• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Derybose dėl Kaliningrado tranzito dalyvavęs užsienio reikalų viceministras Raimundas Karoblis socialiniuose tinkluose atskleidžia jų eigą ir teigia, kad nemato grėsmės Lietuvos suvereniteto pažeidimui.

Derybose dėl Kaliningrado tranzito dalyvavęs užsienio reikalų viceministras Raimundas Karoblis socialiniuose tinkluose atskleidžia jų eigą ir teigia, kad nemato grėsmės Lietuvos suvereniteto pažeidimui.

REKLAMA

„Kaip žinia, Lietuva nuosekliai pasisako už sankcijų Rusijai plėtrą, to sieksime ir ateityje. Tai darome ne šiaip sau sugalvoję, taip darome kartu su ES partneriais naudodami vieną iš ES užsienio ir saugumo politikos turimų instrumentų – sankcijų arba ribojamųjų priemonių instrumentą, bandant stabdyti Rusijos agresiją prieš Ukrainą. Čia daug klausimų, kas ir kodėl turbūt nekyla“, – feisbuke rašo R. Karoblis.

Pasak jo, Lietuva laikosi savo įsipareigojimų įgyvendinant ES sankcijas, tuo pačiu įgyvendina suverenias teises ir nacionalinius interesus, įskaitant krovinių patikras.

REKLAMA
REKLAMA

„Sankcijos turi būti įgyvendinamos ir bet kokie priimami sprendimai neturėtų silpninti ES sankcijų politikos patikimumo ir efektyvumo“, – tvirtino jis.

REKLAMA

Viceministras atsakė „teigiantiems, kad yra daug drumsto vandens ir įžvelgiančių tam tikrų prieštaravimų ES sankcijų reglamentavime ir įgyvendinime“.

„Kaip teisininkas ir ilgus metus dirbantis su ES reikalais, nelabai suprantu, kur ES teisės žinovai randa specialią išimtį Reglamente Kaliningrado tranzitui. Vieninteliame Reglamento straipsnyje, kuriame minimas Kaliningrado tranzitas, teigiama, kad „Visoms Rusijoje įsisteigusioms kelių transporto įmonėms draudžiama transportuoti prekes keliais Europos Sąjungos teritorijoje, be kita ko, vykstant tranzitu.“ draudimas netaikomas kelių transporto įmonėms, vežančioms: a)... b) tranzitu gabenamas prekes per Sąjungą tarp Kaliningrado srities ir Rusijos, jeigu tokių prekių transportavimas nėra draudžiamas pagal kitas šio reglamento nuostatas.

REKLAMA
REKLAMA

T.y., jei net leidžiama Rusijoje įsisteigusioms kelių transporto įmonėms vežti per Sąjungą tranzitu gabenamas prekes tarp Kaliningrado srities ir Rusijos, pačios prekės turi būti nesankcionuotos pagal kitas šio reglamento nuostatas. Kaip ir geležinkeliu – sankcionuotos prekės negali keliauti į Kaliningradą. Sakykite, kur ta išimtis Reglamente?“ – rašė viceministras.

Pasak jo, Lietuva, kaip ir kitos ES valstybės narės, įgyvendina visų ES šalių narių vieningai patvirtintas ribojamas priemones. R. Karoblio teigimu, ES reglamentai yra tiesioginio taikymo, tad taip taikomas ir šis minimas Reglamentas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Sankcijas įgyvendiname konsultuodamiesi su Europos Komisija, pagal poreikį prašydami paaiškinimų ir gairių, reikalingų vieningam sankcijų įgyvendinimui visoje ES. Šiuo konkrečiu atveju, Lietuva siekė EK išaiškinimo dėl Kaliningrado tranzito dar vykstant deryboms dėl ekonominių sankcijų Rusijai“, – tęsė viceministras.

R. Karoblis pateikė kelias datas, kaip buvo vykdomos derybos dėl sankcijų Rusijai:

„- Kovo 12 d. Kaliningrado tranzito klausimas keliamas ES COREPER II, tai yra ambasadorių posėdyje, prašome išaiškinimo, kaip taikomis sankcijos šiame kontekste.

REKLAMA

- Kovo pabaigoje pateikiami klausimai Europos Komisijos tarnyboms raštu, įskaitant ir sankcijų reglamento santykį su ES sutartiniais įsipareigojimais tranzito laisvės klausimais, santykiu su Lietuvos ir Rusijos dvišalėmis sutartimis,

- Balandžio pradžioje pateikiame papildomus klausimus, susijusius su penktuoju sankcijų paketu, ir jo įgyvendinimu Kaliningrado tranzito atžvilgiu.

2022 m. balandžio 14 d. (per mano gimtadienį) tokias gaires Lietuva gavo Europos Komisijos išaiškinimą dėl sankcionuotų prekių tranzito į Kaliningradą, ir kad jomis turi vadovautis.

REKLAMA

Papildomai balandžio paskutinę savaitę užsienio reikalų ir susisiekimo viceministrai lankėmės Briuselyje, kad galutinai įvertinti visas sankcijų taikymo peripetijas, įskaitant ir dėl Kaliningrado tranzito.

Taigi, principas „devynis kartus pamatuok ... “ buvo išlaikytas“, – rašo viceministras.

Anot R. Karoblio, Lietuva ir toliau konsultuosis su Europos Komisija įgyvendindama sankcijas Rusijai ir kitoms šalims. Jo tvirtinimu, kadangi Kaliningrado tranzitas įmanomas per skirtingas ES šalis nares, Europos Komisijos išaiškinimas, kaip įgyvendinti ES sankcijas Rusijai vežant sankcionuojamas prekes Kaliningrado tranzitu, negali apsiriboti vien Lietuva.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Pabaigai primenu, kad šiuo metu sausumos tranzitas tarp Kaliningrado srities ir kitų Rusijos Federacijos dalių nėra sustabdytas ar užblokuotas, o keleivių ir Europos Sąjungos nesankcionuotų prekių tranzitas toliau vyksta. Lietuva jokių vienašališkų, individualių ar papildomų ribojimų šiam tranzitui neįvedė.

Šiuo metu esu ne Lietuvoje, ir nesu įgaliotas oficialiai komentuoti Lietuvos pozicijos. Tačiau galiu išsakyti savo asmeninę nuomonę. Sankcijų taikymas turi atitikti sankcijų tikslą. O ribojimai prekių eksportui, importui ir tranzitui yra tam, kad Rusija negautų naudos iš šių prekių tarptautinės prekybos, tai yra Vakarai nefinansuotų Rusijos. Šį aspektą, taip pat ir ES bei Lietuvos sutartinių įsipareigojimų vykdyti tranzitą kėlėme Europos Komisijai.

REKLAMA

Jeigu kilusios naujos aplinkybės dėl Kaliningrado aprūpinimo ir sankcijų poveikio Kaliningrado sektoriams, kurioms netaikomos sankcijos, na ką, matyt, Europos Komisija turi galimybę tai išnagrinėti ir teikti pasiūlymus. Kaip ir tas aspektas, kad sankcijų Kaliningrado tranzito atžvilgiu yra toks mikroskopinis, lyginant su visomis Vakarų sankcijomis, siekiančiomis spausti Rusiją, ir ar vertas to, kad sudarome pretekstą neadekvačiai Rusijos isterijai. Bet čia pirmiausia Europos Komisijai, kaip sankcijų šeimininkei vertinti.

Čia mano asmeninė nuomonė. Bet nematau, kur čia būtų Lietuvos suvereniteto pažeidimas, apie ką „burbuliuojama“ viešojoje erdvėje“, – įrašą baigė R. Karoblis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų