REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
67
Elektrinis „Hyundai IONIQ 5 N“ (nuotr. gamintojo)

Po debiuto Gudvudo greičio festivalyje 2023 m. liepą „Hyundai Motor Company“ pagamintas IONIQ 5 N griauna išankstines nuostatas apie elektromobilių galimybes.

67

Po debiuto Gudvudo greičio festivalyje 2023 m. liepą „Hyundai Motor Company“ pagamintas IONIQ 5 N griauna išankstines nuostatas apie elektromobilių galimybes.

REKLAMA

Pirmasis „Hyundai“ N markės galingas elektromobilis įkūnija tris pamatines N kategorijos automobilių charakteristikas: efektyviai įveikiantis posūkius, pajėgus lenktyniauti žiedinėje trasoje, kasdieninis sportinis automobilis.

Prekyba unikaliais IONIQ 5 N automobiliais, galinčiais su viena įkrova nuvažiuoti iki 448 km, Baltijos šalyse prasidės 2024 m. vasario 15 d. Jų kaina – 78 990 eurų. Iš papildomos įrangos galima užsisakyti tik panoraminį stogą ir specialią arba matinę spalvą.

Efektyviai įveikti posūkius padeda visų ratų pavara

Su IONIQ 5 N vairavimas pereina į naują lygį dėl įspūdingo elektromobilio gebėjimo įveikti posūkius. Su patobulinta kėbulo konstrukcija, vairo sistema ir pedalais IONIQ 5 N tapo dinamišku ir patraukliu automobiliu vairuotojams, ieškantiems jaudinančios vairavimo patirties.

REKLAMA
REKLAMA

„N Pedal“ programinė įranga pagerina automobilio atsaką automobiliui įvažiuojant į posūkį ir padidina akceleratoriaus jautrumą, pirmenybę teikiant automobilio atsakui į vairuotojo veiksmus, tuo pačiu imituojant į vidaus degimo variklio (VDV) panašias savybes. „N Drift Optimizer“ funkcija tikralaikio valdymo pagalba išlaiko šoninio slydimo kampą, o „Torque Kick Drift“ funkcija imituoja sankabos paspaudimą, kad būtų galima nedelsiant pradėti slysti šonu. „N Torque Distribution“ sukimo momento paskirstymo sistema leidžia keisti priekinės ir galinės ašies sukimo momentą per 11 pakopų meniu ir taip optimizuoti važiavimą posūkiuose. Elektroninis riboto slydimo diferencialas (e-LSD) galinėje ašyje pagerina posūkių įveikimą, manevringumą ir valdymą.

REKLAMA

IONIQ 5 N turi 21 colio kaltinio aliuminio ratlankius, kurie sumažina  neamortizuotą masę ir pagerina bendrą važiavimo efektyvumą. Galiausiai, elektroninė pakaba su papildomais ratų jutikliais ir didesniais, patobulintais bei specialiai sureguliuotais amortizatoriais išplečia automobilio eksploatacinių savybių diapazoną ir užtikrina patogų, o kartu ir dinamišką važiavimą.

Užtikrina gebėjimą lenktyniauti žiedinėje trasoje

IONIQ 5 N yra greitas ir galingas elektromobilis (EV), kuris dėl daugybės įspūdingų techninių patobulinimų gali dalyvauti žiedinėse lenktynėse.

REKLAMA
REKLAMA

IONIQ 5 N širdis – galingi elektros varikliai, pasiekiantys įspūdingą 21 000 sūkių per minutę skaičių. Šie varikliai sukuria net 478 kW / 650 AG galią. „N Grin Boost“ funkcija, palaipsniui didinanti galią iki maksimalios dešimčiai sekundžių, padidina pagreitį ir suteikia daugiau jaudulio.

Kai reikia greitai ir galingai šokti iš vietos, IONIQ 5 N turi „N Launch Control“ funkciją, skirtą skirtingo sukibimo kelio dangoms. Ši sistema užtikrina, kad automobilis greitai įsibėgėtų ir vairuotojas kaskart galėtų idealiai startuoti.

Didžiausiam energijos vartojimo efektyvumui užtikrinti IONIQ 5 N turi pažangų baterijos temperatūros valdymą. Ši sistema saugo, kad galia nesumažėtų dėl per didelio karščio. Čia yra ir padidintas aušinimo plotas, patobulintas variklio alyvos aušintuvas ir baterijos aušintuvas. Papildomi atskiri baterijos ir variklio aušinimo radiatoriai užtikrina, kad automobilio eksploatacinės savybės nepablogėtų net ir sudėtingose žiedinėse lenktynėse.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Norintys tiksliai kontroliuoti savo IONIQ 5 N energijos sunaudojimą vairuotojai gali įjungti „N Race“ funkciją. Keliais mygtuko spustelėjimais galima pasirinkti „Sprint“ režimą ir galią naudoti maksimaliai, arba, pasirinkus „Endurance“ režimą, ilgiau važiuoti žiedu, bet mažesne galia. Tokio lygio valdymas leidžia tiksliai kontroliuoti baterijos energiją ir pasiekti geriausių rezultatų.

Lenktynių trasoje labai svarbus stabdymo efektyvumas, kurį užtikrina patobulinta IONIQ 5 N stabdžių sistema. Elektromobilis turi 400 mm priekinių stabdžių diskus su keturių cilindrų vieno bloko apkaba ir 300 mm galinius diskus. Lengvos medžiagos ir optimizuotas oro srautas užtikrina geresnį aušinimą.

REKLAMA

Rekuperacinio stabdymo sistema, kuri standartiškai padeda efektyviau naudoti energiją, buvo perkurta stabdymo efektyvumui padidinti. Rekuperacinis stabdymas yra pagrindinis stabdymo jėgos šaltinis, o prireikus, jį papildo mechaniniai stabdžiai, taip užtikrinant nepriekaištingą stabdžių darbą trasoje. IONIQ 5 N „N Brake Regen“ stabdžių sistema sukuria išskirtinę lėtėjimo perkrovos jėgą iki 0,6 G. Tai vienas geriausių stabdymo efektyvumo rodiklių automobilių pramonėje.

Suteikia dinamišką ir pilną emocijų vairavimo patirtį

IONIQ 5 N yra smagiai vairuojamas elektromobilis, o kartu ir kasdienis sportinis automobilis.

Svarbiausia funkcija – „N e-shift“, leidžianti tiksliai valdyti elektromobilio galią ir imituojantį įprastą pavarų perjungimą. Ši funkcija sukuria interaktyvesnę patirtį, lyg vairuotum automobilį su vidaus degimo varikliu ir aštuonių laipsnių pavarų dėže su dviguba sankaba.

REKLAMA

Tokią IONIQ 5 N vairavimo patirtį dar labiau sustiprina „N Active Sound +“ sistema, kuri papildo „N e-shift“ funkciją, ir iš elektromobilio sklinda vidaus degimo variklį ir išmetimo sistemą primenantis gaudesys. Šis garsinių elementų derinys bendrą vairavimo patirtį papildo naujais pojūčiais.

IONIQ 5 N vairuojantys europiečiai gali išbandyti „N Road Sense“ funkciją. Aptikusi vingiuoto kelio ženklą, ši naujoviška sistema automatiškai rekomenduoja įjungti N režimą. Šiame režime optimizuojamos elektromobilio nuostatos pagal kelio sąlygas, leidžiant vairuotojui pasimėgauti dinamiškesniu vairavimu.

Efektyvumą didinantis dizainas

IONIQ 5 N kėbule matyti daugybė dizaino elementų ir matmenų pokyčių, pabrėžiančių jo sportiškumą ir tinkamumą žiedinėms lenktynėms.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pakeitus automobilio proporcijas, jis tapo 20 mm žemesnis, 50 mm platesnis, kad tilptų didesni ratai, ir 80 mm ilgesnis. Išraiškingame elektromobilio priekyje, gavusiame N kaukės pavadinimą (N Mask), yra funkcionalios grotelės, oro užuolaidos ir aktyvios oro sklendės geresniam aušinimui. Priekinis oro aptakas buferio apačioje išryškina žemą automobilio stovėseną ir sportinį dizainą.

Be to, išskirtinis sparno formos galinis aptakas ir galinis difuzorius padeda kontroliuoti oro srautą ir optimizuoti aerodinamines savybes. Aptake integruotas tik N ženklo modeliams būdingas trikampio formos aukštai montuojamas stabdžių žibintas užtikrina matomumą, o ant galinio dangčio yra išskirtinai N ženklo modeliuose dedamas juodas buferio uždengimas su kvadratiniais atšvaitais ir praktiškas galinio stiklo valytuvas.

REKLAMA

IONIQ 5 N salone natūraliai integruoti išskirtiniai N dizaino elementai, suderinant stilių ir lenktyniavimui reikalingas funkcijas.

Ant naujo dizaino N vairo pirmą kartą ryškiai matomas N logotipas. Ant vairo yra N mygtukai, kuriais vairuotojas gali pasirinkti pageidaujamą važiavimo režimą ir derinti funkcijas individualizuotai vairavimo patirčiai. „N Grin Boost“ mygtukas leidžia iš karto maksimaliai padidinti galią ir pasimėgauti greitu važiavimu. „N e-shift“ ir „N Pedal“ funkcijos įjungiamos patogiai išdėstytomis svirtelėmis.

Sportinio vairavimo trokštantiems klientams idealiai tinka pažemintos sėdynės, kurias visas puošia N logotipai, o priekyje yra ir įlipimo apšvietimas. Salone išlaikytas lenktynių trasos įkvėptas dizainas su šachmatinės vėliavos motyvu ant durų slenksčių, metalinių pedalų ir kojos atramos.

REKLAMAAutobilis.lt
Kokio dydžio diskai, kiek stabdž cilindru kam rai rūpi? Koks atstumas viena įkrova ? Kvailas straipsnis
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų