• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

JAV oro linijų pilotai ir anksčiau buvo susidūrę su sunkumais skrendant „Boeing 737 MAX“ lėktuvais. Orlaivis netikėtai pats pradėdavo leistis įjungtame autopiloto režime. Specialistai dabar tiria, ar tie pranešimai buvo tinkamai įvertinti, ir ar jie gali būti susiję su neseniai įvykusiomis katastrofomis.

JAV oro linijų pilotai ir anksčiau buvo susidūrę su sunkumais skrendant „Boeing 737 MAX“ lėktuvais. Orlaivis netikėtai pats pradėdavo leistis įjungtame autopiloto režime. Specialistai dabar tiria, ar tie pranešimai buvo tinkamai įvertinti, ir ar jie gali būti susiję su neseniai įvykusiomis katastrofomis.

REKLAMA

„Dallas News“ žurnalistai aptiko du pranešimus, susijusius su „Boeing 737 MAX“. Viename jų anoniminis šaltinis pranešė, kad lėktuvas pradėjo staigiai prarasti aukštį, kuomet buvo aktyvuotas autopilotas. Tai lydėjo garsinis signalas, kuris paprastai lydi pavojingą aukščio netekimą skrendant žemame aukštyje. Pilotams pavyko greitai stabilizuoti lėktuvo padėtį perėmus skrydžio kontrolę.

Antrasis užfiksuotas pranešimas pasakoja panašią istoriją, kaip ir ankstesnis. Jame tikinama, kad lėktuvas savavališkai pradėjo kristi 6-8 m/s greičiu, praėjus kelioms akimirkoms po to, kai buvo įjungtas autopilotas. Jį atjungus lėktuvas vėl tapo valdomas. Kaip ir ankstesniu atveju, aukščio praradimas buvo palydimas garsiniu signalu.

REKLAMA
REKLAMA

Ataskaitose pilotai nurodė, kad autopiloto elgesys galėjo būti iššauktas neteisingais skrydžio greičio parodymais. Tokiu atveju lėktuvo kompiuteris galėjo nuspręsti, kad laineris skrenda pavojingai mažu greičiu, ir atitinkamai sureaguoti. Vienintelė išeitis tokiu atveju, jų teigimu, yra autopiloto išjungimas ir rankinis lėktuvo valdymas.

REKLAMA

Pirminėje „Lion Air“ oro linijų ataskaitoje, kurios lėktuvas „Boeing 737 MAX“ pateko į katastrofą 2018-ųjų spalį, užsimenama, kad pilotai susidūrė su skirtingais įvairių aukščio jutiklių parodymais. Tokiu atveju galėjo susidaryti situacija, kuomet naujoji skrydžio stabilizacijos sistema MCAS, atsiradusi naujos kartos „Boeing 737“ lėktuvuose, pradeda kištis į lėktuvo valdymą, bandydama išgelbėti jį nuo staigaus aukščio ar greičio netekimo. Ši sistema veikia tik kai būna įjungtas autopilotas. Nelaimės atveju MCAS pradeda pamažu leisti lėktuvo priekį tam, kad šis galėtų pagreitėti. Teoriškai, jeigu davikliai klaidingai praneša apie lėktuvo aukštį ir aktyvuojasi MCAS sistema, pilotai gali ją rankiniu būdu atjungti.

REKLAMA
REKLAMA

Šiuo metu nėra aiškiai nustatyta, kokį vaidmenį „Lion Air“ lėktuvo katastrofoje Džakartoje suvaidino MCAS sistemos darbas. Taip pat nebuvo viešai paskelbta informacija apie tai, ar šios sistemos darbas buvo tarp tų faktorių, kurie nulėmė „Ethiopian airlines ET302“ skrydžio katastrofą 2019-ųjų kovo 10-ąją.

Daugelis skrydžio bendrovių, kurios naudojosi šiais lėktuvais, sustabdė skrydžius, kol nebus išsiaiškinta katastrofų priežastis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

JAV federalinė aviacijos administracija ir bendrovė „Boeing“ išplatino kelis pareiškimus, kad kol kas nėra jokio pagrindo abejoti dėl „Boeing 737 MAX“ saugumo. Tačiau lėktuvo gamintojai vėliau vis tik sutiko su siūlymu atsisakyti skrydžių šiuo modeliu, kol nebus išsiaiškintos katastrofų aplinkybės.

„Ethiopian Airlines“ skrydis kovo 10-ąją baigėsi tragedija – iš pradžių lėktuvas dingo iš radarų, o vėliau gelbėtojai aptiko nuolaužas kalnuose už 30 kilometrų nuo oro uosto. Lėktuvu skrido 149 žmonės iš 35 šalių. Visi jie žuvo.

Skelbiama, kad lėktuvo pilotai skrydžių reguliavimo centrui spėjo pranešti apie valdymo problemas, tačiau kas konkrečiai nutiko, ir ar tai gali būti susiję su katastrofa, nėra skelbiama.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų