• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Valstybė beviltiškai pralaimi kovą su "dušmanais"

Kauno prieigose neseniai įvykusi tragedija parodė, kaip bejėgiškai mūsų valstybė pralaimi kovą su savivaliaujančiais, svetimomis gyvybėmis rizikuojančiais keleivių vežėjais, rašo "Kauno diena".

REKLAMA
REKLAMA

Skubėjo namo

Kaip jau rašyta, netoli Rokų susidūrus statybinį krovinį vežusiam automobiliui „Iveco“ su puspriekabe ir lengvajam automobiliui „Ford Scorpio“, žuvo pastarojo vairuotojas ir keleivė. Dar 3 jos bendrakeleiviai buvo sužeisti. Pasirodo, automobiliu važiavo Alytaus autobusų stoties prieigose nelegalaus keleivių vežėjo įsisodinti į Kauną skubėję žmonės.

REKLAMA

Viena jų „Kauno dienai“ pasakojo tądien pavėlavusi į Kauną`važiuojantį autobusą. Kito reikėjo ilgai laukti, todėl ir susigundė netoli stoties įkyriai aidėjusiu „Kas dar į Kauną?“ vairuotojo siūlymu.“ Kartą žiemą ji jau buvo važiavusi su tokiu nelegaliu taksi: kelionė kainavo trečdaliu pigiau ir užtruko dvigubai trumpiau negu paprastai.

REKLAMA
REKLAMA

Prie „Ford Scorpio“, turėjusio vežti į Kauną, jau stoviniavo pusamžė moteris su jaunuoliu. Netrukus vairuotojas atsivedė dar vieną jauną moterį, kuriai ši kelionė buvo paskutinė gyvenime.

„Daugiau niekada gyvenime nevažiuosiu su „dušmanu“ (taip žmonės neretai vadina nelegalių taksi vairuotojus), – tvirtino dienraščio korespondentei pašnekovė. Visai netoli Kauno jų automobilis pateko į avariją – susidūrė su sunkvežimiu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Aukų neišvengta

Fordas kelis kartus vertėsi ir nulėkė į pievas. Sunkiasvorė „Iveco“ sustojo tik už keliasdešimt metrų. Ratais aukštyn gulintį lengvąjį automobilį atvertė į nelaimės vietą subėgę žmonės. Trys keleiviai netrukus greitosios pagalbos automobiliu išvežti į Kauno medicinos universiteto klinikas (KMUK). Dviem - jaunai moteriai ir metalo laužo gniaužtuose likusiam vairuotojui medikai jau niekuo negalėjo padėti.

REKLAMA

Kairioji automobilio pusė, kurioje sėdėjo žuvusieji, buvo visiškai sumaitota. Už vairuotojo nugaros paskutinę savo gyvenimo valandą sėdėjusiai vienoje Kauno picerijoje dirbusiai kaunietei buvo 31 metai. „Ford Scorpio“ vairavusiam alytiškiui – 49.

Žuvusiųjų bendrakeleiviai (53 metų alytiškė, 22 metų kaunietė ir 17 metų alytiškis) atsipirko šoku ir nesunkiomis traumomis.

REKLAMA

Dėl šio įvykio Kauno rajono policijoje pradėtas ikiteisminis tyrimas. Pareigūnai prisipažįsta susidūrę su netipišku galvosūkiu. Sudėtingiausia nustatyti, kurios transporto priemonės kelio pusėje įvyko susidūrimas.

Avarijos aplinkybes tiriantys pareigūnai prašo atsiliepti šio įvykio liudytojus tel. 55 22 13.

Žmona teisina vyrą

„Ford Scorpio“ vairuotojo žmona linkusi neigti, kad jos vyras nelegaliai vežiojo keleivius. Neva tądien jis išsirengė į Kauną parsivežti spintelių ir, kad nebūtų liūdna, paėmė atsitiktinius pakeleivius. Tačiau „Kauno dienos“ kalbintas Alytaus autobusų stoties direktoriaus pavaduotojas pervežimams Romualdas Varanauskas, pažinojęs fordo vairuotoją iš matymo, kaip vieną iš dešimties jų stoties prieigose nuolat besisukinėjančių „dušmanų“, teigia, kad šis nelegaliai vežiodavo keleivius jau daugiau kaip 10 metų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kauno autobusų stoties prieigose su „dušmanais“ besigalynėjantiems Kauno policijos pareigūnams tokios istorijos girdėtos ne sykį. Prašant teismo konfiskuoti už neteisėtą vertimąsi ūkine veikla baudžiamo „dušmano“ automobilį, posėdyje neretai pasirodo moterėlė, kuri ima dievagotis, kad paskolino nemalonėn patekusiam pažįstamam savo automobilį tik baldams parsivežti, o šis nedorėlis apgavo. Po tokių aiškinimų automobilis dažniausiai grąžinamas.

REKLAMA

Stotis apgulta vežėjų

„Nelegalūs vežėjai – masinis nepažabojamas nelegalus verslas, badantis visiems akis“, - guodėsi „Kauno dienai“ bendrovės „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas. Kad apsigintų nuo suįžūlėjusių „dušmanų“, bendrovė pasamdė apsaugą, kuri prižiūri Autobusų stoties teritoriją. Yra buvę atvejų, kai nelegalūs vežėjai tiesiog traukė keleivius iš autobusų. Visagino autobusų stotyje jie yra sumušę tam pasipriešinti bandžiusį autobuso vairuotoją.

REKLAMA

Pasak policijos, anksčiau Kauno autobusų stoties prieigas buvo apgulusios dvi „dušmanų“ grupės. Kurį laiką jos kariavo tarpusavyje: pjaustė konkurentų automobilių padangas, daužė langus, kol pagaliau viena laimėjo.

„Dušmanų“ savivalės nesustabdo net Seimo priimtas įstatymas. Juo vadovaujantis visų šalies autobusų stočių prieigos paskelbtos zona, kurioje draudžiama rinkti keleivių grupes užsakomiesiems reisams. „Dušmanai“ šį bandymą juos pažaboti apskundė Konstituciniam Teismui. Verdikto laukiama jau antri metai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Savivaliauja kas netingi

Policijos duomenimis, iš šiuo metu Kauno autobusų stoties prieigas apgulusių nelegalių vežėjų tik apie 20 proc. turi licenciją teikti taksi paslaugas. Likusieji nemoka niekam jokių mokesčių.

Savivaliauja ir tie, kurie turi taksistų licencijas. Šios galioja tik jas išdavusių savivaldybių ribose. Taigi, L.Skardžiuko teigimu, jeigu ir veža toks taksistas keleivius į Vilnių, tai atgal jis privalo grįžti tuščias. Policijos patikslinimu, išvažiuodami iš miesto ribų jie turi sudaryti keleivių sąrašus. Tačiau to niekas nedaro, nes tam turi būti naudojami specialūs blankai su numeriu, kurie vėliau turi būti pateikti mokant valstybei mokesčius.

REKLAMA

Policija tikina naudojanti kovai su “dušmanais“ visas įmanomas priemones. Tačiau sugauti juos su įkalčiais labai sunku. Dažniausiai tik pavyksta surašyti protokolus už viešosios tvarkos trikdymą. Efektyviausia būtų stoties prieigose įsteigti specialų policijos postą. Tačiau tokios prabangos policija negali sau leisti.

Uždarbis – įspūdingas

Tuo tarpu pelningą biznį įsukusiems „dušmanams“ jiems gresiančios piniginės baudos – juokas. Tarp jų yra ir tokių, kurie jau bausti už šią veiklą 17 kartų ir toliau jos nenutraukia.

REKLAMA

Išstudijavus „dušmanų“ veiklos metodus, nustatyta, kad, pavyzdžiui, vairuotojas, vežantis keleivius į Vilnių, per vieną reisą pirmyn ir atgal, atskaičius pinigus už kurą, mokestį į bendrąją kasą, automobilio amortizaciją, uždirba apie 150 litų. Tokių reisų būna 2-3 per dieną.

Tačiau vairuotojas paprastai lieka šešėlyje – keleivius jam sukviečia bendras - „ruporas“, gaunantis už kiekvieną atviliotą žmogų po 1 litą. „Ruporas“ per dieną uždirba iki 500-600 litų.

REKLAMA
REKLAMA

Atsitikus nelaimei, ir vienas, ir kitas nesunkiai liks nuošalyje. Vairuotojas teigs, kad keleiviai į jo automobilį atėjo patys – jis nieko nekvietė. „Ruporas“ niekur jų nevežė. Jau nekalbant apie tai, kad, atsitikus tokiai tragedijai kaip praėjusią savaitę ties Rokais, nebus iš ko pareikalauti padengti laidotuvių išlaidas, išlaikyti mažamečius našlaičius. Nelegalių vežėjų keleiviai, priešingai nei bendrovės „Kautra“ keleiviai, neapdrausti.

Ieškoma išeities

Bando gudrauti ir pareigūnai. Pavyzdžiui, rengdami reidus jie pasiunčia pas “dušmanus“ savo žmones su pažymėtais pinigais. Kelyje „dušmanas“ sustabdomas. Pamatęs jį stabdančius pareigūnus, jis perspėja keleivius, kad šie tvirtintų, kad yra jo pažįstami, važiuojantys į „Urmo“ bazę ar gimtadienį.

Buvo atvejų, kai stabdomas „dušmanas“ bandė pabėgti nuo pareigūnų skubėdamas išleisti keleivius. Per vienas tokias gaudynes Jonavos rajone situacijos įkaitėmis buvo tapusios 2 savo užduotį iki galo vykdžiusios policijos pagalbininkės.

Nelegaliems vežėjams ne kartą siūlyta įforminti legalų maršrutą, gauti tam leidimą ir Autobusų stoties teritorijoje dirbti be jokių trukdžių. Tačiau tai kainuotų. Be to, kažin ar visas šiandien „dušmanų“ naudojamas transportas atitiktų valstybės keliamus reikalavimus tokiai paslaugai.

Patys „dušmanai“, išgirdę apie tragediją ties Rokais, bendrauti su „Kauno diena“ atsisakė.
Greta Čižinauskaitė 

 

 

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų