• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Klaipėdoje pristatyti pirmieji Lietuvoje pagaminti elektrobusai. Juos specialistai sukonstravo uostamiesčio pašonėje esančioje gamykloje. Elektrobusų korpusas pagamintas iš perdirbto plastiko, vaizdą aplink transporto priemonę fiksuoja vaizdo kameros, o keleiviai gali naudotis USB jungtimis. Klaipėdiečiai įsigijo du tokius autobusus, bendra jų kaina 700 000 eurų.

Klaipėdoje pristatyti pirmieji Lietuvoje pagaminti elektrobusai. Juos specialistai sukonstravo uostamiesčio pašonėje esančioje gamykloje. Elektrobusų korpusas pagamintas iš perdirbto plastiko, vaizdą aplink transporto priemonę fiksuoja vaizdo kameros, o keleiviai gali naudotis USB jungtimis. Klaipėdiečiai įsigijo du tokius autobusus, bendra jų kaina 700 000 eurų.

REKLAMA

Klaipėdos autobusų parko vairuotojas Linas iš įpročio vis žvalgosi pro autobuso langą akimis ieškodamas šoninių veidrodžių. Tačiau šioje transporto priemonėje jų nėra. Linas vairuoja vieną iš dviejų uostamiestyje sukurtų bei pagamintų elektrinių autobusų. Transporto priemonės išorėje įtaisytos kameros viską kas vyksta aplink transliuoja tiesiai į prietaisų skydelyje esančius monitorius. Vaizdas nesuprastėja net naktį.

„Puikūs yra įspūdžiai, labai. Labai malonu vairuoti, labai patogu sėdėti yra, svarbiausia, kad yra ekologiškas“, – sako autobuso vairuotojas Linas.

REKLAMA
REKLAMA

Autobuso prietaisų skydelyje vairuotojai taip pat gali matyti visų keturių ratų padangų oro slėgį ir kitą aktualią informaciją. Elektrobusas iš vietos pajuda greitai – užtenka vos spustelėti greičio pedalą ir transporto priemonė jau veržiasi į priekį.

REKLAMA

„Trauka iš tikrųjų nustebino, nes realiai net už dyzelinį geriau traukia. Greičiu įsibėgėja. Na taip, keleivių gi nepavežiosi lenktynininko ritmu“, – pasakoja autobuso vairuotoja Laura.

Transporto priemonė taip greit įsibėgėja, nes yra lengva. Įprasti elektriniai autobusai sveria 14 tonas, dyzeliniai 12, o šis tik 9. To paslaptis – autobuso korpusas pagamintas iš perdirbto plastiko.

„Šitie elegantiški gražuoliai yra pagaminti iš perdirbtų PET buteliukų. Technologija yra šveicariška, bet atlikimas visas padarytas čia – Lietuvoje. Suskaičiavome, kad 8 000 sunaudojome vienam autobusui pusantro litro buteliukų“, – teigia autobusus gaminančios įmonės generalinis direktorius Alvydas Naujėkas.

REKLAMA
REKLAMA

Elektrobuse veikia bevielis interneto ryšys, yra USB jungtys, kuriomis gali naudotis keleiviai. Jų čia telpa 93, yra 32 sėdimos vietos.

„Jis gali nuvažiuoti apie 100 kilometrų su vienu pakrovimu. Labai priklauso, aišku, nuo vairuotojo stiliaus vairavimo, labai priklauso nuo keleivių skaičiaus, nuo oro sąlygų gamtinių“, – kalbėjo A. Naujėkas.

Elektrobuso kūrėjai pasakoja, kad jis įkraunamas 15 kartų greičiau nei „Tesla“- per 10 minučių, vartoja energijos, kaip 3 „Teslos“, o gali vežti tiek žmonių, kiek pajėgtų tik 20 „Teslų“. Na, o kaina, kaip trijų su puse, naujų, aukštos klasės „Teslų“ – vienas elektrobusas miesto biudžetui ir autobusui parkui atsiėjo 350 000 eurų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Tikrai nesame tokie svajotojai, kad jie važiuos be trūkumų, daug geriau už visas kitas, bet gamintojas pasiruošęs laiku ir tinkamai juos remontuoti, prižiūrėti, nes visa eksploatacija, atsakomybė už remontą yra gamintojo“, – sako Klaipėdos autobusų parko vadovas Vaidas Ramanauskas.

Po Velykų šie autobusai veš klaipėdiečius 8-tu maršrutu. Iš viso uostamiestyje šiuo metu kursuoja 55 dujomis varomi, 173 dyzeliniu kuru ir vienas hibridinis autobusas. Apie planus įsigyti daugiau tokių naujų elektrobusų, uostamiesčio vadovai kol kas kalba atsargiai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų