• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Piratiškai įbėgom į apleistą statybvietę, užsifilmavom ir pabėgom – su visais būgnais ir komandos nariais. Buvo tokie laikai. Dabar toje vietoje įsikūręs Vilniaus miesto apylinkės teismas“, – Andriaus Mamontovo dainos klipo „Mono Arba Stereo“ užkulisius 1999-iais prisimena klipo režisierius, scenaristas Donatas Ulvydas. 

„Piratiškai įbėgom į apleistą statybvietę, užsifilmavom ir pabėgom – su visais būgnais ir komandos nariais. Buvo tokie laikai. Dabar toje vietoje įsikūręs Vilniaus miesto apylinkės teismas“, – Andriaus Mamontovo dainos klipo „Mono Arba Stereo“ užkulisius 1999-iais prisimena klipo režisierius, scenaristas Donatas Ulvydas. 

REKLAMA

„Reikia šokti per langą – Andrius šoks“

1999-tais metais daina „Mono Arba Stereo“ tapo populiariausia metų daina, o jos muzikinis vaizdo klipas iki šių dienų yra tituluojamas kaip vienas ryškiausių Lietuvos muzikos istorijoje.

Pasak režisieriaus D. Ulvydo, klipo sėkmę lėmė drąsa ir kūrybinės komandos pasitikėjimas net ir beprotiškiausiais sprendimais. 

„Atsimenu, sugalvojau, kad galima automobilio pavaras perjunginėti pagal muziką. Arba sakau – Andriau, žiūrėk, tau iš pilvo išlenda, kaip kokie Teletabiai... Jis nekvestionavo. Buvo „teletabiu“. Reikia šokti per langą – jis šoks. Manau, visa tai tapo tuo, kuo tapo, nes buvo teisingas nusiteikimas“, – su šypsena prisimena D. Ulvydas. 

REKLAMA
REKLAMA

Paklaustas, kokį automobilį Andrius vairavo klipe, šis atsako, jog antikvarinį „Chrysler“: „Tai buvo vieno žinomo restorano automobilis, kuris stovėdavo prie įėjimo – prižiūrėtas, restauruotas, mums jį tiesiog paskolino filmavimams.“

REKLAMA

„Beje, klipe yra kadras parduotuvėje, kur vienas plikas bičas su rudais marškinėliais vejasi Mamontovą. Tai žinokite, kad ten – Martynas Starkus“, – priduria režisierius. 

„Tada galėjome sau tai leisti“

Kaip teigia D. Ulvydas, klipo filmavimai truko ne dieną ir ne dvi: „Darydavome po kelis kadrus per dieną, neskubėdami, su pagarba kūrybai. Tada galėjome sau tai leisti. Buvo gera daina, mums reikėjo gero klipo.“

Kūrybinė komanda dirbo preciziškai, kadrai buvo piešiami rankiniu būdu. 

„Montuotojas, kuris, deja, jau amžiną atilsį, sėdėjo naktimis, kad atrodytų uau technologiškai. Kadras po kadro piešė, ir tie rėmeliai, kampučiai – visi dalykai, kuriuos šiandien su programine įranga gali atlikti kelių mygtukų paspaudimų, buvo padaryti, rankomis retušuojant kiekvieną kadrą“, – pasakoja klipo autorius.

REKLAMA
REKLAMA

Kiek visa tai kainavo? „Faktas, kad klipas atrodo smarkiai daugiau, nei pinigai mums leido. Labai daug žmonų įdėjo meilės, energijos, nes tikėjo. O galų gale, Andriui reikėjo būti Andrium, kad kiti tiek darbo įdėtų“, – atsako pašnekovas. 

D. Ulvydas yra prisidėjęs prie įvairių kūrybinių A. Mamontovo projektų, sukūrė dokumentinį filmą apie grupę „Foje“ („Foje filme 14“).

„Didūs kūrėjai yra tie, kurie ir kitiems leidžia būti kūrėjais. Andrius moka įkvėpti žmones vieningai idėjai, tačiau ne uzurpuojant, o suteikiant kūrybinę laisvę. Tokiems, kaip aš, būtent tada ir atsidaro čakros“, – sako režisierius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šiais metais A. Mamontovas mini 40 kūrybiniu metu scenoje. Ypatinga proga jo artimi kolegos, draugai, scenos bičiuliai bei gerbėjai dalinasi šiltais prisiminimais, nematytais archyviniais kadrais bei vaizdo medžiaga.

Atlikėjas šiuo metu ruošiasi didžiausiam savo solinės karjeros koncertui, kuris įvyks birželio 9 d. Vingio parko estradoje.

Geriausius visų laikų hitus jis atliks drauge su Modesto Pitrėno diriguojamu orkestru. Milžiniškoje scenoje – daugiau nei 70 muzikantų. Tokio masto renginys – tik Vilniuje, ir tik kartą gyvenime.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų