• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Inžinierinių sistemų įrengimo įmonei „Civinity Engineering“ anksčiau pranešus, kad ji už 2,35 mln. eurų įrengs naujo Vilniaus oro uosto keleivių išvykimo terminalo inžinerines sistemas, projekto užsakovė bendrovė Lietuvos oro uostai (LTOU) teigia, kad įmonė dar nepatvirtinta kaip subrangovė – dar bus tikrinama, ar ji gali dalyvauti terminalo statybose.  

Inžinierinių sistemų įrengimo įmonei „Civinity Engineering“ anksčiau pranešus, kad ji už 2,35 mln. eurų įrengs naujo Vilniaus oro uosto keleivių išvykimo terminalo inžinerines sistemas, projekto užsakovė bendrovė Lietuvos oro uostai (LTOU) teigia, kad įmonė dar nepatvirtinta kaip subrangovė – dar bus tikrinama, ar ji gali dalyvauti terminalo statybose.  

REKLAMA

Tuo metu pati „Civinity Engineering“ tvirtina, kad sutartis jau įsiteisėjusi.

Pastatų priežiūros bei inžinerinių sprendimų grupė „Civinity“, kurios akcininkui ir vadovui Deividui Jackai Latvijoje pareikšti  įtarimai pinigų plovimu, prieš savaitę pranešė, kad su terminalo statybos rangove „Eikos statyba“ pasirašė sutartį dėl terminalo šildymo, nuotekų, vandentiekio, vėsinimo bei vėdinimo sistemų projektavimo ir montavimo, o darbus ji atliks iki 2024-ųjų vasaros pabaigos.

Oro uostą valdanti bendrovė Lietuvos oro uostai tikina, kad „Civinity Engineering“ dar nėra patvirtinta terminalo subrangove.

REKLAMA
REKLAMA

„Civinity Engineering“ dar nėra patvirtinta kaip viena iš Vilniaus oro uosto naujojo išvykimo terminalo subrangovių. Pagrindinis projekto rangovas „Eikos statyba“ praėjusią savaitę pateikė Lietuvos oro uostams planuojamų pasitelkti subrangovų sąrašą, kuriame buvo ir minėta bendrovė“, – komentare BNS teigia LTOU.

REKLAMA

Pasak Lietuvos oro uostų, bendrovė kelia aukštus skaidrumo ir sąžiningumo reikalavimus projekte dalyvaujantiems rangovams ir jų subrangovams.

„Šiuo metu paprašėme pagrindinio rangovo paaiškinti šią situaciją, gavę daugiau informacijos (...) vertinsime galimo subrangovo patikimumą ir galimybes atlikti minėtus darbus“, – teigiama komentare.

„Civinity Engineering“ vadovas Titas Kecorius BNS sakė, kad įsiteisėjusioje bendrovės sutartyje su „Eikos statyba“ nėra sąlygos dėl papildomo tikrinimo. 

REKLAMA
REKLAMA

„Aš manau, kad tai yra įprastinė procedūra, tik galbūt kažkur nesuvaikščiojo informacija tarp generalinio rangovo, užsakovo ir mūsų. Pagal mūsų sutartį su generaliniu rangovu tokios papildomos sąlygos nėra – kad patvirtinamas subrangovas. Mūsų sutartis su generaliniu rangovu yra įsigaliojusi ir įsiteisėjusi. Gali būti, kad generaliniam rangovui yra papildoma užduotis suderinti subrangovą. Tikėtina, kad jie dar procedūros nėra atlikę iki galo“, – BNS kalbėjo T. Kecorius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lietuvos oro uostai tvirtina, kad „Civinity“ paskubėjo pranešti apie pasirašytą sutartį, tai nebuvo derinta su LTOU, todėl tokie įmonės veiksmai vertinami neigiamai.  

„Paties subrangovo inicijuota vieša žinia – visiškai nederinta su Lietuvos oro uostais ir dar nereiškia, kad būtent ši įmonė atliks Vilniaus oro uosto keleivių išvykimo terminalo inžinerinių sistemų montavimo darbus. Šiai dienai jokio patvirtinimo iš mūsų nei rangovas, nei subrangovas nėra gavę. Tokia praktiką pranešti iš anksto, kai sprendimo iš mūsų, kaip projekto valdytojo, dar nėra, vertiname labai neigiamai ir apie tai aiškiai pranešėme abiem įmonėms“, – teigė LTOU.

REKLAMA

T. Kecorius sako, kad pranešimas prieš platinant buvo suderintas su generaline rangove „Eikos statyba“, o jo derinti su LTOU įmonė neprivalėjo.

„Mes nemanome, kad pasielgėme netinkamai, kadangi mūsų komunikacija buvo suderinta su generaliniu rangovu, tekstą derinome su „Eikos statyba“, tik gavus jų sutikimą mes jį išleidome. Santykio ar įpareigojimo atskirai derinti su LTOU mes tiesiog neturime nei sutartyje, nei žodinio tokio pageidavimo buvo“, – sakė T. Kecorius.

REKLAMA

LOU žada vertinti ir tai, kad „Civinity“ akcininkas ir vadovas D. Jacka yra tarp įtariamųjų Latvijos Ekonominiame teisme šiuo metu nagrinėjamoje byloje dėl galimo pinigų plovimo Rygos liftų priežiūros konkursuose. D. Jacka jam pateiktus kaltinimus atmeta.

„Civinity Engineering“ vadovas sako, kad įmonės reputacija yra be „juodų dėmių“, todėl ji neturėtų kelti problemų. 

„Mūsų reputacija, mano žiniomis, nėra sugadinta, esame atsiskaitę su mokesčiais, su valstybe, socialiniu draudimu, neturime jokių juodų dėmių per visą įmonės istoriją nuo 1999 metų, tai nemanau, kad dėl to turėtų būti problemų dėl reputacijos“, – sakė T. Kecorius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

D. Jacka BNS sakė, kad vertinant bendrovės reputaciją būtina atsižvelgti į tai, kad Latvijos teismas dar nepriėmė jokių sprendimų.

„Latvija yra specifinė rinka, šiuo metu vyksta teisminiai procesai, tol kol nėra teismas nėra priėmęs vienokio ar kitokio sprendimo, tai nėra teistumo ar kitų dalykų, nėra niekaip apribota laisvė ar turtas suvaržytas. Galiu pilnai disponuoti savo turtu, priiminėti sprendimus ir visa kita“, – BNS teigė jis.

Kitas teismo posėdis Latvijos Ekonominiame teisme, kuriame nagrinėjama ši baudžiamoji byla, suplanuotas vasario 24-ąją, rodo viešas teismo tvarkaraštis. D. Jacka sakė, kad jo dalyvavimas posėdyje nebūtinas, interesus atstovauja advokatas.

REKLAMA

„Civinity“ pernai birželį teigė, kad pranešimai apie D. Jackai Latvijoje pareikštus kaltinimus dėl galimo pinigų plovimo Rygoje grupės įmonių veiklai įtakos neturės, nes nė viena grupės bendrovė nėra proceso dalyvė.

LTOU taip pat žada tikrinti, ar „Civinity“ atitinka būsimajame oro uosto terminale planuojamų inžinerinių sistemų projektavimui ir montavimui keliamus kvalifikacijos reikalavimus.

„Lietuvos oro uostai turi ir neabejotinai tikrins, ar minėta bendrovė atitinka kvalifikacinius reikalavimus, kurie nustatyti pirkimo sąlygose, taip pat bus tikrinama, ar bendrovė turi teisę vykdyti sutartyje nurodytų statybos darbų dalį“, – teigia LTOU.

REKLAMA

Terminalą už 50,2 mln. eurų (su PVM) stato konkursą laimėjusi bendrovė „Eikos statyba“. Ji įsipareigojo iki 2024 metų pabaigos pastatyti daugiau nei 14 tūkst. kv. metrų ploto terminalą bei pertvarkyti 34 tūkst. kv. metrų oro uosto prieigų.

Naujasis terminalas bus statomas tarp VIP terminalo su konferencijų centru ir senojo keleivių terminalo. Tuomet bendras Vilniaus oro uosto terminalų plotas išaugs trečdaliu, o keleivių pralaidumas – daugiau nei du kartus iki 2,4 tūkst. keleivių per valandą.

Planuojama, kad pirmi keleiviai pasinaudoti terminalu galės 2025 metais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų