• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Giedriaus Firanto ir Mato Valiulio duetas Lietuvos ralio gerbėjams - puikiai pažįstamas. Ekipažas kartu lenktyniavo BMW automobiliu, vėliau daug metų startavo „Mitsubishi Lancer Evolution“ modeliu, o šiemet su „Rokiškio sūrio“ ir kitų partnerių pagalba atsinaujino techniką bei prisijungė prie gausaus būrio N5 techniką vairuojančių ekipažų, kurių į Lazdijus susirinko net devyni.

Giedriaus Firanto ir Mato Valiulio duetas Lietuvos ralio gerbėjams - puikiai pažįstamas. Ekipažas kartu lenktyniavo BMW automobiliu, vėliau daug metų startavo „Mitsubishi Lancer Evolution“ modeliu, o šiemet su „Rokiškio sūrio“ ir kitų partnerių pagalba atsinaujino techniką bei prisijungė prie gausaus būrio N5 techniką vairuojančių ekipažų, kurių į Lazdijus susirinko net devyni.

REKLAMA

Pažintis su jų naujuoju pirkiniu – „Volkswagen Polo N5“ ekipažui Lazdijuose buvo pirmoji. Natūralu, kad Giedriui Firantui ir Matui Valiuliui prireikė adaptacijos, kad prisitaikytų prie tikrai ženklių kitokių naujojo automobilio charakterio savybių, tačiau galutinis rezultatas byloja, kad perspektyvos yra geros.

„Šis automobilis yra didelis žingsnis į priekį, bet mums patiems dar reikės su šiuo automobiliu įsivažiuoti, nes esame dar šiek tiek primigę žiemos miegu. Galų gale, mūsų klasėje kol kas nėra vienvaldžio lyderio, kad negalėtume su kažkuo varžytis. Visi važiuoja labai panašiai.

REKLAMA
REKLAMA

Mums dabar tereikia apsiprasti su šiuo automobiliu, nes jokių testų prieš varžybas neturėjome. Pirmos patirtys apie šio automobilio valdymą buvo tiesiog su kiekvienu greičio ruožu. Vis daugiau suprasdavome, vis daugiau sužinodavome. Šis automobilis geriau stoja, posūkių viduryje atleidžia klaidas, visai kitaip vairuojasi nei EVO. Tai tikrai šiuolaikiškas, vairavimui sukurtas automobilis“, - sakė Giedrius Firantas.

REKLAMA

„7bet Rally Lazdijai“ varžybose Giedriaus Firanto ir Mato Valiulio duetas iškovojo trečiąją vietą tarp N5 automobiliais lenktyniaujančių ekipažų, bendroje įskaitoje įsitvirtino septintoje vietoje, o paskutiniame „Powerstage“ greičio ruože jie parodė net trečią laiką absoliučioje rikiuotėje. Ir visa tai su automobiliu, kuris vis dar turi smulkių techninių problemų. Taigi, toks rezultatas duetą nuteikia išties optimistiškai.

„Aš žinojau, kur važiuoju, nes šturmanas nedarė jokių klaidų. Tikrai žinojau, kaip turiu važiuoti. Jeigu ne tie automobilio trūkčiojimai, tos smulkios techninės problemos, kurių mūsų technika vis dar turi, Giedrių Notkų paskutiniame greičio ruože turbūt būčiau pavijęs. Tarp mūsų buvo tik trys sekundės.

REKLAMA
REKLAMA

O šiaip tai matome, kaip ralis keičiasi. Atsiranda nauja technika, nauji, jauni lenktynininkai. Džiugu, kad auga pamaina, kuri kažkada pakeis mus – važiuojančius daug metų. O mes pasistengsime, kad jaunimui nebūtų per lengva. Mes tikrai nenuleisime nosies jei jie mus lenks, bet mes lengvai nepasiduosime“, - pasakojo vienas labiausiai patyrusių lenktynininkų Giedrius Firantas.

Naują automobilį kartu su Giedriumi Firantu išbandęs ekipažo šturmanas Matas Valiulis pripažįsta, kad atnaujinus techniką ir iš EVO persėdus į N5 juntamas išties didelis skirtumas. Būtent pagal tai, kad viskas trasoje vyksta daug greičiau, Matui Valiuliui atsiranda ir naujų iššūkių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Jaučiasi, kad prieš tai turėtą ir dabar mūsų naudojamą automobilį skiria 20 metų. Technika tikrai modernesnė, o dėl to atsiranda ir truputį kitoks poreikis stenogramos skaitymui. Jei važiuojant su „Mitsubishi“ vairuotojui informaciją, ypač apie stabdymą, reikėdavo pateikti gana anksti, tai dabar ta informacija gali būti ir vėlesnė, nes „Volkswagen“ stoja dvigubai geriau.

Bet automatiškai pasikeičia ir pats važiavimo tempas – viskas vyksta gerokai greičiau. Pavyzdžiui paskutiniame greičio ruože Lazdijuose, kur parodėme trečią laiką bendroje įskaitoje, buvo tikrai intensyvu, bet tikrai, toli gražu, nevažiavome ties galimybių riba. Įspūdžiai patys geriausi ir, manau, kad išsprendus nedideles technines problemas bei šiek tiek pripratus prie šio automobilio, Rokiškyje, savo namų lenktynėse, jau tikrai galėsime važiuoti maksimaliai greitai“, - mintimis dalijosi ekipažo šturmanas Matas Valiulis.

REKLAMA

Ekipažo šturmanas Matas Valiulis pridūrė, kad Žemaitijos ralis ir jo greičio ruožai yra puikiai pažįstami jauniesiems ralio talentams, kilusiems iš šių apylinkių – Irmantui ir Edvinui Buivydams. Pastarieji Lazdijuose ir buvo greičiausi tarp N5 automobilius vairuojančių ekipažų.

„Mėginsime neleisti klasės lyderiams, broliams Buivydams bėgti tolyn. Aišku, namų ralyje, Kelmės apylinkėse tie turbūt bus labai greiti, nes jiems tie keliai puikiai žinomi. Kaip aš sakau, Irmantas ir Edvinas tais žvyrkeliais, kuriais dabar lenktyniausime, turbūt dar į mokyklą važinėdavo. Labai tikiuosi, kad turėsime gražią konkurenciją, o ta N5 klasė ir liks tokia „Mono“ klase, kur visi automobiliai yra vienodi. Kad ir dabar po finišo Lazdijuose lyderių trejetuko automobiliai buvo tikrinami techninių komisarų, lyginami telemetrijos duomenys, žiūrima, ar techniškai automobiliai yra vienodi. Ir jeigu tie, automobiliai viso sezono metu išliks vienodi, turėsime labai įdomu čempionatą“, - sakė šturmanas Matas Valiulis.

Giedriaus Firanto ir Mato Valiulio ekipažas iki artėjančio antrojo etapo Žemaitijoje ketina daugiau dėmesio skirti automobilio peržiūrai ir pašalinti smulkias problemas, kurios trukdė Lazdijuose važiuoti dar šiek tiek greičiau. Jeigu aplinkybės susiklostys palankiai – ekipažas ketina šiek tiek laiko skirti ir testams koviniu režimu.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų