• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Už valstybinės reikšmės kelių priežiūrą atsakinga bendrovė „Via Lietuva“ šiais metais šalyje suplanavo didelės apimties kelių ir jų infrastruktūros atnaujinimo darbus. Šiais metais jų mastas bus dar didesnis nei kelerius metus prieš tai. Daliai darbų įsibėgėjant, kitų startui – ruošiantis, „Via Lietuva“ pristato ir specialią kampaniją „Mes jus suprantame. Supraskite ir mus“, skirtą svarbiausių 2024 metų darbų keliuose pristatymui.

Už valstybinės reikšmės kelių priežiūrą atsakinga bendrovė „Via Lietuva“ šiais metais šalyje suplanavo didelės apimties kelių ir jų infrastruktūros atnaujinimo darbus. Šiais metais jų mastas bus dar didesnis nei kelerius metus prieš tai. Daliai darbų įsibėgėjant, kitų startui – ruošiantis, „Via Lietuva“ pristato ir specialią kampaniją „Mes jus suprantame. Supraskite ir mus“, skirtą svarbiausių 2024 metų darbų keliuose pristatymui.

REKLAMA

„Pagrindinius šių metų darbus suplanavome gerokai anksčiau nei tai buvo daroma iki šiol. Dalyje objektų jie pradėti iškart pasibaigus technologinei žiemos darbų pertraukai. Šiuo metu jau daugelyje objektų vyksta intensyvūs  infrastruktūros atnaujinimo darbai, kurie tęsis iki vėlyvo rudens. Šiltuoju metų laiku daugiau keliaujantiems kelių remontas pareikalauja kantrybės, mums tai iššūkis užtikrinti, jog visi darbai vyktų tiksliai taip, kaip suplanuota, laiku, ir sukeliant kaip įmanoma mažiau nepatogumų eismo dalyviams. Vis tik, kad ir kiek remontuojami keliai keltų nepatogumų reikia suprasti, kad jie laikini, o rekonstruoti kelius būtina tam kad ateityje kelių infrastruktūra būtų saugesnė bei patogesnė“, - sako – sako „Via Lietuva“ vadovas Marius Švaikauskas. 

Pasak „Via Lietuva“ vadovo, remonto darbų keliuose turi būti daroma dar daugiau. Šiuo metu daugiau nei 5500 iš 21000 km „Via Lietuva“ prižiūrimų automagistralinių, magistralinių, krašto ir rajoninių kelių būklė netenkina, dar maždaug 1000 kilometrų kelių būklė yra pasiekusi ribą, kas reiškia, kad į šių kelių dangos renovaciją neinvestavus artimiausius metus, jie papildys prastos būklės kelių sąrašą.  Netenkinančios ir „ant ribos“ būklės keliams sutvarkyti reikia maždaug 6,5 mlrd. Eur. Ir šis procesas užtruktų ne vienerius metus.

REKLAMA
REKLAMA

Su tiltais situacija dar prastesnė.  Lietuvoje yra 109 blogos būklės tiltai ir viadukai, iš jų – 99 kelio statiniams reikalingas papildomas finansavimas.

REKLAMA

Vis tik kelių ir tiltų remonto darbų mastus planuojama kasmet didinti.

Kelio remonto darbai jau pradėti didžiausio eismo intensyvumo Lietuvos automagistralėje A1 (Vilnius–Kaunas–Klaipėda). Iš viso kelio dangos remontas bus atliekamas septyniuose A1 kelio atkarpose, bendras jų ilgis – net 23 kilometrai. Tai didžiausias šioje automagistralėje remontuojamų kilometrų skaičius per paskutinį dešimtmetį. Visų suplanuotų atnaujinti kelio atkarpų remontą numatyta baigti iki rudens pabaigos.  

REKLAMA
REKLAMA

Šioje automagistralėje netrukus prasidės ir Krunos tilto rekonstrukcijos darbai, kurių metu, siekiant užtikrinti maksimalų eismo pralaidumą, saugumą ir patogumą, pirmiausia, bus statomas laikinas tiltas. Taip pat bus tęsiami ir A. Meškinio tilto rekonstrukcijos darbai, kurių pabaiga numatyta šių metų pabaigoje. 

Bene svarbiausias 2024-ųjų projektas – blogiausiu Lietuvoje tituluojamo A14 kelio ruožo Molėtai–Utena atnaujinimas. 30-ies kilometrų atkarpą suplanuota atnaujinti vos per 10 mėnesių, t. y. iki šių metų pabaigos.  Prieš beveik 50 metų iš atskirų gelžbetonio blokų nutiestas kelias žadėtas atnaujinti dar prieš dešimtmetį, tačiau realūs darbai prasidėjo tik praėjusiais metais: ruožas ties Utenos miestu pradėtas remontuoti praėjusiais metais, bus baigtas šį rudenį, atkarpa nuo Molėtų iki Utenos pradėta rekonstruoti šių metų kovo mėn., bus baigta šių metų pabaigoje.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vykstantiems poilsiauti į Kuršių neriją šią vasarą taip pat nepavyks pralenkti remonto darbų. Suplanuota atnaujinti 10-imties kilometrų automobilių kelio atkarpą nuo Alksnynės iki Juodkrantės. Darbai bus pradėti jau kitą savaitę. Gražiausiame Lietuvos kurorte kovo mėnesį startavo ir dviračių tako Smiltynė-Nida atkarpos pro Juodkrantę link Pervalkos, Preilos ir jūros link rekonstrukcija. Automobilių kelio ir dviračių tako atnaujinimo darbai Kuršių nerijoje bus baigti dar šį rudenį.  

REKLAMA

Šį mėnesį „Via Lietuva“ atnaujins ir Trakų viaduko remonto darbus, kurie tęsis iki metų pabaigos. Iš viso 2024-aisiais „Via Lietuva“ planuoja suremontuoti per 30 valstybinės reikšmės keliuose esančių tiltų ar viadukų. Dalyje jų – darbai jau prasidėjo (kaip Marvelės viadukas, kurio remontas bus baigtas iki šių metų gruodžio mėnesio). Dalyje – vykdomi pasiruošimo vykdyti darbus veiksmai (Sargėnų estakada).

Intensyvūs darbai vyks ir kitose šalies vietose: bus tęsiamas kelio „Via Baltica“ nuo Marijampolės iki Lietuvos-Lenkijos sienos atnaujinimas, remontuojama magistralė Ryga–Šiauliai–Tauragė, pradėtas tiesti Jonavos aplinkkelis (I etapas), vykdomi kiti karinio mobilumo projektai ir pan.

REKLAMA

Iš viso šiais metais „Via Lietuva“ yra suplanavusi į tiltų tvarkymą investuoti apie 88 mln. Eur, kelių atnaujinimą (paprastasis ir kapitalinis kelių remontas) – apie 127 mln. Eur.

Suplanuotos kampanijos metu, visą vasarą, „Via Lietuva“ ketina eismo dalyvius aktyviai informuoti apie šalies keliuose vykdomus darbus, nuolat atnaujinti jų statusą, pasitelkti interaktyvias priemones vykstančių darbų vietoje ir nustebinti netikėtais partnerystės projektais – apie kuriuos įmonė žada pranešti jau netrukus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų