REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobilių gamintojams plečiant elektra varomų modelių pasiūlą ir auganti įkrovimo stotelių infrastruktūra natūraliai didina ir elektromobilių paklausą Lietuvoje. Vadovaujantis VĮ „Regitra“ duomenimis, 2023 metais Lietuvos automobilių parką papildė 4 851 elektromobilis, iš kurių 2 060 buvo visiškai nauji.

Automobilių gamintojams plečiant elektra varomų modelių pasiūlą ir auganti įkrovimo stotelių infrastruktūra natūraliai didina ir elektromobilių paklausą Lietuvoje. Vadovaujantis VĮ „Regitra“ duomenimis, 2023 metais Lietuvos automobilių parką papildė 4 851 elektromobilis, iš kurių 2 060 buvo visiškai nauji.

REKLAMA

2023-aisiais Lietuvos naujų elektromobilių rinkoje dominavo trys gamintojai: „Volkswagen“ (393 vnt.), „Tesla“ (242 vnt) ir „Nissan“ (220 vnt.). Jeigu „Volkswagen“ ir „Nissan“ dominavimu rinkoje nereikėtų stebėtis, tačiau ženklų augimą pademonstravusi „Tesla“ atkartojo visoje Europoje matytą tendenciją.

Pirmą kartą Europos naujų automobilių rinkos istorijoje, populiariausio modelio titulas atiteko elektra varomam „Tesla Model Y“. Jų visoje Europoje praėjusiais metais buvo parduota daugiau nei 254 tūkst. vienetų (Lietuvoje – 189 vnt.).

REKLAMA
REKLAMA

Tokiu „Tesla Model Y“ dominavimu stebėtis nereikėtų, mat dabar pradinė elektrinio SUV kaina siekia 36 870 eurus, arba maždaug 10 tūkst. mažiau negu analogiško dydžio „Ford Mustang Mach-e“ arba „Volkswagen ID.4“.

REKLAMA

Jeigu „Tesla Model Y“ elektromobilių rinkoje atrodo kaip neįtikėtinai patrauklus pasiūlymas, „Tesla“ SUV nėra pigiausias elektromobilis Lietuvos naujų automobilių rinkoje. Šiandien į naują elektromobilį galima persėsti turint gerokai mažesnį biudžetą, tad jeigu šiuo metu svarstote ar reikėtų atsisakyti tradicinį variklį turinčio automobilio arba savo automobilių parką papildyti pigiu elektriniu modeliu, kviečiame pasižvalgyti į pigiausius Lietuvos naujų automobilių rinkoje parduodamus elektromobilius.

Citroën AMI

  • Kaina – nuo 6 900 €
  • Nuvažiuojamas atstumas (WLTP) – iki 75 km

Vargu ar Vakarų Europoje išpopuliarėjusį „Citroën“ būtų galima pavadinti normaliu automobiliu. Jis toks nėra ir net neapsimeta norinčiu tokiu būti. Vietoje to, tai labai pigi transporto priemonė, kuri gali pakeisti tradicinį motorolerį ar dviratį, su kuriuo galėsite pasiekti 45 km/val. maksimalų greitį.

REKLAMA
REKLAMA

„Ami“ turi vos 5,5 kWh talpos bateriją, su kuria elektromobilis gali nuvažiuoti iki 75 kilometrų siekiantį atstumą, tačiau to potencialiems „Ami“ pirkėjams turėtų pilnai užtekti.

Visgi, įvairūs tyrimai rodo, jog statistinis europietis per dieną nuvažiuoja vidutiniškai tik 30 kilometrų, tad vadovaujantis šia teorija, pilnos įkrovos turėtų užtekti maždaug dvejoms dienoms.

Dacia Spring

  • Kaina – nuo 22 390 €
  • Nuvažiuojamas atstumas (WLTP) – iki 230 km
  • Maksimali įkrovimo sparta – 34 kW

Keletą metų iš eilės „Dacia“ galėjo didžiuotis siūlydama pigiausią elektromobilį rinkoje, kuris kaip ir „Citroën AMI“ atliepia labai specifinius poreikius. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Dacia“ neslepia, jog tai – miesto automobilis, skirtas žmonėms, kurie ieško elementarios priemonės nuvykti į darbą arba tiesiog maltis sausakimšomis miestų gatvėmis. Automobilio, su kuriuo nebaisu užvažiuoti ant aukštesnio kelio bortelio ar įvažiuoti į kelyje atsiradusią duobę.

„Spring“ vertinant pagal šiuos poreikius, „Dacia“ gali būti kaip tinkamas kasdieninis įrankis, tačiau turint didesnių lūkesčių, ko gero, vertėtų žvalgytis kitur.

Fiat 500e

  • Kaina – nuo 35 990 €
  • Nuvažiuojamas atstumas (WLTP) – iki 321 km
  • Maksimali įkrovimo sparta – 85 kW

Maži automobiliai Lietuvoje nėra populiarūs, mat daugelis vairuotojų ieško optimalaus balanso tarp komforto ir universalumo, tačiau jeigu kompaktiškumas ir civilizuotumas yra vieni iš svarbiausių kriterijų, „Fiat 500e“ yra vienas įtikinamiausių bandymų sukurti elektromobilį.

REKLAMA

Pasikeitus „Fiat“ automobilių importuotojams Baltijos šalyse, elektrinis modelis Lietuvoje parduodamas tik su didesnės talpos baterija, o tai reiškia, jog pradinė „500e“ kaina išlieka ganėtinai didelė, ypač jeigu susidomėsite kabrioletu, tačiau nepaisant to, „Fiat“ hečbekas miesto automobilio paskirtį atlieka kone nepriekaištingai.

Vos 9,6 metro siekiantis apsisukimo spindulys, platūs langai, aukšta sėdėsena bei žvitri elektros motoro akceleracija niekada neprivers jaustis it turėtumėte ieškoti papildomo pastiprinimo.

GWM Ora

  • Kaina – nuo 29 995 €
  • Nuvažiuojamas atstumas (WLTP) – iki 420 km
  • Maksimali įkrovimo sparta – 80 kW

Neseniai į Lietuvos rinką įžengęs „Great Wall Motors“ prekės ženklas mūsų šalyje iškart siekia įsitvirtinti siūlydamas kompaktišką, pigų elektromobilį.

REKLAMA

Gamintojas išskirtinai pabrėžia aukštą „Euro NCAP“ saugumo bandymų įvertinimą bei gausią standartinės komforto įrangos sąrašą, tačiau ar tai tėra vieninteliai „Ora“ privalumai – sunku pasakyti.

Tik ką Lietuvos rinką pasiekęs modelis mūsų šalyje bus parduodamas su 48 arba 63 kWh talpos baterijomis. Mažesnės talpos bateriją turintis modelis galės įveikti iki 310 kilometrų siekiantį atstumą, o štai brangesnė versija, turinti 63 kWh talpos bateriją, suteiks teorinę galimybę nuvažiuoti iki 420 kilometrų siekiantį atstumą.

Iš pirmo žvilgsnio „Ora“ siūlo neblogą kainos ir kokybės santykį, tačiau iki šiol Lietuvoje negirdėtas prekės ženklas su neaiškia istorija bei patikimumo rodikliais gali būti tie veiksniai, dėl kurių vengsite įžengti į šios markės atstovybę.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nissan Leaf

  • Kaina – nuo 32 889 €
  • Nuvažiuojamas atstumas (WLTP) – iki 385 km
  • Maksimali įkrovimo sparta – 50 kW

Tai – vienas seniausių elektra varomų modelių rinkoje, kuris iki šiol turi sąlyginai nemažą gerbėjų ratą. Net ir nepaisant to, kad „Leaf“ pasižymi nebekonkurencinga įkrovimo sparta ar tuo, jog iki šiol yra gaminamas su senamadiška įkrovimo lizdo technologija („CHAdeMO“), kuomet praktiškai visi automobilių gamintojai yra susitelkę naudoti pažangesnį CSS įkrovimo lizdo standartą. Tas pats pasakytina ir apie įkrovimo stoteles.

Vis dėlto, nepaisant šių trūkumų, „Nissan Leaf“ pagirtinai atlieka eilinės transporto priemonės vaidmenį – jis tylus, lengvai valdomas, pakankamai erdvus, praktiškas ir daugelyje sričių labai primena tradicinį automobilį. Skirtumas tik tas, jog vietoje tradicinio benzininio ar dyzelinio variklio gaunate elektrinį.

REKLAMA

Peugeot e-208

  • Kaina – nuo 33 800 €
  • Nuvažiuojamas atstumas (WLTP) – iki 400 km
  • Maksimali įkrovimo sparta – 100 kW

Neseniai „Peugeot“ inžinierių modernizacijos programą praėjęs kompaktiškas hečbekas šioje elektromobilių kompanijoje, kartu su „Fiat 500e“, yra vienas brangiausių pasirinkimų, tačiau jį taip pat būtų galima laikyti moderniausiu.

Jau standartinėje komforto įrangoje automobilis komplektuojamas su būtiniausia saugumo įranga, pavyzdžiui, automatine stabdymo sistema ar eismo juostos palaikymo sistema. Be to, užsimanę papildomų žaislų, „Peugeot“ taikoma kainodara nėra grobuoniška. Štai, adaptyvi greičio palaikymo sistema kainuoja 323 eurus, pažangesnė navigacijos sistema su „Apple Car Play“ ar „Android Auto“ sąsaja – 656 eurus.

REKLAMA

Elektrinės pavaros srityje – „Peugeot e-208“ siūlo rinktis iš dviejų opcijų. Pigiausioji modelio versija iš gamyklos atkeliauja su 45 kWh (naudotinos) talpos baterija ir 136 arklio galias generuojančiu elektros motoru, o štai „GT“ versija gauna 48 kWh (naudotinos) talpos bateriją bei 156 arklio galių išvystantį elektros motorą.

Ko tikėtis ateityje?

2024-aisiais Lietuvos naujų elektromobilių rinkoje įvyks kelios labai svarbios premjeros.

Įperkamų elektromobilių gretas papildys visiškai naujas Citroën ë-C3“. Kompaktiškų išmatavimų, SUV stiliaus hečbekas bus komplektuojamas su 44 kWh talpos baterija, kuri leis su pilna įkrova nuvažiuoti iki 320 kilometrų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Citroën“ dar nepaskelbė kiek šis elektromobilis kainuos Baltijos šalyse, tačiau preliminari kaina siekia 23 300 eurų.

Verta pažymėti, jog 2025-aisiais pasirodys ir 200 km įveikiantis „Citroën ë-C3“, kurio kaina numatoma nuo 19 990 Eur.

Elektromobilių, kainuojančių iki  30 000 eurų gretas papildys dar vienas prancūziškas modelis – „Renault 5“.

2021-aisiais pademonstruoja „Renault 5“ koncepcija šiemet virs į serijiniu būdu gaminamą automobilį, kuris galės turėti 40 arba 52 kWh talpos bateriją.

„Renault“ tvirtina, jog versijos su mažesnės talpos baterija Europoje kainuos nuo maždaug 25 000 eurų, o štai 400 kilometrų distanciją padėsianti versija su 52 kWh talpos baterija kainuos šiek tiek daugiau – maždaug 35 000 eurų.

REKLAMA

Nepamirškite valstybės paramos

Nepriklausomai nuo jūsų turimo biudžeto elektromobiliui įsigyti, Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA) iki 2026 m. gruodžio 31 d. priiminės paraiškas kompensacinei išmokai gauti įsigijus elektromobilį. 

Pagal šiuo metu galiojančios programos reikalavimus, visi naujų elektromobilių pirkėjai gali pretenduoti į 5 000 eurų kompensaciją, o naudotų – 2 500 eurų kompensaciją. Tad jeigu esate nusižiūrėję, pavyzdžiui, „Peugeot e-208“, kurio pradinė kaina siekia 33 800 eurų, su valstybės parama jo kaina iškart sumažėja iki 28 800 eurų.

Formą kompensacijai galite užpildyti ČIA.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų