• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Žmonės net ir turėdami milžinišką kiekį alternatyvų, iki šių dienų dievina automobilius su sedano kėbulo tipu. „Volkswagen Passat“, 7 serijos „BMW“, „Ford Crown Victoria“, „Nissan Maxima“ - šis sąrašas yra beprotiškai ilgas, tačiau jeigu reikėtų išrinkti patį beprotiškiausią kada nors sukurtą automobilį su sedano kėbulo tipu, juo taptų „MAZ 541“. 
Kad ir kaip bebūtų keista, tačiau „MAZ 541“ oficialiai buvo klasifikuojamas kaip sedanas, o ne pikapas, vilkikas ar vienatūris. Kodėl? Nes pagal visas tuometines Sovietų Sąjungos automobilių klasifikacijas, naujasis „MAZ“ inžinierių kūrinys atitiko ne bet kurio nors kito, o sedano specifikacijas.
„MAZ 541“ nebuvo skirtas bendro naudojimo keliams. 7.8 metro ilgio ir 3.4 metro pločio automobilis buvo sukurtas tam, jog galėtų iš vieno oro uosto pakraščio į kitą nutempti sunkų lėktuvą. Nors pagal pirminį planą šis automobilis turėjo būti naudojamas visuose didžiuosiuose Sovietų Sąjungos oro uostuose, tačiau kaip ir daugelis didingos sąjungos vadovų planų, taip ir nuėjo šuniui ant uodegos.

Žmonės net ir turėdami milžinišką kiekį alternatyvų, iki šių dienų dievina automobilius su sedano kėbulo tipu. „Volkswagen Passat“, 7 serijos „BMW“, „Ford Crown Victoria“, „Nissan Maxima“ - šis sąrašas yra beprotiškai ilgas, tačiau jeigu reikėtų išrinkti patį beprotiškiausią kada nors sukurtą automobilį su sedano kėbulo tipu, juo taptų „MAZ 541“. 
Kad ir kaip bebūtų keista, tačiau „MAZ 541“ oficialiai buvo klasifikuojamas kaip sedanas, o ne pikapas, vilkikas ar vienatūris. Kodėl? Nes pagal visas tuometines Sovietų Sąjungos automobilių klasifikacijas, naujasis „MAZ“ inžinierių kūrinys atitiko ne bet kurio nors kito, o sedano specifikacijas.
„MAZ 541“ nebuvo skirtas bendro naudojimo keliams. 7.8 metro ilgio ir 3.4 metro pločio automobilis buvo sukurtas tam, jog galėtų iš vieno oro uosto pakraščio į kitą nutempti sunkų lėktuvą. Nors pagal pirminį planą šis automobilis turėjo būti naudojamas visuose didžiuosiuose Sovietų Sąjungos oro uostuose, tačiau kaip ir daugelis didingos sąjungos vadovų planų, taip ir nuėjo šuniui ant uodegos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

MAZ (2)


Automobilis nuo pat pradžių buvo kuriamas tam, jog galėtų patraukti iki 85 tonas sveriantį lėktuvą. Aprūpintas keturių varančiųjų ratų pavara ir dyzeliniu varikliu, „MAZ“ specialistų kūrinys be didelio vargo Maskvos oro uoste tampydavo lėktuvus kurių svoris viršija 100 tonų!
Kaip toks mažytis automobilis galėjo patempti tokį sunkų krovinį? „MAZ“ inžinieriai į pagalbą pasitelkė 12 cilindrų, 38.5 litro dyzelinį variklį, kuris išvystė 500 arklio galių esant vos 1800 aps/min. „MAZ“ taip pat buvo sukūrė daugiau skirtingų variklio modifikacijų, kurios išvystė 375, 400, 450 ir 600 arklio galių.
Kad ir kaip įspūdingai skamba 12 cilindrų variklio specifikacijos, tačiau šis motoras atkeliavo iš tankų gamyklos. Į „MAZ 541“ sumontuotas motoras daugelį metų tarnaudavo Rusijos sunkiosios artilerijos pajėgose, o tiksliau - „BT-7M“ ir „T-34“ tankuose.

REKLAMA

MAZ (3)


Daugelis dabar įsivaizduojate, jog „MAZ“ su tanko varikliu galėdavo skrieti milžinišku greičiu. Kadangi automobilis buvo sukurtas tam, jog galėtų traukti sunkius objektus, maksimalus „MAZ 541“ greitis siekė vos 30 km/val. Kuro sąnaudų rodikliai taip pat nebuvo vieni iš geriausių. 100 kilometrų šis žvėris suvartodavo 130 litrų dyzelino.
Maskvos oro uostas šį unikalų kūrinį naudojo nuo 1959 iki pat 1992 metų. Naujesni, modernesni ir sunkesni lėktuvai šiam automobiliui tapo kietais riešutėliais, kurių įveikti jis nesugebėjo įveikti.
Neoficialių šaltinių teigimu, iki šių dienų išliko vos trys „MAZ 541“ egzemplioriai.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų