet pats daiktas, automobilis dokumentacijoje atrodys, kaip 49 990“, – aiškina „Deels on Wheels“ įkūrėjas Laurynas Boguševičius. 

REKLAMA

Automobilių pardavėjas Laurynas Boguševičius piktinasi tokiu PVM kompensavimo mechanizmu.

„Tai yra šūdinas būdas įgyvendinti“, – tvirtina L. Boguševičius.

Esą buvo galima priimti tvarką, išvengiant nesąžiningos konkurencijos.

„Jeigu buvo tikslas įtikti rinkėjams ir uždėti kepurę, tai galima sakyti, kad gali pirkti bet kokį automobilį, bet PVM lengvata taikysis iki 50 tūkstančių vertės. Jeigu automobilis kainuos 100, tai tu galėsi susigrąžinti ne 20 tūkstančių, o 10“, – kalba L. Boguševičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kritikos strėles laido ir kiti automobilių rinkos ekspertai.

„Reikia sugalvoti, kaip tą visą reikia reguliuoti. Jeigu mes nubrėžiam kainos rėmus, ar tai bus 50 tūkstančių, ar tai bus 30 tūkstančių, ar bus 20 tūkstančių, vis tiek, ko gero, verslai sugalvos, kaip apeiti tokius pasiūlymus“, – sako „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.

Kaip verslas laikosi įstatymų, prižiūri Valstybinė mokesčių inspekcija, kuri, reguliariai domisi kaip įmonės perka, naudoja automobilius. Tokia schema, kuria bandoma išgręžti valstybės biudžetą, vienareikšmiškai vertinama kaip pažeidimas.

REKLAMA

„Mes tai vertiname kaip piktnaudžiavimą ir jeigu tokius atvejus nustatysime jau kontrolės metu, taikysime ir atitinkamas sankcijas. Įpareigosime sumokėti pridėtinės vertės mokestį, atitinkamai paskaičiuosime nesumokėtus delspinigius už tam tikrą laikotarpį ir skirsime atitinkamas baudas“, – tvirtina R. Puncevičius.

Bauda gali siekti nuo 10 iki 50 procentų nuo nesumokėtų mokesčių. Verslas, kurie skaido sąskaitas, siekdami sumažinti automobilio vertę gali būti baudžiami už sukčiavimą pridėtinės vertės mokesčio srityje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų